Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 2,411 - 2,420 (kaikkiaan 32,271)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Ranskikset ovat suomalaisia hiukan kuumempia ja tekevät sen mitä olisi täälläkin pitänyt jo aikaa sitten aloittaa. Eli systemaattinen nopeuvalvontatolppien häirintä. Konsteja kyllä on paljonkin. Ihmisten mitta alkaa olla täynnä tätä yhteiskunnan  kyttäysintoa. Ajaminen pitkillä matkoilla on nykyään huomattavasti tressaavampaa kun saat varoa tolpille jarruttelevaa liikennettä. En silti kannata tuollaista mellakointia rikkomisineen mutta kyllä tämä autoilijoiden rahastusinto pitäisi saada tolkkuunsa. Työssäkäyvää kansanosaa siellä siirtymisineen suurin osa ajelijoista on. Vaikka autokalusto paranee niin nopeuspuoli jumittaa pahasti.

    Jätkä

    Jeessin tasoisille autoilijoille pitää järjestää ajoneuvo, joka osaa itse lukea rajoitukset ja liikkuu sen mukaan. Että kuudenkymopin alueella ei auta, vaikka survoo oikean jalkansa konehuoneen puolelle, vauhtia ei voi nostaa, vähentää kyllä. Sellainen varuste sopii puupäälle, normaali-ihmiselle ei ole tarpeen.

    Kalle Kehveli Kalle Kehveli

    Jees on tuossa kyllä oikeassa. Poliisin työaika menee autoilijoiden kyttäykseen, ei oikeaan poliisin työhön. Poliiseista valokuvia katselemassa taitaa olla jo enemmän kuin kentällä. Poliisin uhrina on lähes aina keskiluokkainen palkansaaja, jonka polkupyörän varastamista ei tutkita ja samaan aikaan sakotetaan autoilusta.

    Jätkä

    On täysin turhaa laittaa nopeusrajoituksia, jos niiden näyttämiä maksiminopeuksia ei noudateta.No Jeessin kaltaisille älyköille ja maanteiden ritarille tämä sopisi, mutta huomattavalla osalla autoilijpoita tilannenopeudet karkaisivat hanskasta,

    Auton hallinta voi joskus olla vaikeaa, vaikka ei olisikaan ilmalämpöpumpun ulkoyksikkö kyydissä, toisaalta on myös autokuskeja, joilla ei tilannetaju kertakaikkiaan toimi.

    Satelliittiseurantaan vaan autot piittaamatta siitä, kuka ajoi ja koska… Tietokone mittaa ja sakottaa, valittaa ei voi!

    MaalaisSeppo

    Jätkän juttua jatkaakseni toistuviin ylinopeuksiin syyllistyneiden autoon tulee asentaa pankkikortin lukija. Automaattinen nopeusvalvonta velottaa sitten tililtä suoraan sakot. Jos tili kuivahtaa, on kuskilla aikaa 30 min löytää sopiva parkkipaikka. Autoa ei saa liikkeelle ennenkuin sakot on maksettu.

    Visakallo Visakallo

    Volkswagenin tulevaisuus päätetään Kiinan automarkkinoilla. Yhtiö on tehnyt vuosikymmenten ajan yhteistyötä Kiinan suurimpien autovalmistajien kanssa. Siellä on osaamista, jota löytyy Euroopasta vain osittain. Kysymys on yli 135 miljardin dollarin investoinneista sähköautoihin.  Autovalmistajilta kuluu lisäksi vielä paljon enemmän sellaiseen tutkimus- ja kehitystyöhön, jotka eivät suoraan liity sähköautoihin.  Kauppalehti

    jees h-valta

    Onneksi nuo ovat vain turhaa jorinaa. Siis Jätkällä ja MaalaisSepolla. Mitään järkeä ei aina näissä rajoituksissa ole vaan saavat vain aikaan turhaa ruuhkaa ja ohitustarvetta teille. Pitäisi olla kelin mukaan muuttuva rajoitus ja silloin myös sakotuskäytäntö aktiivisempi. Tuo typerä jokasään talvinopeusrajoitus on suorastaan pöhköyden huippua. Kuivaa asfalttia mennään kevättalven aurinkoisessa pikkupakkasessa satoja kilometrejä alinopeutta ja kuksitaan tienpäällä tunteja turhaan. Esim. oma mökkireissu Kaakonkulmalle kestää talvinopeusrajoitteilla melkein puoli tuntia kauemmin. Ihminen väsyy ja turhautuu ja käytös liikenteessä huonontuu. Sakotusintoisten ihannetila siis.

    Gla Gla

    Jees: ”Ajaminen pitkillä matkoilla on nykyään huomattavasti tressaavampaa kun saat varoa tolpille jarruttelevaa liikennettä”

    Kumpaa joudut varomaan kameroilla enemmän, noita jarruttelijoita vai omia ylinopeuksia?

    Gla Gla

    Jees: ”Mitään järkeä ei aina näissä rajoituksissa ole vaan saavat vain aikaan turhaa ruuhkaa ja ohitustarvetta teille.”

    Perusteletko, millä tavalla talvirajoitus aiheuttaa ruuhkaa ja ohitustarvetta? Minulla on sellainen mielikuva, että rajoituksen alentaminen vähentää nopeuseroja sekä maantienopeuksista puhuttaessa lisää tien välityskykyä.

    jees h-valta

    Varmaan sekä että. Mutta mitäpä sillä väliä niin kauan kun itse vastaan turvallisesta ajamisesta. Voin vakuuttaa että en ole ainut joka tätä pelleilyä kiroaa. Ja onko myöskään ympäristöedullista jatkuva kiihdyttely ja jarruttelu? Miksi emme saa ajaa tasaisella nopeudella joka on valittu juuri oman suorituskyvyn ja auton suorituskyvyn ja kelin mukaan? Niihin kameroille autoilijoista 35-40%:ia ajaa alinopeutta ja reilusti. Onko tämä jotain järkevää liikennesuoritetta? Myös tässä talvinopeusrajoituksessa pätee sama ongelma. Siellä on runsaasti alisuorittajia. Satasen aikaan ne edes yrittää ajaa lähellä sitä nopeutta mutta kahdeksankymppinen todella näyttää HYYDYTTÄVÄN menohalut. Juuri tuossa minua huomattavasti vanhempi rakennusalan yrittäjäurakoija kirosi kun tuli Porista kotiinpäin ja ajoi suurimman osan matkaa kuuttakymppiä vaikka osa matkaa on jopa kaksikaistaista ja siinä kohtaa myös satasta löytyy talvellakin. Mutta kun yksi kerää ohituskaistoja ennen kilometrien autoletkan taakseen ohituskaista ei paljon auta kun ei kerkeä kuin pieni osuus autoista siinä ohi. Ja sekin kuulemma oli auraamattomana hyvin huonokuntoinen. Siitä on itelläkin joskus ollut kokemusta. Outoa tienpitoa kun vain pääkaista aurataan. On kuin tehtäisiin tarkoituksellinen miina tienkäyttäjille.

Esillä 10 vastausta, 2,411 - 2,420 (kaikkiaan 32,271)