Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 18,781 - 18,790 (kaikkiaan 33,010)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Kun öljypurkin takaa löytyy luokitus 229.52, niin silloin se ehtaa tavaraa. Muuten kuraa.

    jees h-valta

    Visakallo edellisellä sivulla epäili avolavaani, ei ongelmaa sillä rintamalla. Vain Airbagin nk. kellojousen tai kelan miksi vain kukin sitä sanoo, vaihdosta oli tarve. Airbagin huoltoa herjasi ja sillä korjaantui. Tosin vasta toisella varaosalla. Ensimmäinen toimi kotvan ja ongelma palasi. Nyt on kunnossa.

    jees h-valta

    Vielä tuohon ranskikseen palatakseni on sillä matkakilsoja jäljellä lähes oman maun mukaan. Pitää vain varmuuden vuoksi kartoittaa vaihtoehtoja jos alkaa olla liian perso öljylle. Mikään tuskin on vahingoittunut, kone kulkee edelleen virkeästi kuten ennenkin. Eiköhän tästä Perjantai-aamusta kohti Kaakkoa lähdetä.

    Rane

    Mielenkiinnosta googlettelin ja ilmeisesti näissä Puretech-moottorissa on rakenne jossa nokkahihna on alaosastaan öljytilassa.Nokkahihnan vaihtoväli on ollut alkuun pitkä ja hihna on ruvennut murenemään ja muruset on kulkeutuneet öljypumpun sihtiin.(Ei hjuva) Hihnan vaihtoväliä on lyhennetty ja hihnan materiaaliakin on vaihdettu.

    Varmaan on haettu että öljyinen hihna kulkee vähemmällä kitkalla mikä tietysti kuulostaa ihan fiksulta.

    Jätkä

    JeZZE ei vapaaehtoisesti halua muistaa, että silloin, noin kuusi vuotta sitten, minä ja joku muukin veikkasi pienen koneen ja raskaan korin yhteensovittelun toimivuutta ja rohkenin epäillä, että pikkukoneesta otetaan lähes jatkuvasti suhteellisen paljon tehoja.

    Sillä on kyllä tunnetusti saatu hyväkin moottori kypsymään nopeasti. Jos ajatellaan esim moottoripyörien moottoreita, jotka ovat erinomaisen hienoja laitteita, mutta teho-painosuhde on melko hyvä.  Moottoripyörilläkin ajetaan joskus aika suuria kilometrimääriä, mutta ne moottorit useinkin avataan joka talvi ja ns kulutusosat vaihdetaan uusiin.

    JeZZe on raivokkaasti hyökännyt meitä muita vastaan moottorin esilämmityksen suhteen. Hän ei suostu uskomaan, että pakkaskelissä moottorin käynnistäminen kylmästä vastaa samaa kulutusta kuin n. 800:n kilometrin ajo. Näin ollen JeZZen työpäivinään ajama viisi kilometriä vastasi pakkaskelissä n 1500:n kilometrin rasitusta moottorille.

    Nuukuus ja laiskuus auton varustamisessa taitaa antaa mojovan takapotkun. Minä, kuten muutkin viisaammat, olen käyttänyt tänä aamunakin moottorin lämmitystä.

    Mitä pienempi viskositeettilukema öljyllä on, sitä ohuempaa, eli paremmin voitelevampaa se on. JeZZellä on sekin lukema samalla tavalla pimeän peitossa, kuin oli renkaiden profiili ym.

    Tolopainen Tolopainen

    Epäilen, että missään autossa nokkahihna ei käy öljytilassa. Ei voi olla mahdollista. Nuo suojakopat eivät ole niin tiiviitä, pöly pääsee hihnakopan sisälle, ja tarttuisi hihnaan. Kulkeutuisi öljyn sekaan. Lisäksi kumihihnan öljynkesto on huono.

    Rane

    Näkyy Fordin Ecoboostissa olevan myös öljykylpyinen/ongelmainen.

    Ecoboost -hihnanvaihdot ja ongelmat – Luiginpaja

    Rane

    Ps.Edellisen perusteella voi sanoa että Jessen Puretecciakaan ei kannata ryhtyä korjaamaan vaan vaihtomoottoria kehiin…

    Jätkä

    MUTTA: Jos JeZZe on käyttänyt Pököttiään vain ja ainoastaan merkkihuollossa. (SWiihen suuntaan hän on solkottanut) – eikä ole ITSE koskaan avannut konepeittoa, niin kuka perkules sinne on laittanut VÄÄRÄNLAISTA öljyä?

    Jokainen vastuullinen autonhuoltaja tekee merkinnät huoltomuistioon ja siinä on tila myös kilometreille ja öljymerkille/ ja – LAADULLE.

    Näkyy olevan melko suolainen hinta pistetty turvonneen hihnan vaihto-operaatiolle.

    Käytännössä Huoltoliike on velvollinen korvaamaan koneenvaihdon sataprosenttisesti, jos JeZZe pystyy osoittamaan, että tyritty on. Esim Takuu on rauennut sillä hetkellä, kun moottoriin on vaihdettu / lisätty öljyä, joka ei täytä laatuvaatimuksia.

     

    jees h-valta

    Huvittaa tuo Jätkän mainostama ”raivokas hyökkäys”. Eiköhän sitä someraivoa esiinny juuri sieltä suunnalta eniten lähes aiheeseen kuin aiheeseen. Mutta jos hiukan taas valaisen: Ei ole kukaan ainakaan todistettavasti laittanut vääränlaista öljyä. Kai merkkihuolto sen nyt osaa. Uskon kyllä tuon että nokkahihna kulkee öljykylvyssä. Miten se muuten olisi turvonnut. Siihenhän vuosi takaisin perustui moottorin antama ongelmailmoitus jonka vuoksi laitoin auton lavalla huoltoon. Se oli juuri kevättalvea. Mutta tuskin sillä asialla mitään tekemistä on kylmäkäynnistysten kanssa. Koneessahan on kuitenkin täyssynteettinen merkkikohtainen öljy. On saattanut aiheuttaa kyllä tämän nykyisen hiukan lisääntyneen öljynkulutuksen. Syystä jota en  osaa ajatella. Mutta jos öljysihti on ollut hihnasta irtoavan töhnän peitossa on mahdollista että voitelu on häiriintynyt. Joka kertoisi siis merkkihuollon halusta vaihdattaa moottori. Sellaisen selvitys on vielä nyt menossa. Korostan että auto on joka vuosi huollettu merkkihuollossa ja sen historiaa ei kukaan ole yrittänytkään kiistää. Eli vika näyttäisi olevan valmistusvirheesä eli jakohihnan väärässä koostumuksessa. Vielä tämä episodi ei minulle ole maksanut mitään ylimääräistä vaan aivan normaali huolto (siis laaja huolto) oli nytkin kyseessä. Huoltoliike ei varmasti ole velvollinen mihinkään vaan maahantuoja vastaa auton teknisistä vioista, siis valmistusvioista. Luonnollista on että uudet mallit ja pihit moottorit aiheuttavat joitain takaiskuja. pääasia ettei minun tarvitse niitä maksaa. Jopa uuden moottorin osalta olen pienen osuuden valmis maksamaankin jos sillä saa taas seuraavat satatuhatta huoletonta kilometriä. Samalla tapaa kuin tälläkin moottorilla eli ettei itse tarvii kuin ajaa huoltovälit. Muistaisin muuten että edellisessä autossani eli VW Touaregissa myös öljypohjan sihti jouduttiin puhdistamaan kun auto oli seissyt pitkiä aikoja käyttämättömänä autoliikkeen valikossa. Ehkä vanhoilla öljyillään oli pudottanut moskat sihtiin ja siellä silloin varoitusta moottori myös tarjosi. Sekin meni silloin autoliikkeen piikkiin.

Esillä 10 vastausta, 18,781 - 18,790 (kaikkiaan 33,010)