Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 2,011 - 2,020 (kaikkiaan 32,259)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Puuki

Huonommat ajo-ominaisuudet niillä citymaastureilla on kuin vastaavalla matalammalla autolla.  Autoon ahtautuminen ja pois tuleminen saattaa olla helpompaa varsinkin jos vatsa ottaa rattiin kiinni.

jees h-valta

On näitä ”huonompia” aina joku heittelemässä kun ei ole ajanut mutta eipä ole sellaista tuntumaa tullut vaikka itekkin olen henkilöautoista hypännyt citymaasturiin. Ei mitään dramaattista merkitystä. Ja minä voin väittää että olen sitä testiä hiukan tehnytkin. Olihan saksalaisen ajotuntuma sitä kun se niissä yleensä on vaikka niin premiumia oli tehtykkin. Eli kova jousitus ja sen myötä ei niin miellyttävä. Mutta ranskalaisella ei ole sitä ongelmaa ja sen myötä ajotuntuma parani olennaisesti. Korkeampi koppa ei aiheuta sinällään mitään merkityksellistä. Esim sivutuuliherkkyys riippuu paljon korin ”kanttimaisuudesta”. Korkeusero on niin pieni ettei sillä ihmeitä vaikutteita ole. Minulla esim. ei ole mitään fyysistä syytä miksi en voisi ajaa henkilöautollakin mutta tosiaan, en missään nimessä vaihtaisi enää takaisin sellaiseen.

Tolopainen Tolopainen

Kannattako siitä että saa istua 12cm korkeammalla maksaa kymppitonneja lisää, kun autoilu on muutenkin kallista, jotkut eivät osaa laskinta käyttää autokaupoissa.

Visakallo Visakallo

Aika lailla samoissa hinnoissa ovat nykyisin cityt ja farkut.

Puuki

Kannattaa verrata saman ikäluokan ja saman tason autoja keskenään.  Olen koeajanut Volvon XC60:n  ja BMW:n X1 ja X5 :n kyydissä ollu aika paljonkin.  Hondan CRV ;n, Toyotan , Huyndain ja WV:n koeajoin myös silloin kun olin ostamassa viimeksi autoa.   Heikohko teho (Honda, Toyota, Hyundai ja WV) +neliveto ja heikommat ajo-ominaisuudet mutta parempi eteneminen esim. lumessa. Siinä ne huonot ja hyvät puolet pääpiirteissään.  BMW X5 on aivan erilainen mutta hintakin on yli 2 x taviscitymaasturin.

Visakallo Visakallo

Euroopan osakemarkkinoilla nähdään pian, mikä toimiala tuottaa kalenterivuoden aikana sijoittajille suurimmat tappiot. Kärjessä ovat autoala ja pankkisektori. Autoyhtiöt olivat perjantaihin mennessä laskeneet -25,77 ja  pankit -26,0 prosenttia.

Jätkä

Ceed taitaa olla isompi kuin Mopo-Pökötti. Pituutta siinä ainakin on reippaasti ja sisätilat ovat paremmat.

Kävin öljynvaihdossa tutulla korjaamolla. Siellä oli pökötin 3008 nosturin päällä ja tehtiin listaa, mitä osia joudutaan tilaamaan.

Se lähti ja pääsin öljynvaihtoon. Kaveri halusi koeajaa KIA:ni. Ja ihmetteli sen paljon parempaa ajotuntumaa, kuin oli Pösössä. Toki minun autossani ei ollut mitään korjattavaa, mutta kuitenkin…

Peoleo

Naapurissa asuva eläkkeellä oleva metsuri esitteli kesällä uutta autoaan ja kysyi tiedänkö mistä sanoista hänen autonsa nimi on peräisin. En tiennyt. Tulee kuulemma sanoista Köyhän Ihmisen Auto.

Gla Gla

Kun auton varassa joutuu elämään, köyhyys on aina läsnä.

Jessen kommenttia jousituksen kovuudesta en ymmärrä. Yleensä katumaastureissa nimenomaan on kovempi jousitus kuin matalammissa henkilöautoissa, jotta korkeudesta johtuva kallistelu saadaan pidettyä edes jollain tavalla hallinnassa.

Visakallon vertausta katumaasturien hinnoittelustakaan en nielaise. Keskiluokan farkun saa kaupasta ulos alle 30 k€:lla, mutta suunnilleen saman luokan katumaasturin hinta nousee hyvin herkästi 35-40 000 euroon. Volkkarilla esim. Tiguan 1,5 l bensakoneella maksaa 35000 €, kun taas Golf maksaa 28 000 €. Asetelma tietysti tasaantuu, jos Tiguanille otetaan verrokki Passatin hinnastosta, mutta silloin kyllä huijataan itseämme pahemman kerran.

Mazdalla CX5 on hinnaltaan vertailukelpoinen M6:n kanssa, vaikka auto perustuu M3:n rakenteeseen.

eero heikki eero heikki

Kylläpä pysyn  citymaasturissa neliveossa,hinta on toisarvoinen seikka !

Esillä 10 vastausta, 2,011 - 2,020 (kaikkiaan 32,259)