Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,771 - 1,780 (kaikkiaan 32,255)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Mikähän mahtoikaan Glan selvityksessä olla se kohta jossa se sopimattomuus ilmenee? Katselin tuossa Palinin myyntihallissa sähkö-Audia joka oli töpselin päässä. kas kummaa, oli niitä polttomoottoriautojakin siellä töpselin päässä. Kun häviää se polttomoottorin virtakin pitemmässä seisonnassa. Mutta en pitäisi tuota kovin merkittävänä ongelmana jos autosta ja ajosta riippuen auton pitää laittaa 200-300:n kilsan jälkeen pihassa piuhan päähän. Kyllä täällä esim. taitaa Tanelikin tällätä Subaruaan aika useinkin piuhan päähän talviaikaan.

    Tolopainen Tolopainen

    Ostaisko Harjavalta bensa auton, jossa on viiden litran polttoainetankki. Sehän vastaa suurinpiirtein sähköauton toimintamatkaa talvella.

    jees h-valta

    Tolopan toivottoman tiedottomasta tietotoimistosta tulevaan tuubaan ei kannata edes vastata.

    Tolopainen Tolopainen

    No sanotaan sitten 8l, jos tuntuu paremmalta.

    jees h-valta

    Onpas tosiaan meillä nyt ”töpseliallergisia”. Kun viime talvena ilmoitin ettei Peugeotissani ole lämmitintä koska se ei tarvitse ja en kaipaa piuhan kaas pelaamista. NIIN ällämölö oli suorastaan infernaalinen ja kaikki huusivat lämmityksen ja piuhan päähän laiton puolesta. Nyt sitten se kammottaa NIIN kauhhiast.

    Tolopainen Tolopainen

    Se töpselikammo on kyllä siellä päässä ja totuus on että ei kukaan osta sellaista polttomoottoriautoa, jonka ajomatka tankillisella on niin lyhyt kuin sähköauton toimintamatka.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    Tuota sähköauton piuhan päähän laittoa, pitää verratakkin polttomoottoriauton tankkausväliin. Tankkauväli, täydestä täysin tyhjään, on kuitenkin foresterissa reilusti tupla tuohon sähköauton tankkausväliin nähden.

    Toisaalta Foresterin tankkaa kyllä vähän hitaammastakin mittarista ja sisällä maksamassa käydenkin alle kymmenen minuutin. Sähköautolla se hitaimmillaan oli kaksi vuorokautta.

    Foresteria pidetään tosiaankin mukavuus syistä näillä keleillä aina ennen lähtöä piuhan päässä. Pakollista se on vain, jos on 20 astetta pakkasta ja yli 16 tunnin seisontaaika peittelemättä nokkaa.

    Nämä sähköauton latausmurheet ja akun riittävyysasiat ovat kyllä hyvin voimakkaassa kehitysvaiheessa. Viiden vuoden päästä asiat ovat jo ihan toisin.

    Viiden vuoden päästä on kyllä myös polttomoottorin kehitys harpannut ison askeleen. Toisaalta silloin on todennäköisesti myös tämä typerä ilmastokiima helpottanut sen verran että järjen käyttökin ratkaisuissa on taas luvallista. Sähkö ja poltoomoottoriautot ovat varmaan ihan vuosikymmeniä rinnan käytössä. Se joka elää, näkee sitten sen että syrjäyttääkö sähkö edes koskaan polttomoottoria, henkilöautoissakaan. Tavaran kuljetuksessa polttomoottori pitää pintansa hamaan ikuisuuteen.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Puuki

    Jo kymmenen vuoden käytön jälkeen paalattavat autot on pääasiassa halpisautoja, joita ei ole suunniteltukaan kestämään pidempään.  Se voi olla autotehtaiden tarkoituskin, että tuotteet ei kestä liian kauan. Mitään tekemistä sillä lyhyellä käyttöajalla ei ole ympäristöhuolen kanssa, jota pyritään esittämään markkinoinnin apuna.  Vähän vanhemmat paremman laatuluokan autot kestää kyllä tod. näk. paremmin kuin uudemmat, joissa elektroniikka on paljon entistä enemmän. Ruostesuojauskin oli ennen keskimäärin parempaa kuin monilla merkeillä nykyään ja parin viimm. vuosikymmenen  aikana on ollut.

    Japanilaisilla ja korealaisilla autoilla on ihan samanlaisia maanantaikappaleita olemassa kuin muillakin autoilla.   Merkki-ja mallivikojakin löytyy samalla tavalla kuin muistakin merkeistä. Mm. Mazda joka aikoinaan pärjäsi erittäin hyvin koeajovertailuissa oli erityisen herkkä ruostumaan ; sitähän ei koeajotesteissä useimmiten voida vertailla .  Nissanilla oli aiemmin ongelmia esim. pick-upin moottorissa, joka saattoi hajota jo muutaman 10 tkm ajon jälkeen yllättäen. (itselläni oli joskus ko. auto joten otin asiasta selvää ennen mahdollista koneremonttia).   Melko pahoja ongelmia on ollut japanilaisilla autoilla ohjauslaitteistojen kanssa ainakin USA:ssa.    Korealaisista ei ole omakohtaista kokemusta mutta ainakin kekustelupalstojen mukaan pitkät takuut ja takuun antajien toiminta isommissa ongelmatapauksissa ei anna hyvää kuvaa niiden Korean kiesienkään VÄITETYSTÄ ylivoimaisuudesta muihin nähden.

    Tolopainen Tolopainen

    Korean kiesillä on takanaan jo yksitoista viatonta vuotta. Ei siihen pääse kuin  laatuautot.  Pitkätakuu voidaan antaa vain autolle joka on läpäissyt perusteelliset testit, siksi Kian bensaturbokin tuli aika myöhään markkinoille. Keskeneräistä tuotetta ei anneta asiakkaiden koekäyttöön. Olettekos muuten kuulleet että Kia olisi sekaantunut päästöhuijauksiin, korealaisilla nuo normit on muuten tiukemmat kuin Euroopassa.

    wanhajätkä

    KIan takuu perustuu säännölliseen huoltoon merkkiliikkeessä. Sillä rahastuksella       se rahoitetaan.

    Hiluksi täyttää ens viikolla 9v. Jaa että paaluun ensvuonna. Nouvei, ainaki samat vielä palvelee. Metsäauto jota nyt varustelen on syntynyt 2002. Corolla farkku on -98, ruosteeton ja timmissä. Veikkaan että seki kiertää vielä pitempään ku jeessin monta tulevaa sähköautoa. Kaikissa on mittarissa vain n. 220 000.

Esillä 10 vastausta, 1,771 - 1,780 (kaikkiaan 32,255)