Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 18,281 - 18,290 (kaikkiaan 32,999)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Käyttökin vaikuttaa. Paljon pätkäajoa, niin huoltoväli lyhenee.

    Tolopainen Tolopainen

    Kylää nuo autojen tietokoneet on viritetty niin että merkkikorjaamot saavat maksimimäärän tuloja huolloista.

    Sähköautojen huollot onkin sitten paljon hankalampia. Häiriön paikallistaminen on vaikeaa.

    Rane

    Eikös Gruppa ole paikallinen häiriö?

    jees h-valta

    Tolopan asenne on kyllä kummallinen. Väittää ajelevansa uudehkolla autolla ja silti halveksuu niiden huoltoa. Itse olen aina ollut tyytyväinen että voi luottaa hyvin tehtyyn huoltoon ja tietyn vakaaseen hintaan. Kyllä merkkihuollossa parhaiten auto syynätään ja mennään ohjelman mukaan. Kaikki testataan ja esim. minulla kun ei ole tapana jarrun päällä useinkaan maata oli takajarrut likaantuneet. Ne puhdistettiin ja varmistettiin että automaattikäsijarru toimii moitteetta. Tuollainen on hieno viedä katsastukselle vielä vuoden päästäkin huollosta. Mutta jos ajaa muutaman sata kilsaa vuodessa on aika kallista autoilua sekin vaikka ei huoltaisi lainkaan. Tuollaisen käsityksen Tolopan kirjoitelmista saa. Meillä kaksi autoa on päivittäisessä käytössä vaikka käyttäjiä on vain yksi.

    Tolopainen Tolopainen

    Pitääkö kaikkea mikä itsellä on koko ajan kehua. Nyt oli puhe yleisellä tasolla sähköautojen laturiongelmista, jotta niissä on ollut hankalasti löydettäviä vikoja ja miksi jokaisessa pitää olla oma laturi. Ei polttomoottoriautossakaan ole kiinteää akkulaturia, vaikka se ei paljon mitään maksaisikaan. Miksi jokaiseen sähköautoon pitää ostaa 3.5k€ laturi, sitä ihmettelen. Monissa perheissä on jo kaksi sähköautoa. Näillä seuduilla, joissa kehitys kehittyy. Takapajuloissa on tietenkin vanhoja bensarosvoja.

    Visakallo Visakallo

    Uusien autojen myynti on sakannut Suomessa jo toistakymmentä vuotta, ja nyt ollaan tulossa meilläkin tilanteeseen, mikä oli tuttu edesmenneessä Neuvostoliitossa ja nyt taas Putinin sota-Venäjällä, eli käytettyjen autojen hinnat ovat nousseet jopa uusien autojen tasolle.

    Tolopainen Tolopainen

    Henkilöautojen määrä tulee muutenkin laskemaan. Meillä on lähes 3miljoonaa henkilöautoa, niitä kaikkia ei tulla koskaan korvaamaan uusilla sähköautoilla. Autokanta tulee ainakin puolittumaan. Henkilöautojen käyttöaste on vain 5% järjetöntä materiaalien ja pääoman tuhlausta.

    jees h-valta

    Tolopan visiointi on mennyt niin pal metsään ettei uskoisi metsättömältä noin paljon pas… lääpätystä.

    Visakallo Visakallo

    Tolopainen on todennäköisesti ainakin osittain oikeassa. Asutuksen keskittyessä suurimpiin kaupunkeihin ja ikäluokkien samaan aikaan pienentyessä, ainakin yksityisautojen määrä tulee pienenemään. Pelkkä auton säilyttäminen saattaa nyt jo maksaa lähes yhtä paljon kuin sen käyttö. Kadunvarressa ei sähköauton latauskaan onnistu. Rakennuslakikin muuttui sellaiseksi, ettei kerrostalotontilla tarvitse välttämättä olla yhtään autopaikkaa.

    KeMeRat

    Ai ihan rakennuslaki? Vai oliko autopaikkanormi josta kaupunki päättää?

Esillä 10 vastausta, 18,281 - 18,290 (kaikkiaan 32,999)