Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 18,751 - 18,760 (kaikkiaan 35,305)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Meillähän on ollut jo useitakin ministereitä, joilla ei ole ollut käytännössä mitään työkokemusta.

    Rukopiikki

    Niimpä. Suomi voisi kyllä lakkauttaa koko eduskunnan ja ulkoistaa hallintonsa Ruotsiin. Siellä kun menee melkein kaikki paremmin. Suoraan vain Ruotsin lakikirja käyttöön.

    Metsuri motokuski

    Uskon että rukopiikki kaipaa suomeen ruotsin maahanmuuttopolitiikkaa. Sehän onnistui ruotsilla tosi hyvin. Noin esimerkkinä.

    Rukopiikki

    Tuo maahanmuuttopolitiikka olikin se mistä kommenttiini tuli tuo ”melkein”. Ruotsi oli ennen maailman ylivoimaisesti paras maa. Mutta ovet oli liian auki maailmalle. Nyt sielläkin on herätty mutta liian myöhään.

    Metsuri motokuski

    No missä muussa heillä menee paremmin ? Tosi on että ruotsi on vauraampi maa mutta syyt vaurauteen löytyy jostain muualta kuin Suomen eduskunnasta. Mitä mieltä olet kuninkaan ympärillä pyörivästi instituutiosta. Onko se kansantaloudellisesti kannattavaa puuhaa ?

    jees h-valta

    Palautan taas keskustelun autoihin, valitan. Mielenkiintoisia kommentteja kyllä kuten esim. arton että pitkä öljynvaihtoväli jumiuttaa öljyrenkaat. Minullahan auto meni normaaliin huoltoon nyt aiemmin koska vuosi tuli täyteen edellisen vuoden nokkaketjun turpoamisjutun yhteydessä tehdyn huollon vuoksi. Arton verstas sikäli harvinaisuus että täällä Mekonomen ketjun verstas selvästi hylki voimakkaasti ajatusta männän renkaiden vaihdosta. Heillähän on joku ketjun oma taulukko josta hintoja tsekkaavat. Joku kummajainen tuohon sisältyy. Luulisi olevan helpompi vaihtaa renkaat kuin koko moottoria ruveta uusiksi veivaamaan. Odotan sieltä merkkihuollosta pyytämääni hintaa uudelle moottorille. Tulevat kuulemma todennäköisesti vastaan hinnassa vaikka takuu onkin jo loppunut. Takuu 5 vuotta tai 100 000km. Minulla 6v ja 110 000. Eli ei niin paljon yli mutta kuitenkin. Takuuaikana jos tuo olisi ilmennyt sieltä olisi ilmeisesti saanut uuden motin veloituksetta. Myös tuo Kendallin öljyt ovat tuttu juttu noissa jenkkiautoissa. Ei todella kulu vanhemmassakaan moottorissa ollenkaan siihen malliin kuin nuo marketlitkut.

    Nostokoukku

    Onkohan se Ruotsi myynyt ulkomaille kaikki tuottavat valtio-omisteiset yritykset? Saattaa se niiden vauraus johtua siitä, jos eivät ole näin toimineet. Suomihan on myynyt kaikki valtioenemmistöiser yritykset, ja siihen löytyy syy eduskunnasta.

    Visakallo Visakallo

    Tuli vain tuosta Jessen Pösöstä mieleen, että mikähän mahtaa olla ranskalaisen ydinvoimalan takuuaika ja -ehdot…?

    Reima Muristo

    <p>Ranskalaisilla on sama takuu kuin kepuilla: Asiakas ja naapuri maksaa.</p>

    Jätkä Jätkä

    JeZZi:”Ei todella kulu vanhemmassakaan moottorissa ollenkaan siihen malliin kuin nuo marketlitkut.”

    Sieltähän se tuli: JeZZe on käyttänyt joitakin epämääräisiä öljynlitkuja moottorissa.

    Jos olisi edes hiukan jäntevämpi ukko, ottaisi selvää,onko öljylaatu edes ollut sellainen, jota valmistaja on edellyttänyt käytettäväksi.

    Luulin minäkin vielä 15 vuotta sitten, että kun käytän kalliimpaa öljyä, se on moottorille hyvä. Sitten lueskelin käsikirjaa huolella ja sen auton kirjassa oli moottoriölpölle laatuvaatimuksena muistaakseni API C3 . Kalliimmissa öljyissä tuo oli joku muu.  Sitä C3 – öljyä sai edullisesti Halpa-hallista ja merkkituotettakin oli.

    Se on tuo luetun ymmärtäminen, jonka puuttuminen ”turvottaa” nokkaketjunkin! (Se on terästä, eikä turpoa, mutta idiooteille voi syöttää kaikenlaista.)

     

Esillä 10 vastausta, 18,751 - 18,760 (kaikkiaan 35,305)