Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,781 - 1,790 (kaikkiaan 32,255)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Joka auto ”saadaan” kestämään kunhan vain jaksaa lankaa polttaa pellitöissä. Ei se japsi ainakaan parempi siinä peltien kestävyydessä ole wj. Todennäköisesti tiedätkin sen kyllä jo. Minusta auton kestävyys kymmenen vuoden verran on ok. Siihen kyllä kori väsyy ja tekniikka vanhenee. Nuo Tanelin edellisen sivun jutut ovat juuri niitä joita voi toki odottaakkin. Vanhakantaisuus on voimaa mutta uudistuksia pelätään. Ei tämä automaailma yhtään pahempaa ole kuin maailman menon muutokset joita nyt jo on nähty. Emmehän esim. maksa juuri lainkaan enää käteisellä vaan kortilla tai nyt jo puhelimella. Uskon ettei Taneli tuohonkaan uskonut vielä kymmenkunta vuotta sitten. Me joudumme vielä sähköllä autoilemaan kuten olemme joutuneet korttimaksamaankin. Uskokaa suosilla.

    Visakallo Visakallo

    Mazdan uudessa Skyactiv-X-bensiinimoottotissa hyödynnetään puristussytytystä. Se parantaa polttoainetaloutta noin 20−30 prosentilla Mazdan perinteiseen polttomoottoriin verrattuna. Moottorin kaasunvaste- ja vääntöominaisuudet ovat myös nykyistä paremmat. Kun autoa kuormitetaan vähemmän, on käytössä polttoainetta säästävä puristussytytys, ja kun tehoa tarvitaan lisää, sytytetään polttoaine kipinällä.

    Moottoria on saatavilla 2019 malleihin. Mazdan autojen koko elinkaaren päästöt tulevat olemaan alahaisemmat kuin sähköautolla, koska iso osa maailman sähköstä tuotetaan toistaiseksi tavoilla, joka ei ole kovinkaan puhdasta. Myöskään akkuja ei tarvita. Siksi Mazda näkee, että taloudellisella polttomoottorilla on vielä pitkään paikka automaailmassa.

    Lähteet: Mazda, Reuters & VTT

    Lenkopetäjä

    Wanhalla on selevästi kokemusta millä autolla pärjää vaikka ei aina oo lämmitystoloppaa vieressä

    Puuki

    Komppaan Tanelia.  Tässä on pääasiassa kysymys nimenomaan ilmastokiimasta. Jahka järki alkaa taas palailemaan niin tilanne tasoittuu .  Ja  saattaahan se  yleisin kulkuneuvo  joskus tulevaisuudessa olla taas uudestaan vaikka hevonen, jos maailman taloustilanne  oikein alkaa sakkaamaan .

    Ajelen aina joskus  v. -98 Volvolla, jonka tekniikka ja ajo-ominaisuudet pärjää ihan hyvin vertailussa nykyautojenkin kanssa. Autossa ei ole ruostetta käytännössä yhtään. Normi huoltojen lisäksi jotain pikkuosia on tarvinnut vuosien mittaan vaihtaa ; ison remontti on ollut ABS-anturin vaihto.

    Pösöt ei tosin kestä mitenkään 20 vuotta ilman peltien hitsauksia  yms. Se on helppo uskoa.

    Rane2

    Hevosten lisäys ei ole ilmaston kannalta pelkästään hyvä vaikka ne eivät ilmeisesti piereskele yhtä paljon kuin lehmät.Myös täyteen hevosajoneuvoja ahdettu parkkihalli voi olla räjähdysherkkä paikka.

    https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000000709197.html

    Puuki

    Hevosille voidaan sitten laittaa metaaninkeräyspussi peräpäähän , joka on kestävästi valmistettu sellusta (kuitupuut hakattu fsc- sertialueelta tietysti). Hevosethan  ei märehdi eikä röyhtäile yhtä paljon kuin lehmät.

    Jätkä

    Ristiriitaa on ainakin HarvainWallasta tullut. Kun ottaa huomioon, että ukkeli ajelee -93 mallisella ruosteläjällä, niin hänen koko stoorinsa voi laskea viemäriin.

    Myös jollain muulla on täysin väärä käsitys takuuajan huoltojen kalleudesta. Huollon hintaan vaikuttaa ratkaisevasti se, missä se tehään. Ei minkään auton takuuehdoissa ole määrätty takuuajan huoltojen tekopaikkaa.

    Kuluttajansuojalaki kyllä pitää siinä suhteessa autolijan puolta.Meillä on katoksessa kaksi KIAa, eikä niiden ruostumista tarvitse kylmän ringin kanssa pelätä. Toinen on jo käytetty alustan ja koteloiden hjatkokäsittelyssä ja arvio jatkosta oli, että ehkä seuraava kerta parin – kolmen vuoden kuluttua. Toisen käsittelyä olen suunnittelemassa.

    Lisäksi tyttärelle antamani Hyundai on pelleiltään hyvässä tikissä. Kyllä minun se olisi pitänyt käyttää suojauksessa ennenkuin annoin sen heidän käyttöönsä.

    Eli kirjoissa ja kansissa on kolme  ”Korean kiesiä”, joiden kanssa on nyt pärjäiltävä, taikka sitten otetaan katoksesta ”Saksan seisoja”.

    oksapuu

    Kertakäyttö kulttuuria juu…

    Aina vaan ihmettelen että jesse meinaa pistää sen pököttinsä 7v. iässä paaliin. Ettei vain meinaisi sitä kuitenkin vaihdossa tyrkyttää…

    jees h-valta

    Ensinkin huvitti tuo visan matun akuttomuuskin. Aika poika tarvitaan sitäkin polkemaan käyntiin. Kakkosena tosiaan on usa-auto joka on pelleistään ehjä vielä 25:n vuoden jälkeenkin. Mutta noista taviskoslista ei siihen ole. Eikä tule. Enkä meinaa laittaa mitään paaliin vaan todennäköisesti vaihtoon tahi jää sukuun. Ja jo noin 2020. Katsotaan sen hetkinen tilanne sitten. Mutta se että täällä jurnutetaan samaa liturgiaa polttomoottoriautojen autuudesta ei muuta miksikään sitä että joudumme muuttamaan kulkutapojamme radikaalisti sitoumuksiemme mukaan. Suomi on sellainen maa joka ei sitoumuksiaan petä. Ihmetelkää sitä sitten arvottomien kotteroittenne kanssa.

    oksapuu

    En minä mutta muut…

    Vielä sivulla 173 olit valmis laittamaan 7v. vanhat autot paaliin. Hoh hoijaa…

Esillä 10 vastausta, 1,781 - 1,790 (kaikkiaan 32,255)