Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 19,091 - 19,100 (kaikkiaan 33,987)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Tolopainen Tolopainen

Kun liikkuu ei tarvitse puuskuttaa, eikä ole sydän eikä verisuonitauteja. Kolesteroli puolet siitä mitä keskimäärin suomalaisilla.

Visakallo Visakallo

Hyvin tutulta kuulostaa Tolopainen!

Tikkula Tikkula

Tolpalle: mesen 1.6disel on rellun kone. Ei taida oikeet mesemiehet ajella sillä moottorilla. Ja kaikkihan tietää mitä ranskiksia kannattaa ostaa, vaikka kioskilta tai alkosta.

Gla Gla

Löysin yhden mallin Mersulta, jossa on 1,6 l diesel. Yhdistetty kulutus 4,9 l/100 km eli aivan tavanomainen luku ja ei siis mitään mahdollisuuksia ajella alle 4 litran kulutuksilla.

jees h-valta

Ranskalaiskoneitahan ne saksmannitkin tosiaan paljon käyttää. Ja Bemari paljon muutakin ranskistekniikkaa. Taitaa Tolopan ”mesehurmos” nyt saada pahan kolauksen!

Tolopainen Tolopainen

Kysehän olikin siitä mikä on tällä hetkellä markkinoiden vähiten kuluttava diesel. Minulle on sama missä se on tehty.

Jätkä Jätkä

Minulla oli aikoinaan Volkkarin 1,6 litraisella Dieselillä varustettu Jetta, jonka tankkikin oli niin pieni, että en onnistunut koskaan tankkaamaan siihen 38 litraa enempää.

Auto oli ilman turboa, eli ei mitään kilpa-auto, mutta tarkistetun mittarin mukaan se  hyvällä kelillä kulki lähes 170 km/ tunnissa.

Pidin kirjaa kulutuksesta, ja se meni vuosien  mittaustulosten mukaan jopa alle 4 l/ satasella, eikä siihen vaikuttanut ajotapa, eikä edes auton sisällä oleva kuorma.

Se oli oikein matkamiehen auto, kun kaiken lisäksi ajo-omikausuudet olivat senaikaiseksi autoksi varsin mainiot. Jos tie oli tehty oikeilla arvoilla ja kunnossa, sitä ei tarvinnut ohjata, vaan se kääntyi kaarteessa kuin ajatus ja oikaisi sen jälkeen itse itsensä.

mehtäukko

WW Caddy oli lavaversio kai siitä. Muutoin näpäkkä mutta meluinen koppi.

Jätkä Jätkä

Jetta oli / on – henkilöauto – Kätti oli lava-Golf. Puhutaan kyllä aivan eri autoista. Minulla on ollut molempia enemmän kuin yksi.

Visakallo Visakallo

Nuo moottoriasiat ovat aina oma lukunsa. Nissan Qashqaitakin kuulutaan markkinoitavan ”Mersun koneella”.

Esillä 10 vastausta, 19,091 - 19,100 (kaikkiaan 33,987)