Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 22,291 - 22,300 (kaikkiaan 33,156)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Metsuri motokuski

Olen Arto samaa mieltä kanssasi. En hyväksy pimeää työtä enkä alipalkkausta. Minulle on metsätöitä useastikin tarjottu pimeänä tehtäväksi.  En ole ottanut sitä kun käytännössä alv on ollut se jonka olisin voinut vähentää. Muita kuluja jos olisin vähentänyt niin se olisi myös vähentänyt minun etuisuuksia.  Olen kertonut asiakkaille miksi en hyväksy pimeää maksua ja he ovat sen hyväksyneet kun samalla vähennysoikeus poistuu.

Tuossa ammattikoulussa on paljon mätää ja minusta opettajat kyllä tietävät mistä kenkä puristaa. Onko vasta peruskoulusta päässeet oppilaat valmiita ottamaan omaehtoisesti vastuun opiskelusta on harkinnan varainen kysymys. Nythän näin on. Ne vastaavat itse opinnoistaan yleensä kaukana kotoa ja vanhempien valvontaa.  Sen kyllä tuloksissa huomaa.

arto arto

<p>Juuri näin ammattikoulu opettaa minusta lintsaman . Vaikka tarkoitus olisi ottaa vastuuta elämästä. Minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa. Oma jälkikasvu kulki koulussa vaikka joskus oli vaikeaa. Sai ammatin oli kesän työttömänä ja syksyllä vakitöihin, </p>

Kalle Kehveli Kalle Kehveli

Oppisopimuskoulutusta käytetään paljon saksassa, ja minusta se olisi täälläkin hyvä tapa saada ammatti.

Jätkä

Pari – kolme vuotta sitten Ammattikouluissa tuli uudet ohjelmat, eikä sen jälkeen oppilailla ole läsnäolovelvollisuutta kuten ennen.

Tuli näyttöpakko, joka monen kohdalla mahdollistaa sen, että osaa jonkin verran, tai on hajulla asiasta. Kun tentti on monivalintatyyppinen, niin sellainen kaveri tempaisee siitä tuurilla jopa kiitettävän.

Syy ei ole koulun, vaan Opetushallituksen. Opettajat vihaavat nykysysteemiä.

Nostokoukku

Kalle on oikeassa. Oppisopimuskoulutus on erinomainen tie päästä ammattiin kiinni ja samalla oppia työntekoa ja vastuuta työstään.

Rane

Huono esimerkki on tämä teidän Putte jolla ei ole mitään vastuuta työstään.Nykyään jo omat propagandistitkin itkee kun kuuluvat hänen puheitaan…

Putin perusteli Ukrainan sotaa historialla – Kiinassa ja Mongoliassa lyötiin luvut pöytään (iltalehti.fi)

Autovero laskenut viime vuonna 24%. Sähkö-ja hybridiautoille tulossa ”korva herkkua”.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Mongolialta rohkea veto (Ranen linkissä).

Tolopainen Tolopainen

<p>Venäjällä on loistava menneisyys, mutta synkkä tulevaisuus. Lännen rahoilla rakennettu armeija ei onnistunut valtaamaan edes Euroopan köyhintä maata. Mites noilla resursseilla valtaisi sen suuren valtion, jonka Trump Putlerille lupasi.</p>

Venäjällä on loistava menneisyys, mutta synkkä tulevaisuus. Lännen rahoilla rakennettu armeija ei onnistunut valtaamaan edes Euroopan köyhintä maata.

Koko pullamössö Nato on taas kyynerpäitä myöten ukrainassa. Sama kohtalo taas kuten ennenkin, turpaan tulee että heilahtaa ja maiden taloudet ajautuvat kriiseihin. Afgaanit ajoi ne jousipyssyillä maastaan?????

Esillä 10 vastausta, 22,291 - 22,300 (kaikkiaan 33,156)