Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 24,531 - 24,540 (kaikkiaan 24,673)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Tolopainen

    Tiedän aika tarkkaan miten nuo meillä päin  menee, kun ammuntojen järjestelyvuorot on jaettu seurojen kesken. Eikä niitä ilman talkooporukkaa kyetä järjestämään.

    Jätkä

    Onhan siitä aikaa, kun olen käynyt Apteekissa ja pankin konttorissa. Siitä on kohta kulunut viikko, että kyllä se aika kuluu.

    Minulle ei ole vielä ilmaisia lääkkeitä määrätty, mutta ajokortillakin olen selvinnyt sekä pankissa, että apteekissa. Tiedän kyllä, että sukupuolitauteihin saisi ilmaiset lääkkeet, mutta tähän asti olen välttynyt niiltä taudeilta.

    Tolopainen

    Jos on ilmaisia lääkkeitä, ne on koodattu kelakorttiin, silloin kela lähettää uuden kortin. Ei niitä ajokorttiin ole merkitty.

    Tolopainen

    Ajokortti ei käy pankissa, tai Jätkän pankissa ei noudateta lakia, jos se siellä kelpaa henkilötodistukseksi. Ilmoita finanssivalvontaan niin ottavat toimiluvan pois, vaarantavat asiakkaiden rahat.

    Jätkä

    Tolopainen:”Jos on ilmaisia lääkkeitä, ne on koodattu kelakorttiin, silloin kela lähettää uuden kortin. Ei niitä ajokorttiin ole merkitty.”

    No minä arvasin, että sinulla on kaikki mahdolliset sukupuolitaudit Intialaisesta hyppykupasta alkaen.

    Minun KELA-kortin tiedot ovat apteekissa valmiina, en tarvitse kela-korttia omassa apteekissani.

    Tolopainen

    Minulla ei ole omaa apteekkia, siksi tarvitsen kelakortin. Voin ostaa lääkkeitä mistä tahansa apteekista Suomessa. Apteekissa ei ole reseptistä mitään tietoja, ne saavat tiedot näytölle resepti keskuksesta.

    Nostokoukku

    Metsästysseurat eivät voi järjestää ampumakoetta. Metsästysseuroissa on koulutettuja valvojia, joista ammunnan järjestävä rhy nimeää valvojat kulloiseenkin tilaisuuteen. Ampumakoe on lakisääteinen suoritus ja se suorittaminen ei perustu vapaaehtoisuuteen, vaikka seuroissa onkin koulutettuja valvojia. Jotenkin tällainen tilaisuus on järjestettävä, koska perustuu lakiin.

    Olet Tolopainen jo huomattavasti parempi lääkeasiantuntija, lähes apteekkari, kuin ampuma-asiantuntija.

    Tolopainen

    Miten se rhy ammunnan järjestää, kun kaikki henkilöt jotka ammuntoja hoitavat tulevat seuroista. Ei siellä ole paikalla yhtään riistakeskuksen virkamiestä. Kokeen hyväksymiskortit tulee valmiiksi leimattuna riistakeskukselta. Valvoja vain allekirjoittaa sen.

    suorittava porras suorittava porras

    Rhy vastaa järjestelyistä ja huolehtii siitä ,että kaksi virallista valvojaa ja tarvittavat apuhenkilöt ovat paikalla.

    Tolopainen

    Mitä, jos ketään ei tule talkoisiin, tuo on täysin vapaaehtoista eikä siitä makseta mitään eikä mitään virallisia pätevyyksiä vaadita.

Esillä 10 vastausta, 24,531 - 24,540 (kaikkiaan 24,673)