Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,801 - 1,810 (kaikkiaan 32,255)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Lenkopetäjä

Kyllä ne on jeessi halennu ihan kesäkelillä ja ajossa.seki on herättäny huomion että miten jenkit on saanu kasin käymään nii rumasti.vertaa vaikka Mersun tai lexuksen kasiin.

harrastelija harrastelija

Ihmejuttuja nuo hybridiautot? Esim. Toyotan Rav4: 2,5 litran bensakone ja co2-päästöjä ei ollenkaan? Hybridi Toyotoilla on liikehybridi, ainoastaan Prius on ladattava, Liikehybridilla ajetaan suurimmaksi osaksi bensakoneella ja palamistuloksena tule H2O ja CO2 kaasuja!

Sama juttu myös muilla hybrideillä, bensaa palaa, mutta hiilidioksidia ei tule? Huijataanko meitä?

Visakallo Visakallo

Paljonko maksaisitte seitsemän vuotta vanhasta Peugeotista, ajettu 150 000 km, prosentteina auton uushankintahinnasta?

Lenkopetäjä

Saman mitä romu-ukko maksaa mulle sittekö leima loppuu?

jees h-valta

Tuonne ylös Glalle vielä vrk:n päätteeksi että kaiken se on kuluttanut mitä tankkiin on tällätty. Ei ole mitään järkeä edes alkaa mitään tämän suuntaista spekulointia autosta jonka arvot ovat aivan muissa asioissa kuin halvassa kulkemisessa. Sanotaan että ajan kuitenkin sillä Glan Corollaa vähintään puolet vähemmän vuodessa. Että joka tapauksessa taidamme aika saman kuluttaa. Pidemmät matkat ajetaan silloin kun ei avolavaa tarvita, pieniruokaisella Peugeotilla. Enköhän ole sanonut että autot ja traktorit ovat minulla tarpeeseen. Ei silloin lasketa olemattomia asioita. Viimeksi olen traktoriinkin tankannut tankin täyteen bensiiniä kalliimpaa dieseliä. Enkä lähtenyt silti autoja polttamaan. Kuten Ranskassa. Nuo muut lässyt onkin kait suurinpiirtein lauantain tyypillistä rohkaisun mukanaan tuomaa tomppelipölinää.

wanhajätkä

Nii, jessellähän on se letukka jolla ei raski ajaa ja sitte se terävä-ääninen korppusaha…

Tolopainen Tolopainen

Eipä tule Letukan kulutuslukemia, kun metsäteillä menee yli 20l/100km eihän niitä viitsi edes itselle laskea, kun itsetunto vaatii letukan maksoi mitä maksoi. Naapurille  pitää näyttää että kantrielämää eletään.

Gla Gla

Jees, kun kehut auton kestävyyttä, taustalla on tietysti kustannukset. Jos ajat autolla 396000 km ja kulutat 5 l/100 km enemmän kui  jollain toisella, bensan hinnalla 1,5 €/l maksat 29700 € ylimääräistä bensalaskuissa. Onko uuden henkilöauton hinta kannattavaa polttaa ylimääräisenä bensana taivaan tuulii, sitä on syytä miettiä vai kannattaako tuon takia vaikka kääntää peräkärry käsin metsätien kääntöpaikalla.

jees h-valta

En ala aiheesta kinaamaan tämän enempää mutta aivan selvää on että peräkärry ei tule kyseeseen. Mutta sehän kun ei teille valkene se on minulle aivan sama. Eikä kulutusongelmista täällä juurikaan ole paketti-ja kuorma-autojen suhteen oltu huolissaan. Mielestäni joka litra kulutetaan hyötykäytössä ja se riittää minulle. Ja kyllä raaskin ajaa, on sillä jo useita tuhansia omassakin ajossa tullut. Silti muistelin tässä kirjoitelmaani aloittaessani että taidan pari kertaa viikossa käydä automaatin kautta ja se tietää noin neljänkympin viikkotahtia. Onko se sitten itkun paikka tiedä en. Minulle ei. Kuitenkaan ei ole kyse mistään vanhasta dieselipössyttäjästä vaan pakokaasunsa puhdistavasta bensa-autosta. Ja tosiaan, maksan aika puhtaasta kalustosta vero/vakuutusmaksuja. Yksi autoista on diesel ja se on ympäristölleen kaikkein ystävällisin. Sillä kun ei ole ajettu kuin kerran tänä vuonnakaan ja matka oli noin 500 metriä. Eli koitan sanoa että sitä kalustoa on minun kontollani kyllä jopa pari traktoriakin mutta vuotuiset kulut niistä ei ainakaan minua huimaa. Mutta on se NIIN HIENOA kun saa vain ottaa avaimet naulasta tarpeen mukaan ja lähteä. Nimenomaan tarpeen mukaan! Ei ahdasmielisen nutkutuksen mukaan.

Tolopainen Tolopainen

Jessen bensakulut ei nouse, kun ostaa aina kahdella kympillä. Milloin saadaan ne Letukan kulutustiedot.

Esillä 10 vastausta, 1,801 - 1,810 (kaikkiaan 32,255)