Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 2,061 - 2,070 (kaikkiaan 35,438)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • wanhajätkä
    oksapuu

    Muistaakseni…

    Eikös se Tolopaisen ruokavalio ollut hirvenlihaa ja vettä päälle. Perunatkin oli liika kalliita 🙂 …

    jees h-valta

    Kyllä se EU meitä autoilijoita sitten vain kyykyttää. Bensiini ja dieselin päästöt 37,5 prosenttia pienemmäksi! Aivan lähivuosinakin vielä. Kyllä hajulla täytyy kulkea jos dieseliä meinaa jatkaa. Bensa hiukan helpompi. Pakettiautoillakin 31% on aika raju proesnttuaalinen samaan tahtiin. 2021-2035 on siirtymäaikaa näissä autoteollisuudella.

    wanhajätkä

    Yksi ongelmahan on ettei autoja säädetä suomalaisten olosuhteisiin…liian pieni markkina. Paljonpa putoaa kulutus, kai sitte päästökki ku lastutetaan auto juurikin 80 – 100 vauhdille parhaat väännöt.Täällähän enimmäkseen hyssytellään eikä autobaanoja oo ku jossaki etelässä. Toyota on suojannut oman systeeminsä ettei sitä voine vieläkään värkätä….tietääkseni kaikki muut.

    Visakallo Visakallo

    Autoilijoilta kerätään nyt 8 miljardia euroa vuodessa, josta tienpitoon käytetään vain 1,5 miljardia. Jos autot ja autoilu vähenee Suomessa, mistä rahat sen jälkeen otetaan?

    wanhajätkä

    Pankkiautomaatista vissiin niinku liha maito ja potut marketista

     

    jees h-valta

    Eiköhän me maanomistajat siihen maksutalkooseen mukaan päästä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Neste MY uusiutuvaa dieseliä saa nyt myös Pohjois-Suomen asemilta.

    MJO

    Kyllä se EU meitä autoilijoita sitten vain kyykyttää. Bensiini ja dieselin päästöt 37,5 prosenttia pienemmäksi! Aivan lähivuosinakin vielä. Kyllä hajulla täytyy kulkea jos dieseliä meinaa jatkaa. Bensa hiukan helpompi.

    Millä perusteella se olisi bensalla helpompi? Meinaatko että bensiiniautossa olisi vielä tuotekehityksessä enemmän varaa?

    jees h-valta

    En meinaa vaan että bensiini jatkaa pidempään noiden hybridien kakkoskäyttömoottorina. Pinet turbomoottorit ovat todella vielä pitkälti tehokkaammiksi kehitettävissä.  Ja saattaa hyvinkin jatkaa todella pitkään koska bensiinin tarvetta on monessa pienmoottorissakin. Veneitä sun muita ja jopa metsäpienkoneet. Diesel voidaan sulkea nopeammin vain ammattikäytön ja isompien työkoneiden polttoaineeksi ja niille aivan omat jollain Y-tunnukseen perustuvalla avautuvat tankkausautomatiikat.

Esillä 10 vastausta, 2,061 - 2,070 (kaikkiaan 35,438)