Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 2,731 - 2,740 (kaikkiaan 31,376)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Tolopainen Tolopainen

Siellä Harjavallassa kaikki on niin ongelmallista, että pitää motokuskejakin joka ilta käydä vahtimassa otsalampun kanssa. Olin lomilla kun kävivät hakkuun tekemässä. Älä ala hakata auton jarrulevyjä, siitä ei tule kuin ongelmia. Kannattaa ostaa sellainen auto, jossa rattaat pyörivät myös talvella.

jees h-valta

Sinulla varmaan pyöriikin. Jotkut rattaat vain taitaa olla pahasti löystymään päin. Olisihan se hienoa pitää autoa lämpimässä tallissa pahemmat pyryt mutta kun tulee vielä asioitaan ihan itse hoidettua ja valvottua. En ole vielä hakenut holhousta. Mites itelläs?

Tolopainen Tolopainen

Jos on metsäautoksi hankkinut lava-auton, jota ei voi talvella käyttää kun sillä ei mihinkään pääse, kun se on takavetoinen. Ei onnistu edes kesällä hiekkatiellä kääntäminen niin on raskaskeulaisia nuo jenkkirohmut. Olisi syytä hakeutua holhouksen alaiseksi.

jees h-valta

Sattuu olemaan vain sinun murheesi, ei minun, koska sillä pääsee kyllä vaikka siellä onkin periaatteessa kesäkuvion renkaat. Mutta ovat ne senverran karkeaa pintaa ettei sillä meno-ongelmaa ole. Tosin sakot vielä tämän kuun saa jos sattuu huono tuuri. Lavalla pidetään painoa talvikausi.

Tolopainen Tolopainen

Ehkä siinä ei niitä kesäkuvion renkaita tarvitse koskaan, minä en ainakakaan maasturiin kesärenkaita vaihda. Ei poliisit metsäteillä renkaita rassaa ainakaan täälläpäin. Hakkuunvalvonta ei muuten tarkoita sitä, että valvotaan koneen vieressä koko ilta ja yö.

Visakallo Visakallo

Jesse: ”Ei millään viitsi aina alkaa iltasella toista autoa kaivaa lumen alta kun on ollut jo töissä henkilöpiilillä.”

Et sitten Jesse ole ajatellut sijoittaa autokatokseen tai vaikkapa vain autotelttaan? Menisivät varmaan verotuksessakin ihan metsätalouden kuluina.

Jätkä

Kyllä toisinaan napsahtaa enemmän tai vähemmän, kun liikkeelle lähtee , mutta yleensä vain silloinn, kun katoksesta lähtee yön jälkeen ja silloin on lumeton alusta, joten ilman ongelmia ainakin tähän asti on nykyisillä kulkineilla päästy.

Joskus aikoinaan, kun oli vielä perinteiset rumpujarrut takana, niin lähinnä jarruvaijeri saattoi jäätyä – ja aina siltä puolen, missä pakoputki tai äänenvaimennin olivat lähinnä.

Joskus pakkasaamuisin tien päällä oli autoja ongelmissa, kun takapyörä ei pyörinyt. Se vaijeriongelma oli helposti autettu, kun hieman käsin taivutteli vaijerinpäällystä. Kyse on todella pienistä liikahduksista.

Tolopainen Tolopainen

Eikai kenelläkään ole varaa ajaa jenkkiautolla talvella. Ja miten sen saisi liikkeelle ei Jessen autoissa ole lohkolämmitintä. Kulutuskin on ainakin 100l/100km. Liian kalliita tarkastusmatkoja, jos metsään asti edes pääsisi.

Visakallo Visakallo

Heh, Harhavallan haapakeisarille kaikki on halpaa mitä rahalla saa! Täytyyhän meillä köyhillä olla mitä kadehtia!

Visakallo Visakallo

Minulla auton jarrut jäätyivät viimeksi vuonna 1999, kun silloin oli vielä eurooppalainen auto. Sen jälkeen ei kyllä kertaakaan, ja tässä on kerennyt 20-vuoden aikana olla monenlaista keliä.

Esillä 10 vastausta, 2,731 - 2,740 (kaikkiaan 31,376)