Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 18,291 - 18,300 (kaikkiaan 32,999)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    KeMeRat varmasti tietää, että ko. normikin perustuu taannoiseen rakennuslain muutokseen.

    Tomperi

    ”Nyt oli puhe yleisellä tasolla sähköautojen laturiongelmista, jotta niissä on ollut hankalasti löydettäviä vikoja ja miksi jokaisessa pitää olla oma laturi.”

    Miksi sähköautoihi ei vois laittaa pieniä tuulimyllyjä jotka antaisi virtaa autoon kun autolla ajetaan?

    Jos vaikka joka kymmenes kerta piuhalla lataamisista jäis pois?

    Ajelin aikoinaan Saabilla sillä vanhalla mallilla, 96, siinä oli se niin sanottu vapaakytkin joka säästi polttoainetta. Toimiva peli. Sitten joku viisas laski korkealla korolla että ei se muuten kannata, nostaa hintaa liiaksi.  Noh se oli sitä aikaa kun polttoaine oli halpaa.  Jos ois tosiaan yksinkertainen vaihteisto autossa ja vapaakytkin ja pieniä tuulienergian talteen ottavia järjestelmiä niin ois varmasti tai ehkä ihan soivapeli tänäkin päivänä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Aurinkopaneeleita on jo aseteltu autojen katoille. Siihen vielä lisäksi tuulipropelli niin kyseessä on jo melkein ikiliikkuja. Mitä kovemmin ajaa, sitä paremmin lataa!

    Tomperi

    Oletteko,  A.Jalkanen,  ajanut autolla koskaan vuoristossa?

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Sveitsissä kyllä, miksi Tomperi kysyy?

    Tomperi

    Tomperi kysyy kyllä, kun ajelee vuoristoteillä alas tullaan moottorijarrutuksella muutoin tavanomaisen auton jarrut pettää…. alas tullaan samalla vaihteella kuin ylös mennään, tämä on nyrkkisääntö turvalliseen liikkumiseen ko alueilla, jostakin syystä sitä ei suomessa autokoulussa opeteta.  Alastulon energian kulutusta en tiedä…. kieltämättähän se kuuluu sarjaan  vapaakytkin… toimivas peli onko kannattavaa. Ihme on miten hitaasti aautojen ja jäätelöautojen pintoja ei vielä ole etelässäkään käsitelty sähköä tuottavaksi mutta ajan myötä…

    ps. meren pinnan nousun myötä väestö karkkoaa vuorille…

     

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Joo kokemusta on, ja nimenomaan Sveitsistä. Ehdottelin pojille sitä moottorijarrutusta, mutta eivät suostuneet käyttämään ennen kuin T-birdin jarrulevyt alkoivat savuttaa. Automaattivaihteistossa oli kyllä siinä autossa mahdollisuus käyttää pelkkää ykkösvaihdetta. Nykyajan automaattisissa sama asia hoituu luultavasti laittamalla vuoristoajon tai off road -moodi päälle.

    Tomperi

    Miten paljon energiakulutus on tämmösellä hienolla moternilla auton energiakulutus alaspäin verrattuna ylöspäin ?

     

    Puuki

    Jos tarkoitat aurinokopaneelisähköautoa niin en tiedä.   Oma pakokaasukärry kuluttaa 140 kW-teholla talla pohjassa n. 10 l/100km bensaa ja pintakaasulla varovasti ajellen 5 l .  Mitä siitä tulee energian kulutukseksi , Jotain 120 kwh tai 60 kwh /100 km.

    Rukopiikki

    80-luvun autoja jos sais vielä uusina niin pitäs heti ostohousut silittää. Etelässä pitäs lähtiä käymään. Se on aina henkisesti raskasta kun ruuhkasuomeen joutuu. Äkkiä sieltä tulee kiirus pois. Maailma on täällä pohjosempana niin paljon avarampi ja vapaampi.

     

Esillä 10 vastausta, 18,291 - 18,300 (kaikkiaan 32,999)