Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 2,711 - 2,720 (kaikkiaan 31,426)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Vaikka pari senttiä maavaraa ei olisikaan pahitteeksi, hienosti olen pärjännyt matalallakin. Yhtään ylimääräistä vauriota ei ole tullut, eikä yhteenkään paikkaan ole tarvinnut jättää ajamatta.

    jees h-valta

    Yksi nykyautoissa on käsittämättömän kusipäinen keksintö. Ja se on automaattikäsijarru. Kun se vaikuttaa levyjarruun joka on alumiinivanteissa aika avonainen pölisevälle lumelle levy ja palat jäätyy kiinni ja joutuu väkisin ryskäisemään aina pöpperölumessa ajon jälkeen. Nytkin kun lähdin illan metsälenkiltä pois päin (auto oli varmaan vain vajaa puolituntia parkissa) oli taas jäätynyt levyyn kiinni. Mutta eipäs ole lumisella metsätiellä helppo rykäistä irti kun jäinen alusta ja vetopyörät sutii jäällä. Oli pakko ottaa puhtaaksi varhon vierestä ja ohjata siihen. Siitä sai pitoa senverran että rykäisi palat irti levystä. Että sitä hybridiä vartoillen. Saisi sinne takapyörillekkin edes sen hetkittäisen vetorykäisyn.

    Visakallo Visakallo

    Eikö sitä automaattitoimintoa saa Pökötissä kytkettyä pois päältä?

    Jätkä

    Sulake irti?

    Naapurin varttuneempi naisihminen kerti juuri eilen – tapasin kaupassa – että käsijarru jäätyy auton seistessä. Hänellä oli vasara mukana, jolla hän kopsautti vanteeseen ja niin vaan aina irtosi. Toki jarru on perinteinen, eikä mikään sähköhärpäke.

    En iljennyt kysyä, että miksi hän käyttää käsijarrua aina pysäköidessaan. Minun täytyy kyllä tunnustaa, että en käytä käsijarrua, koska P-asento pitää kyllä auton paikoillaan.

    jees h-valta

    En ole perehtynyt. Siis en ole avannut mitään käsikirjaa tai vastaavaa. Eipä sitä tuossakaan tarvittais kun kerran automaattilootalla on.

    Jätkä

    Vaikka sinä, Jeessi tiedät kaiken paremmin kuin minä? Niin kysynpähän vaan, että olisiko mahdollista pitää mukana rautatappia ja vasaraa?

    Vanteen reiästä tappi jarrulevyyn lähelle jarrusatulaa. Vasaralla napautus jolloin jarrulevy liikahtaa. Sama molempiin pyöriin – ja eikun menoksi.

    Tutki myös se sulakevaihtoehto!

    Pihkakintas

    Tehtaassa tehdään sähköautoja uusien autojen ostajille, jotka tietysti ajavat paljon, kun autokin on kalliimpi.  Tarvitaan siis iso akku. Käyttö olisi oikeastaan lyhyillä matkoilla, jossa riittää pienempi (halvempi) akku. Tosi pienellä akulla pystyy ajamaan vaikka metsäpalstalle ja jos on vielä pieni agregaatti käymässä, saa hypätä lämpimään autoon kotiin lähtiessä. Akkujen hintaahan  pidetään sähköautoilun yleistymisen esteenä.

    Olisiko järkevää ostaa vanha sähköauto huonolla akulla ja siihen pieni akku.

    Perassic Park Perassic Park

    Ainakin vanhoja sähkötrukkeja saa halvalla. Niihin kun uudet akut maksavat trukin hinnan.

    Voisin kuvitella käytetyn sähköauton jälleenmyyntiarvon putoavan akkujen takia melkoista vauhtia.

    -Pitää olla rohkeutta sillä joka ostaa akuiltaan loppuunajetun Teslan!

    jees h-valta

    Oletettavasti jätkä olet kerrankin oikeassa. Kyllä tuo alkaa mieleen tulla ettei se yhden esimerkkisi vasara ja siihen vielä rautatappi ettei tartte vanteita sököksi mäiskiä. Kyllä, uskon tuohon, kokeilun arvoinen ainakin. Meinasin tosiaan olla ongelmissa kun ei oikein keksinyt mitä pirua sille pitäisi tehdä. Mutta kun sai senverran liikkeelle että se jaksoi takapyörät lahnaamalla vetää santakohtaan aukesi kyllä aika ikävällä kolahduksella. Juuri se että saa levyn hiukan liikahtamaan on se ratkaiseva juttu.

    Puuki

    80-luvulla oli Ooppeli, jossa sama ongelma eli jarrut jäätyi usein lumikeleillä ajelun jälkeen.  Ovetkin jäätyi joskus kiinni ja piti mennä kerrankin peräluukun kautta sisään. Ei se jäätyminen sähköisestä jarrusta välttämättä johdu , ei ole Volvossa koskaan jäätynyt sen takia tai muutenkaan jarrut. Vaihda merkkiä ensikerralla.

Esillä 10 vastausta, 2,711 - 2,720 (kaikkiaan 31,426)