Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,721 - 1,730 (kaikkiaan 32,255)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Minä ajelen selvin päin upouudella dieselillä, jonka päästöt – laski ne miten laski, ovat pienimmät maholliset.

    Suomen – ja kaikkien muidenkin maiden typerät ilmastolobbarit on silloin viety valtakunnaoikeuteen  taikka teloitettu maanpettureina ja idiootteina.

    Letukat on siinä vaiheessa puristettu paaleiksi ja on siinä sitkeä putkirunkkari pirtulekkerinsä kanssa tainnut mennä samalla.

    arto arto

    Autoalalla tapahtuu iso käänne vuonna 2024 – Sen jälkeen sähköautot ovat bensa-autoja halvempia, kertoo ennuste…….Näin se maailma muuttuu. Samoin kävi tietotekniikassa.

    wanhajätkä

    Päivällä radiosuomessa Autoliiton mies, nimeä en muista, kertoi että autoliitto on antanut/antaa sellaisen lausunnon; Miksi ihmisiä höynätään ostamaan autoja joiden arvo on muutaman vuoden päästä nolla. Uusi akusto on melkein uuden auton hintainen. Eli runko on arvoton. Päästöjen osalta mennään pitkästi miinukselle. Polttomoottorit kehittyy niin hurjaa vauhtia että menee pitkään ennenkun sähköauto puolustaa paikkansa.

    Puhuu viisaita…

    Gla Gla

    Skoda Octavialta on jo tullut uuden normin mukaisia malleja.

    1.0 dsg: 142 g

    1.5 dsg: 143 g

    1.6 tdi dsg: 138 g

    2.0 tdi dsg: 137 g

    Neliveto nostaa päästöjä n. 20 g. Manuaali menee 7-12 g vähemmällä kuin automaatti.

     

     

    jees h-valta

    Kyllä nuo Gla(kuten muutkin) päästöjä on ja niistä nyt pyritään sähköautoilulla eroon. Onhan nuo sähköautot nyt jo aivan täysautoja ja liikkuma suht vapaata. Esim. Kiia mainostaa sähköautollekkin 7 vuoden takuuta. Olikohan vielä akustolle vuosi lisää. Jos tuo ei riitä auton iäksi on pareen muuttaa pysyvästi sinne saunan taa häpeämään surkeuttaan. Täällä taitaa olla vain arto ja minä jotka tunnustavat kehityskaaren luonnolliseksi ja välttämättömäksi. Ja kun hinta tosiaan isojen sarjojen myötä halpenee niin kukapa hullu enää kalliita pössyttäjiä kaipaisi?

    Puuki

    Mitenkäs pitkään sitä pitikään akkuautolla ajella, että oltiin samalla keskim. tasolla päästöissä polttomoottoriautojen kanssa ?  Sen jälkeen onkin jo lähellä aika vaihtaa akku uuteen.

    Kunnon akku kustantaa + 20 000 € :a .   Luonto kiittää , vai kiittääkö ? No ainakin akkukauppias sen  tekee .

    Gla Gla

    Nyt puhuu kaveri (jees), joka juuri osti 164 wltp-gramman auton.

    jees h-valta

    Silloin ei ollut noin hyviä sähköautoja kuin nyt. Ja sitäpaitsi se jo puolitti minun päästöni joten paappa pareemmaks. Puukin kummasteluun vain että akutkin halpenee ja autohan on pareen paalata kun siitä yksi sarja akkuja loppuu. Ei autojen eristyskaari lopu sähkövoimaan. Kyllä seitsemän-kahdeksan vuotta vanha sähköautokin on jo silloin vanha piili ja ajastaan tykkänään pudonnut. Jos päästään järkevään kertakäyttökulttuuriin se säästää montaa ja monessa.

    Lenkopetäjä

    Minä kyllä perkele kävelen ennenku ajan sähköautolla?

    Gla Gla

    Lähtötasoni on melkein puolet sinun lähtötasosta.

    Mikä on esimerkkisi hyvästä sähköautosta?

Esillä 10 vastausta, 1,721 - 1,730 (kaikkiaan 32,255)