Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 2,451 - 2,460 (kaikkiaan 32,284)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Jätkä

Niin! Onhan se niinkin. Tuntuu vain sinun tapauksessasi niin luontevan järjettömältä, että painona on mieluusti raskas moottori vetämättömän etuakelin päällä ja taka-akselin pyörät sutii tyhjän lavan alla.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Oletko jees koskaan omistanut nelivetomaasturia korkealla maavaralla tai päässyt testailemaan sellaista? Ei sitä kaikki tarvitse mutta toisinaan oikein kätevä. Esimerkiksi huomisaamuna lumimyräkän keskiössäkin pääsee pois pihastaan tekemättä ensin lumitöitä.

Vielä yksi lisäperuste: metsäpalstani sijaitsee Keski-Suomen mäkimailla  sellaisten teiden takana että kesälläkin iloitsen mukavasta kyydistä kun ylämäetkin voi ajella hiljakseen. Jotkut joutuu ottamaan vauhtia elleivät usko autonsa moottorin sitkeyteen. Turisteille eli naapureiden mökkivuokralaisille joskus ihmettelemistä niissä mäissä. Niin ja vielä yksi: jäin kiinni 307 pösollä ja äidin pikku-Audilla. Alkoi nyppiä.

jees h-valta

Onhan minulla ensimmäinen avolava-letukkakin ollut nelikko, S-10. Kyllä siinä se etunsa on että tulee yritettyä käyttää sitä traktorin korvikkeena kuten minä tein. Ja sitä se ei ole ja rikoin siitä nelikon kannon nokkaan istutustyössä. Nyt kun järkeä käyttää eikä liian pientä tekniikkaa on varma lopputulos. Kotiin pääsy. Nytkin vielä ajelin kyllä tuon vanhan vakkarireissuni korpeen pösön etuvedolla vaikka ei ole aurattu kertaakaan. Omia ja toisten ajouria pärjäsi loistavasti ja aika vähän vielä näkyy keskihangella laahausjälkeä. Koskaan ei ole siitä minulla pelkoa ettenkö pihasta pääsisi pois lähes millä tahansa autolla myräkän jälkeen. Meillä loivasti tielle laskeutuva rinnetontti ja kivetty piha josta varmasti löytyy aina pito normaali talvirenkailla. Jopa aurausvallinkin yli.

Gla Gla

Vielä pari vuotta sitten naureskelit minun etuvedolle ja 14 cm maavaralle. Toki sinun 16 cm on parempi kuin minun 14, mutta melko samoissa silti mennään. Hyvä, että tuli todettua tuon käyttökelpoisuus. Letukassa on varmaan enemmän tilaa pohjan alla ja ketjuilla sen saa etenemään niin pahaan paikkaan, että pois pääsyyn saa tehdä töitä. Tältä osin kaikki siis ok.

Jätkä

Jeessi”:-Omia ja toisten ajouria pärjäsi loistavasti ja aika vähän vielä näkyy keskihangella laahausjälkeä.”

Eipä sitä tarvitse nelivetoa, eikä maasturia, kun Jeessinkin katumaasturi selviytyy näin keskitalven aikaan jopa umpihangessa ilman, että pohja laahaa lumen pintaa.

Kyllä Pösö on kova peli -Mihin enää Range-roovereita tarvitaan, taikka neliveto Porsseja?

A.Jalkanen A.Jalkanen

Mm… Range + Porsse tarvitaan: kanssaihmisten tekemiseen kateelliseksi! 🙂

Päivän hyvä uutinen, metsätähteistä liikennepolttoaineita. ”Kehitetyn teknologian kilpailukyky on parantumassa huomattavasti kilpailevien teknologioiden raaka-ainekustannusten nousun myötä ja olevan erittäin kilpailukykyistä viimeistään vuoden 2030 jälkeen.”

https://www.talouselama.fi/uutiset/te/c9a5028e-f9f9-3398-ac1a-2d1fda35e000?ref=facebook%3A2ed8&fbclid=IwAR2ef5L1sTrNCtGWkhACWhX7aV7Sz5PwN9lTXWXn_DJkmBrtDOgHLaLpqaY

Visakallo Visakallo

Taannoisessa kesätapaamisessa saimme kierrellä  A.Jalkasen maita ja metsäteitä. Voin vakuuttaa, ettei siellä nyt näillä talvikeleillä kulkisi Jessen Pökötti eikä Letukka!

Rane2

Vanha takavetoinen Ford Transithan kulkisi 0,3 metrin lumihangessa mutta niitä ei enää taida olla jäljellä missään.

Jätkä

Kyllä Ransu kulki, kunhan siinä oi isompi Diesel, täysi lasti ja vielä mielellään painoa 250 – 300 kiloa ihan perällä. Niin ja hyvät renkaat.

jees h-valta

Jos on ongelmia kulkemisessa kannattaa tehdä ensin tie ja vasta sitten alkaa autoilu. Minulla on aina näin mennyt ja siksipä riittää jompi kumpi eli etu tahi takaveto ja sillä mennään kyllä. Ja nuoriso auraa mielellään kun laittaa tilille muutaman kympin suorituksen perään. Mitään isoja elintason-tahi muunkaan elimen nostamisvehkeitä ei tarvita. On aika hupa ollut seurata yhden metsätien tilannetta tänä talvena kun minä en ole automaattina aurannut kuten muina talvina. Nytkin siellä vartoaa tukkikasaa noutoa. Mahtaako ajaa rekka umpihankeen hakemaan. On se kumma ettei minulle ole latiakaan koskaan siitä tipahtanut vaikka käyttäjiä kyllä on ollut. Se vain on sluut nyt.

Esillä 10 vastausta, 2,451 - 2,460 (kaikkiaan 32,284)