Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 2,291 - 2,300 (kaikkiaan 35,237)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• jees h-valta

Ja Tolopalla tuota minä,minä-taidokkuutta riittää jopa kaikkiin kodin putkitöihinkin. Mutta osaatko tosiaan minäminäminä-maassasi lainkaan ajatella että kaikki eivät ole eivätkä tule sinun ylivertaisen wessanreeraajan ritarikuntaan koskaan pyrkimäänkään. Jotkut ihan haluavat palvelua niistä teeseitse-reeraajistakin. Ja se suuri enemmistö haluaa vielä asentajankin laittamaan jopa sen bideletkun ja kahvankin. On mm.taloyhtiöille eniten myyty tuote vaikka se ei taloyhtiön maksettaviin kuuluisikaan. Mutta paha siitä on kieltäytyäkkään edes isännöitsijän koska kaikki vain eivät niitä itse kustanna eivätkä laita. Toki jotkut sitten saavat ajanoloon varmaan isännöitsijältä laskun näistä mutta ensisijaisesti paljon aivan tavispikkutöitä jopa poresuuttimia myöten laitetaan. Meitä on moneen työkykyluokkaan ja kaikki eivät ole sitä parasta minäminä-luokkaa joiden luona toki myös joskus sitten käydään kun ei aivan mennytkään putkeen, eikä aina edes sinnepäinkään. Joskus aina kuivattelufirman jälkeen tosin vasta.

Tolopainen Tolopainen

No juu mökin putkityötkin tuli tehtyä itse. Se on niin helppoa muoviputkilla ja helemiliittimillä. Ei siihen tarvitse kuin putkileikkurin ja pari jakaria sekä huolellisuutta.

Visakallo Visakallo

Mercedes-Benziä maahantuova ja myyvä Veho uskoo nykyaikaisten dieselmoottoreiden sopivan suomalaisiin ajo-olosuhteisiin ja etäisyyksiin vielä kauan. Sähkö on tullut myös Mercedes-Benzin moottoreihin kevythybridien, ladattavien hybridien ja täyssähköautojen muodossa. Nykyaikaiset dieselmoottorit päästävät 90 prosenttia vähemmän pienhiukkasia ja 84 prosenttia vähemmän typen oksideja kuin vuonna 2000. Sähkön ei välttämättä tarvitse tulla pelkästään autoon sijoitetusta suuritehoisesta akusta vaan erilaiset hybridiratkaisut näyttävät Suomen olosuhteissa toistaiseksi toimivimmalta vaihtoehdolta. Seuraavassa vaiheessa tulee polttokennotekniikka realistisimpana, oikeasti nollapäästöisenä vaihtoehtona.  Mercedes-Benz on Suomessa raskaiden kuorma-autojen rekisteröintitilastossa kolmantena 20 prosentin markkinaosuudella. Linja-autoissa merkki on markkinajohtaja 36 prosentin osuudella.

jees h-valta

Eihän Toloppa kerkiä enää kuin 23h:ta tehdä tiekkarilla sättäystä kun se yksi tunti menee mökin putkitöihin. Nukkumistahan ei liene tarvitsevan.

Tolopainen Tolopainen

Äläs ny, kohta tässä samalla verokirjanpito valmistuu  ja metsäkaupasta tarjouspyyntö ja keväälle lomamatka varattu ym. pientä. Nukkua voi kun katsoo iltaisn tv1:stä. Paneloin olohuoneen katon ja saunan lisäksi koolasin eteisen lattian  eilispäivänä.

Jätkä Jätkä

Noista putkihommista sen verran, että sen vähän, mitä minulla on ollu vesikalusteiden kanssa askaretta, jonka olen kuvitellut itse pystyväni tekemään, olen aina LVI- ja rautakaupassa kääntynyt luottamuksella myyntihenkilöstön puoleen. Jo siitä yksinkertaisesta syystä, että saan nopeati ja oikeat nippelit, kunhan kerron, mitä aion tehdä.

Sähkötyöt olen ulostanut lähes kokonaan, koska tuttuja sähkäreitä on pari kappaletta ja he tekevät suoraveloituksena edullisesti ja hyvin asennukset. Jotkut saiturit vetelevät johdot itse – säästääkseen, jättäen kytkennät sähkärille, mutta minun kokemukseni mukaan ammattilaisella on aina oikeanlaiset johdot ja tarvikkeet oikeaan paikkaan – jopa Hi-acessa mukanaan, kun he tulevat. Esim putkiasentajalla on autossaan jopa kaasuhitsauslaitteet ym, joten  heiltä homma tapahtuu.

jees h-valta

Kyllä, jätkän kanssa samaa mieltä ehdottomasti. Toki erotuksella että kaasuhitsaus alkaa olla jo putkimiehelläkin taakse jäänyttä työtä mutta taitaa joillain vielä nekin välineet autossa mukana kulkea. Toki meille kaikkein ”lihavimpia” asiakkaita ovat juuri ne jotka itse tekevät koska siinä käy yleensä niin että ensimmäiset tavarat menevät kertaalleen vaihtoon ja sen jälkeen hermo on jo palanut siihen malliin ettei paljon enää kuitilta alennuksia katella vaan maksetaan ja lähdetään ”tuhatta ja sataa” uudelleen tuhtaamaan. Ja yleensä lopputulos on paljon ammattilaisen työtä kalliimpi ja huonompi. Tuon Tolopan mökin ”pexaamisen” ymmärrän kyllä. Se on helppo ja järkevä tapa vaikka ei näöltään aivan ykkösputkitusta. Lisäextrana tulee vähemmät tulevat pakkasvauriot. Sähkökatkot sun muut pakkasaltistukset muoviputki joustaa parhaiten. Sellaisella kyllä itekkin tein ”kaakonkulmilla”.

Tolopainen Tolopainen

Mökillä on kyllä vesiputket piilossa suojaputkien sisällä lattiavalussa, että ei niiden ulkonäkö ketään häiritse. Ei ainakaan ole vieraat valittaneet vaikka wc istuimen takana jakotukki sijaitsee ja sen voi nähdä, jos laittialla konttailee.

Tolopainen Tolopainen

Parempi se on vävyn katsella taka alalta kun perikunnan mökkiä ammattimiehet korjaa. Siinä pienessä laitamyötäsessä päivä meneekin mukavasti, voi laittaa vaikka työnviereen maata, Jätkä ei työtä pelkää.

Rane2
Esillä 10 vastausta, 2,291 - 2,300 (kaikkiaan 35,237)