Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 18,671 - 18,680 (kaikkiaan 24,688)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Ruostuukohan se vihreä rauta sitten vihreällä vai ruskealla värillä. Polttomoottoriautojen äänet ovat hupaisuuden huippua. Ensin pyrittiin tekemään laadukkaita hiljaisia autoja, sitten tarvitaankin taas räyhäkkäitä soundeja ympäristön kadehtimisen ruokintaan. Kun tämä on tällainen autoilijoiden keskusteluosio myös annan väliaikaraportin Peugeot 3008:n (2017-vm.) kestosta. Autolla ajettu kohta 110 000 km. Kaikki vielä kunnossa, ”koiranluut” vaihdettu viimeisen ison huollon yhteydessä. Lievästi naputtivat kuopissa. Ei juurikaan pahemmin nostanut kalliin ison huollon kustannusta. Moottorin öljynkulutus sensijaan hiukan isonevaan suuntaan joten lähivuosina vaatii joko koko auton vaihtoa tai ainakin sen ”maitopurkin” kokoisen moottorin vaihtoa. Ihan virkeästi turbo sitä edelleen piiskaa eteenpäin ettei ajotuntumalla huomaa kyllä laiskistumisen merkkejä. Oletan että vaihdan kunhan tuo uusi malli tälle vuodellekin lanseerataan markkinoille. Nyt myydään vielä vanhoja malleja alta pois. Ehkä nelisylinterinen Puretec hiukan vahvempikin.

    Jätkä

    OIKEASSA autossa pitäisi öljynkulutuksen käytännössä LOPPUA  ensimmäisen viivenkymmenentuhannen aikana, eli silloin moottori on hioutunut valmiiksi ja sillä voi ajella huolettomasti satojatuhansia kilometrejä – tietenkin huolloista huolehtien.

    Meillä oli talossa reilut kaksikymmentä autoa käytössä ja niissä tämä ilmiö esiintyi selkeästi ja se oli helppo tarkistaa, koska ajopäiväkirjoihin merkittiin aina kaikki lisäykset ja huollot.

    Toki merkkikohtaisia eroja oli, lähinnä Volkkarit haukkasivat aivan uutena kevyesti puoli litraa tuhannella öljyä, mutta se loppui kuin seinään muutaman kymppitonnin jälkeen.

    jees h-valta

    Puretec ei alkujaan ole öljyä kulutellut. Täyttä vaihtoväliä eli 20 000 km meni aivan kevyesti. Nyt alkaa pienen moottorin männänrenkaat kuluneina päästämään hiukan läpi. Olen kyllä kuormittanut eli mökkiläisen elämä on aika isoilla kuormilla pitkän matkan takomista.

    Tolopainen

    Aika hölmöä ajaa noin pienellä koneella samoilla öljyillä 20000km. Kun ei ole edes lohkolämmitintä käytössä, aivan liian paljon Suomen olosuhteissa.

    Visakallo Visakallo

    Eipä ole tällä vuosituhannella  vielä sellaista japanilaista autoa kohdalle osunut, joka olisi missään vaiheessa öljyä kuluttanut. Yli 700 000 km olen niillä yhteensä ajanut.

    Tolopainen

    Eurooppalaisten autojen moottoreiden koneistus ei ole niin tarkka kuin aasialaisten, siksi ne kaikki syövät öljyä.

    Gla Gla

    Onhan mukavaa, kun ensimmäisen kerran pitää lisätä 300 000 km kohdalla. Toisaalta jos öljynvaihtovälillä menee 0,5-1 litra, ei se oikeasti mikään ongelma ole. Paljonko Jees autosi tällä hetkellä öljyä vie?

    Visakallon kokemuksista ei tilastoa taida saada, kun jatkuvasti ajaa uudenkarheilla autoilla.

    Visakallo Visakallo

    Eikös tuolla edellä kerrottu, että juuri ne jotkut uudet autot kuluttavat öljyä.

    Rane

    Pösöön saa kaupantekijäisinä tynnyrillisen moottoriöljyä?

    Tolopainen

    Kansa on puhunut, pulinat pois.  Iso rahanjako ei miellyttänyt äänestäjiä vaan haluavat leikkauksia. Näin sitä vaalikarjaa juoksutetaan. Kun vihreät ja keskusta hävisivät, tulos ei ole kovin johdonmukainen. Vihreiden pelko oli kova, tosin tuo vihreiden tappio johtui enemmän Brysselistä kuin heistä itsestään.

    Jos maahan ei saada porvarihallitusta, vaalien tuloksella ei ole suurta merkitystä.

    Äänestystulos ei valitettavasti tuo ratkaisua mihinkään ongelmaan joiden kanssa Suomessa painitaan.

Esillä 10 vastausta, 18,671 - 18,680 (kaikkiaan 24,688)