Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,751 - 1,760 (kaikkiaan 32,255)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • MJO

    Mazdakaan ole myyntitilastoissa loistanut, joten ei tilasto ole mikään auton paremmuuden mittari.

    Ei mazda kyllä ole paras autokaan. On ratakiskon pätkäkin kestävä, muttei paras mahdollinen vasara.

    Jätkä

    Lasse. Eiköhän Leaf:in kohdallakin ole kysymys vahvasta epäilystä sen akkujen vaihdon hinnakkuudesta. Muutenhan noin vähän ajettu auto olisi namupala ainakin niille, jotka eivät merkkiä vierasta.

    Gla Gla

    Täytyy kuitenkin muistaa, että kyse on vm. 12-13 sähköautosta. TM:n koeajossa saatiin seuraavia tuloksia:

    Kaupunkikulutusmittauksessa  toimintamatka 107 km

    Kaksinkertaisella keskinopeudella ajettavassa maantiekulutuksen mittauksessa laskennalliseksi arvoksi tuli tasan 100 km.

    Kaupunkikulutus 15 asteen pakkasessa ohjaamon ja akuston lämmitykset päällä, ilman auton esilämmitystä.  Tuolloin toimintamatkaksi mitattiin 59 kilometriä.

    Ko. auton hinta oli tuolloin 40800 €.

    Aika harvojen namupala noilla ominaisuuksilla. Merkkiin liittyvä vierastus jää aika mitättömäksi asiaksi varsinkin, kun Qashqai on kysytty auto. Eri mallien ominaisuudet luonnollisesti näkyy hinnassa.

    MJO, Mazda voi monille olla paras auto. Kysy vaikka Visakallolta. Ratakisko ei varmaan vasaraksi taivu, mutta harva vasaran tarvitsija ratakiskolla edes yrittää.

     

    MJO

    Mazda voi monille olla paras auto. 

    Täysin totta, muttei läheskään kaikille. Sen näkee mm. myyntitilastoista.

    Tuskin riittäisi nykyisillä malleilla edes agressiivinen markkinointi.

    Gla Gla

    Sehän koomista olisikin, että joku merkki olisi paras kaikille.

    Visakallo Visakallo

    Minun autovalintani ratkaisi ulkonäkö, luotettavuus ja jälleenmyyntiarvo.

    rööri roope

    Ihan sama mitä oma jonka laittaa kiertoon mitä siitä saa tai on saamatta.Useimmiten vaan paalaus vaihtokärrylle,jos ei oo niin uusi kuin Visalla  eli vaihtaa.

    Autokaupassa ei voita koskaan.En osta koskaan tuttavilta enkä myy heille.

    Visakallo Visakallo

    Brittiläinen Manchester Evening News on nyt julkaissut listan kymmenestä epäluotettavimmasta automallista tyyppivikoineen. Listan on laatinut käytettyjen autojen vakuuttamiseen ja korjaamiseen erikoistunut Warranty Wise. Tällaisilla listoilla usein esiintyvien Renaultien, Fiatien ja Peugeotien lisäksi joukossa on myös Mercedes-Benzin ja Range Roverin kaltaisia kalliita luksusmerkkejä. Hinta tai mielikuvaa eivät siis aina takaa laatua. Yhtiön mukaan tiedot ovat peräisin todellisista tilanteista, elikäytetyn auton ostajalle se tekee siitä kaikkein luotettavimman listan.

    Honda  on kaikkein luotettavin prosentilla 89.
    Seat on listan toisessa päässä 79 prosentilla.

    Renault Clio Clion kallein ongelma on vaihdelaatikko, jotka korjaaminen maksoi keskimäärin 672 puntaa.
    Fiat 500 Fiatia vaivaavat erityisesti sähkö-, ripustus- ja kytkinongelmat.
    Seat Ibiza Suurin ongelma on moottori, jonka korjaaminen maksoi keskimäärin 840 puntaa.
    Mini Cooper Yksi suurimmista ongelmista Mini Cooperissa on se, että vikoja ilmenee jo jopa puolitoista vuotta vanhoissa autoissa. Yleisin päänsärky on kytkin, jonka korjaaminen maksoi noin 420 puntaa.
    Mercedes Benzin C-sarja C-sarjan Mersu on kallis hankkia ja tämän listan mukaan myös kallis korjata. Esimerkiksi sähköhäiriö maksoi 372 puntaa.
    Opel Astra  Astran ongelma on vaihdelaatikko. Sen korjaaminen maksaa yli tuhat puntaa. Astrassa on ongelmia moottorin, kytkimen ja sähköjärjestelmien kanssa.
    Peugeot 107  Se on tunnettu epäluotettavuudestaan. Auton moottorin korjaaminen maksaa 817 puntaa.
    Opel Insignia Insigniassa tyypillisiä ovat ohjausjärjestelmän pulmat sekä moottorin ja vaihteiston viat.
    Opel Zafira  Zafirassa on listan epäluotettavin moottori. Malli on myös saanut lukuisia, paloihin liittyviä takaisinkutsuja. Myös kytkin- ja sytytysongelmista sekä sähköjärjestelmäpulmista raportoidaan.
    Range Rover Sport  Epäluotettavin käytetty auto listalla on Range Rover Sport. Ongelmia  on esimerkiksi jousituksessa, jonka korjaaminen maksoi keskimäärin 540 puntaa.

     

    jees h-valta

    Kaikkia sinäkin visa viitsit. Todellisuudessa tuo ei kerro yhtään mitään tuo sinun lööpeistä hakemasi lista. Tuo kertoo vain sen että niin kalliita kuin halpojakin autoja toiset kohtelee erittäin huonosti. Esim. vosi listasta mainita tuon Minin Cooperin. Kerrohan nyt visa onko kovinkaan outoa että sekundaurheiluauton kytkin on aina palasina. Kun mainontakin tähtää luomaan urheilullista ralliraketin imagoa. Kun joku tuota laatua auton innostuu ostamaan sillä nimenomaan pyritään näyttämään ja jopa vinguttamaan kumia. Johon noin pienen auton kytkintä ei saada kestämään millään. Eikä taida olla tarkoituskaan.

    Visakallo Visakallo

    Nämä on kyllä vähän kattavampia tilastoja kuin Harjavallan vastaavat.

Esillä 10 vastausta, 1,751 - 1,760 (kaikkiaan 32,255)