Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 18,271 - 18,280 (kaikkiaan 32,999)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• A.Jalkanen A.Jalkanen

Kiitos Gla! Autojen valmistajat voisivat laajentaa valikoimaa ulkoväreihin sekä materiaaleihin ja väreihin sisällä. Esimerkiksi sellainen vaihtoehto jossa auton katon ulkoväri on eri kuin kylkien väri on aika jees. Sellaisenkin metallivärin olen nähnyt joka vaihtuu kun autoa katsotaan eri kulmista. Elämässä pitää iloita pienistä asioista.

Gla Gla

”Jos haluatte kokeilla miltä tuntuu ajaa oikealla autolla. Suosittelen Kia Ev6 nelivetoa. Sen jälkeen maitopurkin kokoiset koneet ei oikein tunnu moottoreilta, eikä kiesin kyyti tasaiselta.”

Ei ole kavereiden Fiat 127 lukuunottamatta autojen kyydissä ollut oikeasti valittamista. Ja nuo on paalattu 90-luvun alkupuolella.

jees h-valta

Tuo värien käyttö kyllä aivan mieleinen on itelläkin aina ollut. Nytkin tuo pökötti on metallihohtoruskea ja seuraavaksi ajattelin myös tuota kaksiväritystä. Ranskiksethan ovat tuossa aivan edelläkävijöitä. Jopa sivupeilit saa omalla värillään. Noissa maitopurkin kokoisissa koneissa vain on nykyään tehoja monesti enemmän kuin vanhanaikaisissa vapaasti hengittävissä isolohkoissa. Molemmista on kokemusta ja molempia tulee ajeltua päivittäin. Enpä siinä asiassa kyllä lähtisi turhia revittelemään. Pösönkin saa nelikkona jos haluaa ja tehoja hybridinä riivatun kauhian määrän. Mutta kun on metsätalouden autona se vanhakantainen isolohko riittää nelikkona kyllä minun tarpeilleni. Molemmat antaa hyvää kyytiä kuten Gla jo totesikin. Nykyautojen vakio-ominaisuus olettaisin.

Tolopainen Tolopainen

Minua kiinnostaa autossa enemmän kestävyys ja käyttökulut kuin sisustuksen väri. En ala mitään nokkahihnojen vaihtoja maksamaan ja joka vuosi autoa huollattamaan turhan takia.

jees h-valta

Jokainen nykyaikaisen auton omistaja joutuu myös nokkahihnan vaihdon maksamaan noin sadantuhannen vaihtovälillä. Minulla lykästi kun hihna turposi ja maahantuoja maksoi sen rempan. Nyt se vielä varoiksi tarkastettiin tässä laajassa huollossa. Nyt ei ollut turpoavaa laatua. Kyllä polttomoottorilla varustettuja yleensä huolletaan.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Atecan joutuu kyllä käyttämään kerran vuodessa huollossa, koska ajotietokone alkaa muuten kiukutella. Vähän saisi säästöä jos onnistuisi yhdistämään keväällä renkaiden vaihdon samaan kohtaan.

Puuki

” Itse tykkään enemmän Seatin designista kuin vaikka T-roc Volkkarin. Ateca on myös varsin henkilöauton tuntuinen ollakseen crossover-malli. ”

Tuskinpa on eroa ajotuntumassa Volkkarin ja Seatin välillä noissa.   Mikä ero on muuten designissa kuin että peräpäät on vähän erilaiset ?  Ootko huomannut ?

A.Jalkanen A.Jalkanen

Ei Puuki juurikaan eroa, ihan voisivat olla samalta hihnalta tulleet T-roc (tekstin syöttö korjasi muotoon Trico) ja Ateca. Volkkarin sisustus on muovisen oloinen joissakin malleissa. Menee hiusten halkomiseksi tuosta erojen etsiminen, ja makuasioiksi.

Gla Gla

Oliko autosi kaasuversio, jos pitää huoltaa vuosittain? Yleensähän volkkarit huolletaan kerran kahdessa vuodessa, ellei kilometrit (30 tkm) tule täyteen.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Ei ole edes kaasu vaan bensa. En tiedä mistä se tietokone laskee huoltotarpeen kalenterista vai kilometreistä.

Esillä 10 vastausta, 18,271 - 18,280 (kaikkiaan 32,999)