Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,821 - 1,830 (kaikkiaan 32,255)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Kyllähän tuo peräkärrykauhu näyttää järjettömältä. Monet konemiehetkään, joilla on avolava nelikko ja vieläpä Diesel – vetävät peräkärryssä raskaammat kamppeensa ja esim. polttoainesäiliö ei aina olekkaan avolavalla, vaan kärryssä taikka isommassa savotassa nostettuna pois auton lavalta.

    Kärryn kanssa yleensä voi ajella monet reissut niin, että kärry onkin metsätien varressa ja auto ilman kuormaa.

    Kiinnostaisi se Jeessin letukan ”Valtava maavara”. Onko se 12, vai peräti 16 senttiä, kun oikein mitataan. Lisäksi pyörät ovat niin kaukana toisistaan, että auto helposti ”niiaa” kiven / kannon kohdalla ja pohjakosketus on tapahtunut.

    Meilläpäin erään autoliikkeen toimitusjohtajan lentävä lause käytetyn auton katsojalle on: ”Kaikki on ajettu, mitä on mittarissa”. Sopii Jeessin kulutusmaailman jatkeeksi.

    Tolopainen Tolopainen

    Noilla jenkkiautoilla ei pääse juuri mihinkään, kun niissä on valtava paino etupyörien päällä. Nillä saattaa kesälläkin jäädä kiinni jopa maantielle, kun niitä alkaa tiellä kääntää missä on isot kallistukset, keulaa ei saa liikkumaan tien laidasta mihinkään.

    Visakallo Visakallo

    Ranskan johto kokoontuu hätä­kokoukseen Pariisin äityvien mellakoiden takia – ”En ole ikinä nähnyt mitään tällaista”, sanoo pariisilais­pormestari.
    Ranskan kerrotaan harkitsevan poikkeustilan käyttöä. Lauantaina tehtiin eniten siviilipidätyksiä sitten vuoden 1968 Pariisin opiskelijamellakoiden.
    Ranskalaiset eivät, kuten  me suomalaiset, niele noin vain polttoaineiden veron korotuksia. Samoin heille on aivan turha kaupitella ylihintaisia sähköautojakaan.

     

    harrastelija harrastelija

    Suomen valtio pystyy kyllä verottamalla ohjaamaan autokantaa – kuten dieselin syhteen se on tehnyt jo koko ajan. Jossakinhan se raja tulee vastaan, milloin veron kanto ylittää järjen kestokyvyn.

    Mielenkiintoista on katsoa, mitä seuraavaa hallitus / eduskunta päättää sähkö-bensa-autoista ? Ammattikäytössä dieselit kyllä tulevat säilymään pitkillä ajomäärillä ja paremmalla kokonaishyötysuhteella. Se vain tämmöisessä maassa sähköautot eivät toimi ilman mahdotonta infran muutosta. Kaupungissa se on tietysti toinen tilanne, eihän siellä sovi autoilemaan eikä kaikille löydy parkkipaikkojakaan. Sosiaalitukikin tulee suoraan tilille.

    jees h-valta

    Eihän ranskalaisille ylihintaisia sähköautoja tarvitse kaupitellakkaan. Kyllä he itse niitä osaavat tehdä. Mellakat ovat täysin typeriä siellä ja kertoo vain maahanmuuttopolittikan liiasta lepsuudesta. Kyllä Merkelkin on ottanut lusikan kännyyn ja alkanut uskoa ettei niistä liiaksi asti ole kuin harmia, ja paljon. Ja kyllä se tie Toloppa tulee vielä tänä talvena olemaan täyden tukkirekan kestävää laatua. Nyt se vain sattuu olemaan vielä pelkkä aihio ja kangas ja murske on vielä laittamatta. Hiukan sellainen pikkupömppö pelkän kaivuun jäljiltä mutta riittää toistaiseksi. Nuo sinun käsityksesi ovat ehkä jonkun raskaan V-8:in avolavan, ei tuo täyspitkänä ja kutoskoneella aivan kovin huono ole maastoon.

    Lenkopetäjä

    Mikä se jeessin laviska on merkiltään ja malliltaan?

    Tolopainen Tolopainen

    No hyvä, että on mielestäsi maastoajoneuvo, minusta ei ole. Jonkinverran kokemusta noista takavetoisista lava-autoista, en kyllä lumikelillä lähtisi niillä metsäteille. Saattaa  tulla kävely kotiin ja alla pitää olla uudet nastarenkaat. Turha on peräkärrystä haaveilla kun jenkkiautoihin ei koukkua saa laittaa, eikä merkkikohtaisia koukkuja taida ollakaan.

    Visakallo Visakallo

    Suomi ei alle seitsemän promillen väestömääränsä, pinta-alansa, eikä autokantansa avulla pysty maailmanmenoon juuri vaikuttamaan, vaikka kuinka sitä haluaisimme. Hyvin hoidetut ja -kasvavat metsämme sitovat hiilidioksidia yli kolme kertaa sen mitä Suomen kaikki autot tuottavat, joten voimme ottaa nämä asiat ihan rauhallisesti. Meistä ei ole maailman pelastajiksi, miksi siis tuntisimme syyllisyyttäkään.

    wanhajätkä

    Oli mullakin chevrolet fleetside  seitkytluvun lopussa. Ostin uutena, lasikuitukoppa lavalla eikä mitään pressuja. Mites se jeessi mitään lavalla kuljettaa ku se on jo täynnä kuormalavoja ettei pressu mee notkolle. vissiin purat kuorman taimelan pihaan että saat taimilaatikot mahtumaan….Kulkee se kohtullisesti ilman lisäpainoja mutta jeessihän ajattelee aina taloudellisesti. Eipä siinä minun letukassa muuta vikaa ollu ku että motti hajos saassatuhannessa. Miehekkäästi se haukkas kyllä naftaa. Reippaalla kaasujalalla mikä ilmeisesti myös jeessillä on 25 satasella oli ihan normaalia. Vaihdoin sen -82 toyotan landcruiseriin jolla sitten ajelinki 700 000 ilman harmeja. Koukku siinä oli mutta raja oli jotain n. tuhat kiloa joten isompi asuntovaunu piti jättää pihaan.

    Lenkopetäjä

    Se oli vissiin 5.7dieseli? Bensalohkoon tehty täysi paska

Esillä 10 vastausta, 1,821 - 1,830 (kaikkiaan 32,255)