Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 2,371 - 2,380 (kaikkiaan 35,357)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Harrastelija oikeassa. Bensan napostelu kasvaa kun latausta pitää olla ja roimasti. Ennenhän tuon näki valoistakin koska laturi lähti toimimaan. Nyt ledit ovat tasakirkkaat kyllä. Mutta että jotain isoa akkua joka on kylmässä alustassa ja vielä pitäisi sillä pystyä esim. maastossa jotain avittamaankin matkan teossa. Lelujen leikkiä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Sähköllä ajelu vähentää kaupungissa lähipäästöjä: vähemmän melua ja typpidioksidia. Nelivetoa tarvitaan yleensä hetkellisesti eikä jatkuvasti. Bensa-sähkö kombolla riittäisi myös peräkärrylle vetokykyä.

    Jää nähtäväksi, miten toimivia malleja sieltä Skodan hihnalta tulee. Akut latautuvat liike-energialla eikä bensamoottorilla ajon aikana ja akkukapasiteetti jää pieneksi. Ladattava hybridi olisi parempi, koska siinä toimintasäde sähköllä olisi laajempi. Miten Volvolla, montako km pääsee sähköllä? Lisään vielä sen verran käytyäni Skodan nettisivuilla kertaamassa, että myöhemmin esiteltävän uutuuden ympäristömyötäisyys perustuu, ei niinkään sähköön, vaan mahdollisuuteen käyttää biokaasua; ei tule typpipäästöjä ja pienhiukkastenkin määrä jää pieneksi.

    Skoda Yeti on kyllä kelpo auto nelikkona. Korkea kori antaa huiman tavarankuljetustilan. Isompia vikoja ei ole ollut, vain egr venttiili ja parit jarrupalat. Seuraavakin auto on todennäköisesti saman merkkinen tai ainakin saman konsernin tuote.

    Visakallo Visakallo

    Ruostuvimmat autot etsitty Ruotsissa:

    https://www.is.fi/autot/art-2000005958758.html

    jees h-valta

    Pääosassa tuntui olevan tiivistykset. Mitä se sitten mahtaa kuulua ruostumiseen onkin aivan eri juttu.

    harrastelija harrastelija

    Vähän epätodellinen kuva tuli Volvon esittelyssä. Suuria ongelmia on jo plug-hybridin latauksessa. Kerrottiin, että lataus vaatii oman latauskeskuksen? Akkujen kapasiteetilla voi ajaa n. 50 km ja sitten bensalla. V90 mallin bensan kulutus ilmoitettiin n. 5 l / 100 km – ei tunnu uskottavalta yhdistetyksi?

    Samaa rakennetta – etubensaveto ja takasähkötuuppari-yhsitelma tuntui tulevan joka malliin, XC40 :ssä sitä ei nyt vielä ollut.

    Hybridin huoltomies tekee huoltoa suojakehikon sisällä, jonne asiakasta ei uskalleta päästää. Syynä on akuston suuret jännitteet, muutenkin hybridin kehitys tuntui olevan akustoista ja niiden latauksesta kiinni. Joka tapauksessa 100 %:inen sähköauto oli kehitettävänä.

    Maastullissa näkyi olevan kyselyn tulos ihmisten autohankinnoista tulevaisuudessa. Suurin osa ei tiennyt, sähköautojen osuus 4 % dieselin 7 %, hybridiarvailuja oli eniten 22 %.

    Gla Gla

    Peltien liitokset eli saumojen rakenne on aivan ensiarvoisen tärkeä osa korin kykyä vastustaa korroosiota. Huonosti toteutettua rakennetta ei pelasta edes jälkikäteen tehty alustan- ja kotelonsuojaus.

    Jätkä Jätkä

    Selvääkin selvempää on, että Jeessi on jäänyt nytkin kehityksen jalkoihin, turhaa hänen on mellakoida asiassa, jota ei käsitä alkuunkaan.

    Toki hänen sepustuksensa on jotain käsittämätöntä: Jeessi” .Mutta että jotain isoa akkua joka on kylmässä alustassa ja vielä pitäisi sillä pystyä esim. maastossa jotain avittamaankin matkan teossa. Lelujen leikkiä.”

    Pelkkä tuo lause vie Jeessin sähkö/ hybridi-autouhon selkeästi miinuksella – Sinne pakkaselle. Voi voi ressua.

    jees h-valta

    Onko autot Gla mielestäsi jotenkin ikuisempia nyt kun niitä tiivistetään ensiarvoisen huolellisesti? Mielestäni metallipinnan käsittely on paljon tärkeämpi koska se kait se ruostuu eikä siihen kitti vaikuta sitä eikä tätä. Jos kaikki kitit poistetaan uskon että koteloiden ilmankierto paranee huomattavasti ja ruostuminen vähenee. Tehdäänhän nyt aika paljon sinkitystä korit. Koteloiden ja saumojen kuivumista pitäisi edistää eikä tukkia. Mutta eihän sillä sinällään merkitystä koska autot yleensä loppuu muualta ensin kuin korista nykyään. Ainakin kaikki ne joita minulla on ollut.

    Rane2

    Niin,Metsänomistajan parempi uusi auto-ketjun aloittaja Abietis päätyi ostamaan Citroenin,käsittääkseni nykyisin ajelee Teslalla.Kumpaakaan en oikein osaa suositella.

    jees h-valta

    Niin, tuohon jätkän vuodatukseen vain senverran että autolle riittää etuveto ja sen vedon yhteyteen kaikki tekniikka päälle. Jos ajetaan hybridillä esim. metsäpalstalle on todennäköistä että auton käyttö on mennyt bensiinille jo sinne ajellessa. Kun akusto on sellaisella paikalla että bensiinimoottori lämmittää myös akkuja on sijoitus sinällään kohdallaan. Nytkin esim. Peugeotin meno ei vielä edes ollut likelläkään tyssätä tämän illan käynnillä. Auraamatonta mentiin perille asti, osa matkasta täysin pitelemättömään umpihankeen. Eli etuveto vie riittävästi vaikka pohja jättikin jo hankeen hankausjälkeä koko matkan. Jopa kääntäminen sujui samoin hyvin. Ja kun painoa saadaan juuri sille vetoakseleille lisää on meno taattua.

Esillä 10 vastausta, 2,371 - 2,380 (kaikkiaan 35,357)