Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 2,771 - 2,780 (kaikkiaan 31,294)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Puuki

    Hyvä logiikka eräillä. Kallista autoa ei kannata ostaa missään nimessä mutta kallis akkuauto kannattaa kuitenkin ostaa .  Kukin saa tehdä tietysti miten parhaaksi näkee.  Ainoa etu taitaa olla vähän pienempi ajoneuvovero ainakin alkuun. Jos sähköautot yleistyy joskus, muuttuu verotuskin tietysti entistä ennemmän sähkön käytön verojen lisäyksen suuntaan.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Sähköauton käyttö- ja huoltokulujen väitetään olevan jo nyt selvästi alemmat kuin polttomoottoriautoissa. Samoin niiden hinnan odotetaan alenevan samalle tasolle muutamassa vuodessa.

    Tolopainen Tolopainen

    Niinpä mutta arvonalenema on euron kilometriltä, tekee käytön aika kalliiksi.

    pikkutukki

    Aika paljon pitäisi olla löysää rahaa , että ostaisin uuden auton , mutta olisihan se kieltämättä hienoa !

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kyllä olisi. Seat Ateca neliveto vähän käytettynäkin.

    Gla Gla

    Kun ajaa samalla autolla koko sen järkevän elinkaaren, ei tarvi miettiä arvonalenemaa. Kunhan hintalappu autoa ostettaessa on kilpailukykyinen. Mutta palataan noihin sähköautoihin sitten, kun ominaisuudet ja hinta ovat kilpailukykyisiä. Ei minua ainakaan kiinnosta niiden kehitysmahdollisuuksia hehkuttaa, kun uusi auto pitää hankkia lähitulevaisuudessa, eikä 20 vuoden kuluttua.

    Jätkä, mitä Mersun mallia tarkkaan ottaen tarkoitat, kun sanot sen menevän alta 4 litran lukemilla?

    Jätkä

    Tarkoitan sitä mersua, joka oli huollossa samaan aikaan kuin minunkin autoni. Juteltiin hänen kanssaan kahvikupin ääressä ja leuhkin hänelle autoni (bensa) kuluttaneen ajopäiväkirjan mukaa selvästi alle viiden litran. Hän kertoi Mersunsa (diesel)kuluttavan oman ajotietokoneen mukaan alle neljä litraa. Tosin hän on pitkää matkaa kulkeva matka-asentaja.

    rööri roope

    Joo ei muuten kule alle 4 litran/100 km jatkuvasti mersukaan.On niitä ilmasta tempaistuja lukemia.

    Minula rosvo bensalle 8,8 keskikulutus.On halapoo ajo kun maksaa 60 senttiä/litra.Joskus jopa alle 60 sentin.

    Korpituvan Taneli Korpituvan Taneli

    A.Jalkanen: ”Sähköauton käyttö- ja huoltokulujen väitetään olevan jo nyt selvästi alemmat kuin polttomoottoriautoissa. Samoin niiden hinnan odotetaan alenevan samalle tasolle muutamassa vuodessa.”

    Saahan sitä väittää kun ei ole olemassa mitään hintatasoa niiden huollolle.

    Ihan sama miten alas sähköauton hinta tällä hetkellä laskee, kun ei ole olemassa vielä sähköautoa, joka pystyisi esim Suomen oloissa korvaamaa polttomoottoriauton. Tällä hetkellä niiden käyttösäde on sellainen että sitä voi suositella vain pitsalähetille.

    Sähköauton ajomatka akulla on kai jotain 400km, eli kun kerran akkua ei voi tyhjäksi ajaa niin korkeintaan 350km latauspisteitten väli. Meillä kai jokaisella on tällä hetkellä auto, jolla tankkausväli on reilusti yli 700km. Repikää siitä.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    Tolopainen Tolopainen

    Neste saa uusiutuvasta dieselistä hiukan yli 700€/t, eli  ylihintaa on reippaasti Suomessa  mittarikentällä, kun diesel maksoi jo pahimmillaan yli 1,4€/l. Tuo osoittaa , että hinnallisesti ei ole mikään este siirtyä uusiutuviin polttoaineisiin. Nestekin teki valtaosan voitostaan myymällä uusiutuvia polttoaineiata eli biodieseliä eli katetta on runsaasti tuossa n. 700€/t, kun ilmaisista jätteistä tehdään polttonesteitä.

Esillä 10 vastausta, 2,771 - 2,780 (kaikkiaan 31,294)