Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,791 - 1,800 (kaikkiaan 32,255)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Lenkopetäjä

Mistä tuo Jessen jenkkiautojen ihannointi johtuu?Minä oon aina ihimetelly miten jenkit on osannu tehä niin matalaviritteisistä moottoreista nii heikkoja

jees h-valta

Vai heikkoja. Edellinen meni 396000km:ia ja aivan tavallisilla Motonetin halppisöljyillä. Siitä eteenkinpäin todennäköisesti edelleen koska myin sen siinä kohtaa ja on liikennekäytössä edelleen. Koskaan ei ole yhteenkään tarvinnut öljyä lisätä. Kerran vuodessa aina keväällä on uusittu öljyt ja halvimmalla mitä markkinoilta melkein löytyy. Siitä jo alkuvuosina asiaatuntevimmat varoitti ettei sitten mitään synteettisiä litkuja tuolle moottorityypille.

jees h-valta

Oksapuu, Kiialla se on suorastaan ympäristöteko pistää se takuuajan päätyttyä paaliin. Valmis se on. Ainakin sen akkujen kahdeksan vuoden jälkeen. Sanoin kait että tavisautot ovat aivan sopivan ikäisiä paaliin kymmenen vuoden kuluessa. Jenkit taas eivät ole tavisautoja.

oksapuu

Tavisautoja…

Jos kilometreillä mällätään Hiacen ja Hiluxin dieseleillä ajetaan se miljoona kilometriä jonka jälkeen auton voi myydä Afrikkaan. Suositus on että jakohihna vaihdetaan 150tkm. välein (itse vaihtaisin myös vesipumpun).

jees h-valta

Jostain sattuneesta syystä Hiacet ja HiIluxit lähes kuitenkin lahjoitetaan ilmaiseksi verrattuna usa-autojen jopa 80-luvun 10000:n-15000:n pyynteihin. Ja kauppa käy. Itse en maksanut 93:sta kuin himpun alle 5000 mutta niissä se olikin aivan halvimmasta päästä. Kun ei ollut mitenkään meikattu vaan suoraan ajosta. Olen aina sanonut että japsitraktoreilla pitäisi olla aivan omat markkinat. Autoinahan niitä ei kuuluisi edes rekisteröirä. Kuten ei nyt kyllä enää Hiacea uutena saakkaan.

Lenkopetäjä

Voin lähettää jeessille muutaman halenneen chevyn lohkon nii saat tutkia niitä heikkoja kohtia.ite saat rahin maksaa

oksapuu

Heh…

Juuri myin 11v. vanhan Hiluxin, 21500€ alvilla. Taisi mennä halvalla 🙁

jees h-valta

Kait jäädyttämällä lohkoja halki saa. Liian laimeassa litkussa makuutetaan kovassa pakkasessa. Kun pidetään kesäautoa elvistelyyn. Mutta taas itse asiaan eli sähköiseen autoiluun. Mm. BMW alkaa x5 hybridissä pakottaa sähkölle huonon ilman alueilla. Eli polttomoottori pysyy ohjelmoinnilla sammuksissa ruuhka-tai vastaavilla alueilla. Kestää ajaa noin 80 km:ia eli auttaa lähes aina ilmanlaatua.

Gla Gla

Paljonko Jees letukka kuluttaa maantieajossa, 15 litraa?

Nimetön

Kiva että Jeese jo nyt huolisaan meidän puolesta kun meidän polttomoottori autot arvottomia jo 20-luvulla, mutta eikös Jeeselläkin ole tällä hetkellä  kolme polttomoottoriautoa? Eikö enustuksesi koske omia autojasi? Minä kyllä harmitellut tämän hetken tilannetta kun vähän ajettujen täyssähköautoin arvo laskee kuin lehmänhäntä.

Esillä 10 vastausta, 1,791 - 1,800 (kaikkiaan 32,255)