Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 2,281 - 2,290 (kaikkiaan 35,268)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Tolopainen Tolopainen

Suomessa sähköautoja ei koskaan tule olemaan yli puoltamiljoonaa. Asia on aika yksinkertainen, suurimmalla osalla talouksista ei ole koskaan vara niitä ostaa. Köyhät joutuu siirtymään polkupyöriin ja sähköavusteisiin pyöriin.

jees h-valta

Dieselkäyttöisiä autoja ei tarvita missään. Ne on aivan helposti korvattavissa ja on pakkokin korvata koska moottorien vamistus aikaa myöten loppuu. Tolopan ympärillä on ”köyhiä silminkantamattomiin” koska itse on niin ajatuksiltaan köyhä ettei ole varaa ostaa uutta autoa. Todellisuudessa kuitenkin varmasti on. Jos on varaa ostaa yleensä uusi auto joka useimmilla työssäkäyvällä sentään on, niin varmasti on sähköauton hintaluokka vertailukelpoinen silloin.

Jätkä Jätkä

Jeessi. Jos Keskis-Vesalla olis Lambo, hän varmaan ajaisi aillä 60 metrin työmatkansa. Hänellä ei vain taida olla sellaista, siksi hän on tilannut sen ja se tulöee kesän aikana – ehkä. Taitaa luetun ymmärtäminen takkuavan edelleenkin Harjavallan hanulla.

Eroa teidän välillä taitaa olla muutenkin. Vesa ajaa siksi kaupalle, että henkilökunta tietää hänen olevan talossa. Sinä ajat vain siksi, että voit leuhkia asiakkaille sinulla olevan niin ”Upea” kottero.

Vesa voisi toki ajaa kaupalle vaikkapa Bentleyllään, mutta se on vain kauppakadulla nähtävänä.

jees h-valta

Ota vähemmän ja lue enemmän jätkä. Kyllä Keskisen Vesa sai Lamborghininsa jo viime syksynä ja keltaisella sellaisellaan ajelee 70 metrin työmatkansa. Minulla sattuu niitä ”kotteroita” olemaan siellä kahdesta valiten ja silti vakit tietävät koska olen töissä. Sattuu vielä Harjavallan kylälle joen pohjoispuolelta tuleva kevyt liikennekkin kulkemaan meitin kaupan ja isomman marketin välistä joten aika paljon tuttuja siinä kulkee monenlaisella kulkupelillä. Monet koittavat jopa lasin läpi tiiraillakkin ja morjestella ohi kulkiessaan. Ilkeilyyn sinun on turha tuossa kunnossa yrittää viritellä. Hiukan liikaa on heittoa jo näppäimillä, hyvä kun j……a  selvää ottaa.

Tolopainen Tolopainen

Kaikenlaisia tekosyitä keksitään, että voi mennä autolla töihin, on aika tavallista, että töissä ollaan arkipäivisin ei sitä tarvitse erikseen autolla osoittaa Voisi myös laittaa vilkkuvan valon katolle, niin olis vielä helpompi huomata lasnäolo. Minulle on ainakin aivan sama ketä jossakin kaupassa on töissä, siellä on samat tarvikkeet olipa töissä kuka tahansa. Nykyisin ei edes tarvita kassaa kun senkin voi hoitaa itsepalveluna, eikä tarvitse tervehtiä ketään. Voihan se tietnkin olla että joillekin ainut sosiaalinen suhde on kaupanmyyjä.

jees h-valta

Tolopan kohdalla uskon kyllä ettei sos-suhteet aivan tärkeimmässä katekoriassa viihdy mutta jos puhutaan tavispaikallisista( joilla sitäkin elämää ehkä on muuallakin kuin minun kanssani) paikalliset myyjät ovat aivan oma juttunsa. Tiedän ainakin neljä-viisi Harjavallassakin liikkeitä joissa on hyvinkin asiansa osaavat ja sosiaalistakin elämää hallitsevat tiskin takana. Aina on omat suosikkinsa pienillä kylillä ollut ja kyllä Toloppa tietysti tietää erikoisliikkeessäkin ihan ITSE noutaa kaiken tarvitsemansa mutta kun näin on aika harvalla tilanne yleensä ottaen muuallakin kuin Harjavallassa. En ainakaan tiedä yhtäkään LVI-liikettä jossa yritettäisiin edes itsepalvelua. Mitä taas auton tuttuusjuttuun niin näin se vaan on ja sitä ei siellä korvessa kyllä tietenkään voi käsittää. Meilläkin on tosiaan asiakkaana sellaisia jotka ovat suoraan sanoneet että tuli kaupoille kun näki auton takapihan vakkariparkissa. Ei ole monta päivää aikaa kun eräs kyliltä olisi tarjoutunut jopa avolavani lumesta siivoamaan. Mutta sovittiin että kyllä ilmastonmuutos sen sitten hoitaa. Se oli nimittäin niin teräsjäistä ettei se ilman sulatusta olisi edes lähtenyt.

MJO

Koita  Jesse ymmärtää Tolppaa. Hän kirjoittikin.

Nykyisin ei edes tarvita kassaa kun senkin voi hoitaa itsepalveluna, eikä tarvitse tervehtiä ketään.

Jollekin tervehtiminenkin on vaikeaa ja se on jotenkin häneltä pois. Varmaan siitäkin pitäisi tolpalle maksaa, kun hän alentuu tervehtimään rahvasta.

Tolopainen Tolopainen

Minä osaan hakea kodin terrasta kaikki tarvitsemani putkitarvikkeet ja osaan

vaihtaa keittiön sekottajaan sisuskalut ei tarvitse todellakaan ostaa uutta hanaa, jos vanha tiputtaa.Wc pytyt osaan myös vaihtaa itse samoin asentaa astianpesukoneen ym ja tarvikkeet osaan ottaaa rautakaupan hyllyltä ihan itsenäisesti. Ei se niin vaikeata ole, rautakaupassa ei myyjiä muutenkaan yleensä ole näkyvissä.

MJO

Eikä pakettipisteessä joudu puhumaan kenellekään. Varsinkaan ei tarvitse tervehtiä ketään?

jees h-valta

Koitahan jätkä nyt selvittyäsi illan sekoilusta nuo juttusi uuteen kuosiin. Lue vaikka muutama Apu-lehti syksyltä ja viimeinen. Tuo Lamborghini on tosiaan jo viime syksynä tilattu ja se on jo aikaa ollut Keskisen käytössä. Kaikilla mausteisilla tietysti. Ei yhtä autoa sentään vuosia sorvata, kyllä nuo erikoisautotkin linjan ulkoa saadaan aika nopeasti pakettiin. Jos nopeaa havaintoa kaipaat kaiva Ilta-Sanomien lööpeistä viime päiviltä. Toki hän on tätä kellasta uutuutta vartoillessa voinut myös mersun suvilla perhettään kuskata.

Esillä 10 vastausta, 2,281 - 2,290 (kaikkiaan 35,268)