Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 1,911 - 1,920 (kaikkiaan 32,249)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Visakallo Visakallo

    Jessellä alkaa puolentoista vuoden kuluttua hyvät ajat, kun 10 km nopeusylityksestä tulee vain 70 tai 100 euron maksu, eikä kortti lähde, vaikka olisi sata tällaista lievää ylitystä tehtynä!

    Tolopainen Tolopainen

    Trafi ei olekaan enää varma voiko tietoihin antaa vapaan pääsyn. Mitäpä jos siellä on virheitä ja tulee aiheettomia ilmiantoja. Polliisi saa niin paljon töitä, että loppuvuosi menee korttien tarkistamisessa.

    jees h-valta

    Olen aivan tyytyväinen sakkojen järkeistyksestä mutta että vasta puolentoistavuoden päästä! Johan on pitkä siirtymäaika näin päin. Nousuun ei yleensä ole ollut minkäänlaista siirtymäkautta. Kyllähän täällä myös nopeusrajoituksia pitäisi trimmata hiukan sujuvampaan suuntaan. Ja vain kelirajoitteiset talveen.

    Visakallo Visakallo

    Meillä firman työntekijöiden työmatka-alueelle on nyt pystytetty 23 uudenmallista kameratolppaa. Niitä on nyt 4-tiellä tiheimmillään kilometrin välein. Kamerat kytketään toimintaan vuodenvaihteen jälkeen. Sovittiin, että ensimmäisen välähdyksen jälkeen juodaan porukalla munkkikahvit. Se on ainakin varmaa, että viimeistään Pääsiäisen menoliikenteessä räpsyy ja paljon! Moni ensikertalainen kun ei voi uskoa, että ensimmäisen kameran jälkeen tuleekin vielä kymmenen muuta!

    Tolopainen Tolopainen

    Onko trafi syyllistynyt rikolliseen toimintaan ja onko kyse ihmisten turvallisuuden ja omaisuussuojan tahallisesta vahingoittamisesta, kun ajokorttitiedot laitettiin julkisiksi. Meillä näyttää viranomaiset olevan tämän maan pahin turvallisuusuhka ja ongelma. Suomessa on aina ollut omituista toimintaa, mikä liittyy autoiluun. Jos ylinopeuksia pitää niin helvetisti valvoa, olisi paljon järkevämpää laittaa nopeusrajat alemmas, niin pelivaraa olisi enemmän. Mitä vaikeutta on laittaa yleinen nopeusrajoitus 70km/h talvella ja kesällä 80km/h. Henkilöautoilla ajetaan niin lyhyitä matkoja että ei vaikuta mitään mataka-aikoihin vaikka nopeuksia hiukan lasketaan.

    harrastelija harrastelija

    Suurimmat syyt liikennekolareissa ovat rattijuopumus ja nyt ovat lisääntyneet myös huumekolarit. Molemmissa huumaavilla aineilla on saatu arviointikyky heikoksi. Liike-energia ja kitka ovat luonnon rajoja, jotka voittavat huumausaineiden vaikutuksen.

    Nopeussakkojen suurin tarkoitus on rahan kerääminen valtion kassaan.

    jees h-valta

    Tolopalle vois esittää vastakommentin että eikö olisi aivan yhtä hyvä idea lopettaa taajamien ulkopuoliset nopeusrajoitukset täysin. Uskon paljon enemmän tämän helppouteen.

    Visakallo Visakallo

    Trafin ajokorttijupakassa on vähän samaa kuin aikoinaan valelääkäri-jutuissa. Virannomaiset kun eivät oikein tunne elävää elämää. Jos meikäläinen tönkkösormi löysi kymmenessä minuutissa viisi autoilevaa ajokortitonta, niin kuinka paljon heitä koko valtakunnassa oikein onkaan?

    Nimetön

    Aika yllättävä tulos Visakallon tutkimuksessa, oliko alkoholilla asiassa osaa? Minä en omasta pitäjästä vielä keksinyt yhtään jota oisin epäillyt.

    jees h-valta

    Ja minua ei ainakaan kiinnostakkaan kellä on lappu ja kellä ei plakkarissaan.

Esillä 10 vastausta, 1,911 - 1,920 (kaikkiaan 32,249)