Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 18,791 - 18,800 (kaikkiaan 35,328)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    On aika järkeenkäyvää, että noinkin suureen autonkoriin laitettu litrainen, kolmisylinterinen, ja esilämmittämätön moottori on Suomen ilmastossa päivittäisessä käytössä, niin jotain oireita alkaa tulla, vaikka olisi ollut oikeat öljyt ja ajallaan tehdyt huollot. Pösö ei ole ainoa, jossa on näiden pienien moottoreiden ongelmia ilmaantunut.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Autoa kun ostaa, ensimmäinen vaatimus on jakopää ketjulla. Ei pitäisi olla vaikeaa.

    jees h-valta

    Jos nyt kuitenkin puhuttaisiin 1,2ltr:n koneesta. Aika hupaa olla vaatimassa ketjua nokalle. Taitaa saada hakea aika isokulutuksista mottia siinä kategoriassa. Ja Tolopan arvailut alkaa mennä jo ”pakkasen puolelle”. Bensiini palaa männän yläpuolella palotilassa eikä siitä raakana mihkään öljyn sekaan mitään mene. Jos menee on männänrenkaita sitten jo poikki. Kallelle voisi mainita että edellinen Touareg oli ketjulla ja siihen sen ura sitten loppuikin. Kun se venuu on moottorin häiriövalo jatkuvasti palamassaa etkä saa autoa katsastettua. Touaregiin sen nokan remontti olisi maksanut kahdeksan tuhatta euroa siihen aikaan ja nyt hintaa olisi varmasti tuplat.

    Tolopainen Tolopainen

    Jos esim. Mesen 1.6 diesel on isokulutuksinen, kun kuluttaa 3.8l/100km niin olkoon.

    Niinhän sitä luulisi, että moottorissa polttoaineen palaminen olisi täydellistä.

    Metsuri motokuski

    Eikai toloppa missään moottorissa nokkahihna käy öljykylvyssä. Nokka ketju kylläkin. Tuohon Jessen toteamukseen sen verran että on paljon niitä moottoreita joissa nokkaketjut venyivät,  koska pääosin ne tulivat samalta valmistajalta eri moottoreihin. Volkkarilla oli myös yhdessä konemallissa niin huonot männänrenkaat että kone meni väljäksi jo 40 000 km:n jälkeen.  Niitä sitten vaihdettiin takuuseen. Nykyään ollaan menossa taas ketjukoneisiin uudemmissa autoissa.

    Tolopainen Tolopainen

    Kyllä se nokkahihna käy öljykylvyssä pökössä, kun hihnan voi tarkistaa öljyn täyttökorkin kautta. Ranskalaiset yllättää aina.

    Rukopiikki

    Sanovat että Fordilla olisi myös öljykylpyisiä hihnoja joissain koneissa.

    Jätkä Jätkä

    JeZZe:”Taitaa saada hakea aika isokulutuksista mottia siinä kategoriassa.”

    Kyläpä taas Pöljäke paljasti oman tietämättömyytensä.

    arto arto

    Fordin egobuust kopioita kaikki pikkuturbot. Noita fordin pikkukoneita löytyy jopa mersuista ostanut lisenssin. Niissä on öljykylpyinen jako hihna vaihtoväli 2 sata tuhatta. Kaverin pököstä paku meni kone 100 tuhannessa oli sylinterin mennyt soikeiksi. Rupesi syömään öljyä. Takuu korvasi.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Seatin huolto-ohjelma pyytää nykyään nokkahihnan vaihdon 6 vuoden välein. Audilla ilmeisesti vaihtoväli samaa luokkaa eli tiheähkö. Sisko kertoi että heillä oli Opel, jossa kyseinen hihna meni jo jossain 30 tuhannen kohdalla rikki. Oireena oli vieno sirinä, joka kuului vain auton ulkopuolelle tyhjäkäynnillä.

Esillä 10 vastausta, 18,791 - 18,800 (kaikkiaan 35,328)