Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 2,931 - 2,940 (kaikkiaan 31,445)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Gla Gla

Visakallo: ”Nyt vielä autoilijoiden oletetaan vaihtavan  arvottomiksi muuttuvat autonsa kalliiksi sähköautoiksi.”

Kuka näin olettaa, onko tavoitteella jokin yhteiskunnallinen tuki vai keksitkö ihan itse tuon olettamuksen?

Gla Gla

Jees: ”Uskon kyllä että ihminen on nuuka luonnostaan ja laittaa sen piuhan yöksi kiinni.”

Laidasta laitaan mennään. Ihminen on turhamainen, kun ostaa kalliita ja suuripäästöisiä katumaastureita. Seuraavassa hengenvedossa ollaankin taas nuukia. Itse taas et laita edes lämmitysjohtoa kiinni, ajat 1,5 km:n työmatkan autolla ja tuplaat tuolta osin moottorin käyttötunnit tyhjäkäynnillä, jotta tarkenet autossa olla ja saat ikkunat pysymään auki.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Kiinnostaisi päästövähennysten loppusaldo: jos auto lataa itsensä, tuleeko kuinka paljon vähemmän päästövähennyksiä kuin jos ajoakku ladataan töpselistä?

Hyvä päätös Jätkä! Lisää porukkaa vaan My-puolueeseen!

Visakallokin varmasti tietää, että jo vuosia on kiinteistöissä tehty energiakatselmuksia, ja myös monissa kunnissa tehty päätöksiä, joiden mukaan energian kulutusta pitäisi suitsia. Asiasta puhutaan vain nyt eri otsikon alla, eli ilmastonmuutos on toiminnan ajuri. Olin 20 vuotta sitten ympäristöjohtamisen kurssilla Dipolissa, ja silloin oli kuuminta hottia yritysten ympäristöjärjestelmien laatiminen. Laatujärjestelmät oli jo melkein kaikilla. Järjestelmät sisältävät tiedot yrityksen ympäristövaikutuksista, riskeistä sekä niiden seurannasta ja raportoinnista. (Laatujärjestelmäajattelu sopii ja olisi oltava minimivaatimus myös hoiva-alalla että pääsee markkinoille, ei tosin sovi ihan pieniin yrityksiin.)

Glan kanssa samoilla linjoilla: neljännesmiljoona ihmistä lisää ei voi mitenkään perustaa liikkumistaan autoiluun. Siksi raideliikenteeseen laitetaan miljardeja (Länsimetron jatke, Raide-Jokeri, kaupunkiradan lisäraiteet Espoossa, uusimpana hankkeena tunnin junat Turkuun ja Tampereelle. Helsingin keskustan alittava tunneli autoille saattaa olla tarpeen myös, että saadaan autot pois katutasosta ja liikenne sujumaan.

Tolopainen Tolopainen

Meillä on jo tarjolla kaksi liikenteen polttoainetta, jotka alittavat sähköautojen päästöt eli Nesteen my ja RE-85 bensiini. Silti tasavallassa käyttäydytään niinkuin odotettaisiin jotain ihmettä, eli siirtymisstä toiseen tulevaisuuteen jollain halvoilla sähköautoilla.  Ei niitä koskaan tule. Se halvin tekniikka on jo tarjolla, jolla voidaan siirrytään vähäpäästöiseen liikenteeseen.

Menninkäinen

Hybridien päästöetu tulee jarrutusenergian talteenotosta. Se tietysti vaatii että osaa ajaa niin että hidastuvuus hoidetaan laturilla.

Ei tarvitse olla plug-in hybridi että voi ajaa pelkällä sähköllä. Kaikilla ei pysty mutta jos ei niin järjestelmä on vain lisätehoa varten. Ja mielikuvia puhtaammasta kulusta.

Jätkä

Tolopainen:”-Meillä on jo tarjolla kaksi liikenteen polttoainetta, jotka alittavat sähköautojen päästöt eli Nesteen my ja RE-85 bensiini. Silti tasavallassa käyttäydytään niinkuin odotettaisiin jotain ihmettä, eli siirtymisstä toiseen tulevaisuuteen jollain halvoilla sähköautoilla. Ei niitä koskaan tule. Se halvin tekniikka on jo tarjolla, jolla voidaan siirrytään vähäpäästöiseen liikenteeseen.”

Miksi sinä rikoit minun mielikuvani, jossa olin piirtänyt sinusta oikean UMPITOLLON kuvan? Kuinka kehtaat olla oikeassa tässä asiassa? Olosit vaan jatkanut Tollona.

Meni päivä pilalle.  :):):):)

Gla Gla

Menninkäinen on oikeassa tuosta ei-plug-in-hybridillä pelkällä sähköllä ajamisesta. Onnistuu jopa Auriksella ja peräti 2 km, kunhan akku on täynnä ja nopeus pysyy alle 45 km/h. Siinä olisi Jesselle oiva sähköauto työmatkoille.

Visakallo Visakallo

Gla: ”Kuka näin olettaa, onko tavoitteella jokin yhteiskunnallinen tuki vai keksitkö ihan itse tuon olettamuksen?”

Koko ajanhan tuota autojen sähköistymistä rummutetaan lähes joka tuutista.  Siinä hyväosaisen valtaeliitin ja tavallisten kansalaisten arkitodellisuus kohtaavat kuin autot moottoritiellä, eli välissä on  koroke tai peräti muuri.

Gla Gla

Ihan normaalia yhteiskunnallista keskustelua, ei sen kummempaa. On myös niitä, jotka sanoo meidän päästöjen olevan hyttysen jätös valtameressä, eikä siksi tarvitse tehdä mitään ainakaan ennen kuin muut ovat vähentäneet omia päästöjään. Tuollaisia kommentteja ei kuitenkaan noteerata näissä jutuissa uhkana.

jees h-valta

Glan oiva auto ei aivan soi minulle vaikka siltä hänestä tuntuukin. Kyllä se hiukan enemmän pitää pelkällä sähköllä mennä eli pistokelatausta. Keskustelu autoilun sähköistymisestä on terve tapa lähestyä ja tottua aiheeseen. Kun se tulee kuitenkin. Ettei ylläty housut kintuissa. Kyllähän meidän korkean sivistyksen ja vauraan maan kansalaisten pitää kantaa kortemme kekoon. Ilmastonmuutos ei ole unohdettavissa oleva asia vaikka se uskon päälle käy, itsellenikin. Olen kuitenkin omalta osaltani valmis muutoksiin autoilun saralla. Ajankohtaa on pakko sovitella omaan talouteen kaikenkaikkiaan sopivaan aikaan. Mutta ei se kaukana ole kuitenkaan.

Esillä 10 vastausta, 2,931 - 2,940 (kaikkiaan 31,445)