Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 2,651 - 2,660 (kaikkiaan 34,397)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Ei ole vihreilläkään helppoa. Pitäsi pelastaa muailma kun vaan ei tiedetä miten ja miten sen jälkeen enää voi kupata ihmisiltä toimeentulotukia heidänkin koppiloikoiluun. Ristiriitaa toisensa perään pukkaa ja kannatuskin taitaa näissä sekoiluissa sulia aika vähiin. Autoilu ja emma kari-tyypit ovat pahassa törmäyskurssilla. Taitaa mennä karille.

    Visakallo Visakallo

    Jesse: ”Joku Mitsun älyttömyys on kyllä vertaansa vailla.”

    Noin vahvan kommentin yhteydessä herää kysymys, mitä tarkoitat Jesse?

    rööri roope

    Ei jesse pysty vastaamaan.Jankuttaa vaan minkä sellaisesta minkä ostaa.Jos jesse ostais jaltan se olisi hänen mielestään paras muut paskoja.

    Japsin ja korean autot on hyviä varsinkin polttomoottorilla kulkevat.Sähköautot joutaa paaliin kuten Jätkä ennusti.

    jees h-valta

    Mitsun maasturihan kulkee liki parilitraisella pensiinimoottorilla ja sähkömoottori lykkii persiistä tarpeen ja muunkin mukaan. Ja rööri, täällä talossa tulee joskus asiaa muuallekkin kuin tällä koneella istuntoon. Esim. klapeja pannun pesään jne, jne. Jos satuit kykenemään huomaamaan olin juuri hiukan ennen tähän kirjoittelemassa kun visa kysyi. Jankuttaja voin olla mutta ei minun tehtäväni näillä palstoilla ole pelkästään muiden palstalaisten haukkuminen kuten sinun  egosi näyttää vaativan. Vedä jotain päähäsi, tiedät kyllä mitä!

    Visakallo Visakallo

    Eikös siihen isoon 5008 Pösöön tule isompi nelisylinterinen moottori samantapainen neliveto kuin tuo Mitsun on?

    Jätkä Jätkä

    Hybridi-neliveto , jossa esim takapyörät vetävät sähkömoottorolla, on mielestäni hyvin harkittavanvarainen ratkaisu. Sillä ilmeisesti pystytään tekemään pienempään tarpeeseen edullisennalla hinnalla oiva nelikko. Kulutus ei toki tuollaisella tekniikalla laske juurikaan, mutta se, tarvitseeko bensakoneen olla kovin tehokas, kun nelivetoa tarvittaessa sähkö auttaisi kuitenkin.

    Siis pienikulutuksisempi ja järkevämpi moottori, pienehkö akku ja takaveto sähköllä! Jos tarvitsee enemmän voimaa ja vetokykyä, niin sitten kalliimpi tekniikka, mutta periaatteessa tuollainen ”Mökkitie-auto” voisi olla parikymmentä Donaa ja sillä normaali ihminen pärjäisi.

    Puuki

    Akun lisäpaino vaatii autoon tehoa lisää, jotta ei mene kulku  mopoiluksi .  Auton painopiste tulee kyllä entistä alemmaksi, jos akku on keskellä ja matalalla,  joten kulku saattaa vakautua.  Muutama isompi auto on hinnaltaan edullisempi hybridinä kuin samanlainen pelkästään polttomoottorilla varustettuna. Siinä niiden hyödyt taitaa melkein olla. Ajoneuvovero voi olla myös edullisempi vaikka kulutus käytännössä sitten nousisikin tavismallia suuremmaksi.

    Joku taisi puhua jotain Ruotsin verottomuudesta tässä h-auto keskustelussa.  Ajoneuvoveroja ne on nostaneet siellä vielä paljon enemmän kuin Suomessa  on nostettu.

    Jätkä Jätkä

    Ei litiumakut paljoa paina, eikä varsinkaan, kun ne voivat satunnaista käyttöä varten olla melko pienet. Mutta kun moottoro olisi n. 100 kilowattinen ja sähkömoottori takapyörille jotain kolmekymmentä kilowattia (se olisi vääntämässä vain pienillä nopeuksilla ja tarvittaessa.) – niin painon lisäys ei olisi kovin merkittävä.

    Miksi esim Hybridin maksimitehon pitää olla 200 – 300 Kw? Normaalikäytössä sellaisia tehoja ei tarvita.

    Raakassa työssä kunnon Diesel-maasturit ilman kikkailua ovat tarpeen.

    jees h-valta

    Jätkän linjoilla kerrankin ollaan. Kyllä se hybridi tuolla viisii toimii ja on varteenotettava ja itseasiassa varmasti seuraava vaihtoehtokin mutta ei sen polttomoottorin tarvitse noin älytön olla kuin se Mitsussa on. Vähän sama vaiva noissa muissakin japseissa. Isolla myllyllä ja vanhalla tekniikalla. Ei jatkoon.

    Visakallo Visakallo

    Kauppalehden uutisen mukaan yli sadan saksalaisen keuhkolääkärin mielestä kaupunkien typpioksidipäästöistä kiistellään väärin perustein. Käytännössä dieselmoottoreiden puolesta pelkäävät autonvalmistajat saavat näin tukea terveysasiantuntijoilta.

Esillä 10 vastausta, 2,651 - 2,660 (kaikkiaan 34,397)