Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 18,951 - 18,960 (kaikkiaan 33,168)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen Tolopainen

    Worttumi on läpi mätä yhtiö. Kun valtion virkamies on yhtiön hallituksessa, hänet lahjotaan 100k€ vuosipallkiolla. Ei puuttunut mitenkään johdon bonuksiin.

    Gla Gla

    Uudessa Tekniikan Maailmassa on käyttötestiraportti kaasu-Octaviasta. Auto saa kehuja, mutta kaasuverkoston tulevaisuus jää sähköistymisen myötä arvailujen varaan.

    Nyt Visakallo voisikin yllättää seurakunnan ja päätyä tuollaiseen ratkaisuun. Anneli varmaan kannustaa.

    Tolopainen Tolopainen

    Suomen tuskin kannattaa satsata kaasuautoihin, niillä ei maailmaa pelasteta. Euroopassa ja jenkkilässä lienee yhteensä lähes 400milj autoa.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kyllä kannustan kaasuautoiluun. Sama kulkuväline kulkee tarvittaessa myös bensalla, mutta alunperin kaasuautoksi luotu vehje sisältää usein aika pienen bensatankin. En siis tiedä sopiiko kaasu Visakallolle mikäli hän aikoo käyttää autoa paljon pitkin Eurooppaa. Pitäisi ainakin tutkia kaasuverkoston kattavuus etukäteen. Maakaasua käytetään etelämpänä kyllä paljon lämmityksessä.

    Tuleva hallitus voi vauhdittaa uusiutuvien polttoaineiden käyttöä veroratkaisuin. Etanoliautoilukin tulee yhä useamman ulottuville. Siinä polttoaineen tuotanto ei kuitenkaan perustu jätteen käsittelyn sivutuotteeseen kuten biokaasun tuotannossa. Etanolin ympäristöhyöty on siis pienempi. Etanolin raaka-aine voi myös olla tuotettu pellolla, jota voitaisiin käyttää ruuan tuotantoon.

    Gla Gla

    Lehden välissä tuli tarjous lukijamatkasta, 2 vk Turkissa.

    Mikä motiivi Metsälehdellä on lennättää suomalaisia tuonne?

    jees h-valta

    Hyvä kysymys Glalla. Itekkin ihmettelin. Pieni väliaikaraportti Peugeot 3008:n vaiheista viimeaikoina. Sillä nokkahihnan vammauttamalla moottorilla tuli pari kaakonkulman reissua ajeltua sen huollon jälkeen jossa alettiin öljyn kulumista lähes kuiviin ihmetellä. Nyt katsoin öljyt ennen Huittisiin vientiä ja kyllähän se kaikkineen noin parilla tuhannella kilsalla öljyn aika vähiin hitkaisi. Mutta mittatikku vielä kastui kun ajeltiin se verstaan eteen odottamaan uutta mottia nokalle. Tiistaina alkaa vaihtotyö. Olisihan tuon öljyn kulutuksen kanssa siellä konehuoneessa saanut alvariinsa hypätä vahtimassa. Hyvä että laittavat tiiviimmän myllyn. Hupaa Vappua palstalaisille! (Nyt aletaan ajella ameriikan ihmeellä muutama päivä kaikki ajot, etanoolilla tosiaan).

    Jätkä

    Joskus takavuosina oli mahdollista laittaa autoon isompikin – siihen sopivaksi tehty tankki.

    Lähinnä maakaasun käyttöön liittyy pieni kysymys: Onko parempi, ettäse kaasu ”Soihdutetaan”, vai onko lopputulos saman arvoinen, jos kaasu poltetaan polttomoottorissa hyvällä hyötysuhteella?

    Voiko Biokaasuautoissa tuskattomasti käyttää maakaasua?

    Puuhastelija

    Jaa, onkohan Metsälehden Turkinmatka ollut NATOon hyväksymisen ehtona.

    Tolopainen Tolopainen

    Kyllä, kyseessä on metaani eli hiiltä ja vetyä on molemmissa kaasuissa sama määrä. Kaasu on paras polttoaine polttomoottorille hyötysuhteen ja päästöjen kannalta.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    ”Worttumi on läpi mätä yhtiö. Kun valtion virkamies on yhtiön hallituksessa, hänet lahjotaan 100k€ vuosipallkiolla. Ei puuttunut mitenkään johdon bonuksiin.”

    Suomen virkamieskoneisto on täysin korruptoitunut, verrattavissa Ukrainaan.

    Suomen talous on karmeassa kunnossa. Nyt joka kymmenellä ihmisellä on jo ulosottovelkaa ja korkojen ja hintojen noustessa määrä vain lisääntyy. Tilanne on paljon pahempi kuin uskotellaan.

Esillä 10 vastausta, 18,951 - 18,960 (kaikkiaan 33,168)