Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,811 - 1,820 (kaikkiaan 32,255)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• jees h-valta

Ei milloinkaan kun sillä ei ole minulle suuremmin merkitystä enkä vaivaudu sen vuoksi edes mittailemaan. Kuten mainitsin kalustoa käytetään tarpeen mukaan siihen tarpeeseen sopivana ja silloin tarve vie ja muut vikisee, tai vikisköön. Huomautusluonteisena voin kertoa että kyllä näissä Harjavallan metsänomistajissa ainakin on kummallinen tarve avolava-autolle, nimittäin en juurikaan näe täällä peräkärrin veuttajia metsäteillä mutta avolavaosastoa kyllä tulee vastaan päivittäin. Mutta sitä avolavan monipuolista kätevyyttä ei tajua jos vain kateellisena katselee kun muut menee työn viereen ja alkaa töihin. Kilometrin kävelyn jälkeen näiden peräkärristien tosin ei tarvitse enää työstöön alkaa kun ei olisi siihen paukkujakaan enää. Onhan silloin hienoa olla säästäväinen, mutta pirttihän sitten lämpeääkin sähköllä kun ei saada edes klapivärkkejä kuin pienen ostonökön korkeintaan.

Tolopainen Tolopainen

Letukkaa ei voi onneksi talvella käyttää, kun se ei lähde edes tasaselta jään päältä liikkeelle, niin on painava keula ja kevyt perä. Traktorilla metsään mennään eikä avolavalla.

jees h-valta

Sekä että, molemmillakin. Eilen kävin traktorilla koska testasin uuden metsätiepohjan kantavvuden. Hyvin oli jäätynyt ja seuraavaksi mennäänkin sitten avolavalla. Ei sinnekkään millään Kiialla tai Corollalla kyllä mentäisi. Edes ilman tyhjääkään kärryä. Kyllä tuo letukka aivan riittävästi menee ja kun alkaa ahdistaa käydään auraamassa välillä. Tärkeintähän tuon auton suhteen on isompi maavara ja ronskimpi kaluston rakenne että kestää rynkytyksen epätasaisilla paanoilla. On siellä nytkin hiukan painoa lavalla, Trukkilavoja ja hiukan puutavaraa ja sellaista. Trukkilavat pitää pressun ettei mene sade-ja sulamisvesistä pussille. On välistä kesällä useita satoja litroja vettä mutta silloin siitä saa kätevästi auton pesuvedet.

Lenkopetäjä

Toiset menee palstalle edeltä käsin minä perästä jaloin

suorittava porras suorittava porras

Entisellä maataloussihteerillämme oli tapana sanoa Jessen kaltaisissa tapauksissa ,että romua on kuin Raatteen tiellä. Nurkat täynnä vähällä käytöllä olevaa roinaa kertoo aika paljon omistajasta. Kun järki loppuu ,lisätään rautaa.

Visakallo Visakallo

Minun on nyt kyllä syytä tutkia vähän tarkemmin, miten olen onnistunut kaikki nämä vuosikymmenet hoitamaan metsäni ja muut yritystointani pelkastään henkilöautolla. Onko minulta mahdollisesti jäänyt jotain asioita hoitamatta?

Tolopainen Tolopainen

Jesse säästää tienteossa ja teettää ne niin huonosti, että tarvitsee lava-auton että saa röykkyytettyä tilhin metsään.

Jätkä

Mielestäni joka litra kulutetaan hyötykäytössä ja se riittää minulle.

On kyllä mielettömän pätevät perustelut !  🙂

Gla Gla

Niin, sillä ei ole merkitystä, montako litraa kuitupuukuution tuottamiseen kuluu, kun kaikki menee, mitä tankkiin kaataa. Seuraavassa hengenvedossa onkin hyvä taivastella autoilun päästöjä ja kaivata sähköautoja. Tämä on ongelma, jota Jees en ole osannut ymmärtää. Ei siitä, haluatko käyttää kärryä vai et.

Tolopainen Tolopainen

Jessellä on amerikkalainen unelma väärässä maassa, jenkit maksavat bensiinistä neljänneksen siitä mitä suomalaiset. Eivät koskaan suostuisi Suomen bensanhintoja maksamaan. Ei ne nyt niin hulluja ole. Liittovaltio olisi muutenkin ylijäämäinen Suomen veroasteella. Siellä yksityinen etu tulee ensin ja sitten yhteiskunnan, setelipainokoneella hoidetaan verotuloissa oleva vaje.

Esillä 10 vastausta, 1,811 - 1,820 (kaikkiaan 32,255)