Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 291 - 300 (kaikkiaan 31,350)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • jees h-valta

    Ollos harrastelija huoleton, on se pirtti sittenkin omalle ololle parempi sijoitus kuin auto. Jos ei aivan asu sentään autossa. Kyllä sitä autoa kerkiää sitten myöhemmin vaihdella ja autothan paranee vain koko ajan. Muut kuin saksalaiset.

    Puuki

    ”…ja autothan paranee vain koko ajan. Muut kuin saksalaiset. ”

    Olen samalla kannalla. Useimmilla muunmaalaisilla autoilla on vielä enemmän parantamisen varaa kuin (alunperin)saksalaisilla merkeillä. No ehkä myös VW:lla riittää myös aika paljon petraamista viimeaikaisten tapahtumien jälkeen.

     

    Visakallo Visakallo

    Kova kilpailu on (onneksi) pakottanut kaikki automerkit kehittämään tuotteitaan. Ei voi enää sanoa, että jotkut merkit olisivat erityisen huonoja, kuten joskus vielä menneinä vuosikymmeninä valitettavasti oli. Nykyisin epätasaisuus ja täydellinen surkeuskin löytyy useimmiten erilaisten tietojärjestelmien ja -ohjelmien maailmasta, jossa ohjelmistojen rakentajat eivät välttämättä ymmärrä juuri mitään siitä elämänalueesta, jonnne järjestelmiään rakentavat.

    jees h-valta

    Niin, visakallo tuossa oikeassa ja yksi typeryyden huippu on mersun puheohjaustoiminto. Vaikka sitä ei suomea ymmärtävänä saakkaan on täysin ymmärrettävissä auton omistajan taholta ettei juurikaan auton kaas jutustelu varmasti kiinnosta. Kyllä uskon edelleen että radio siellä pauhaa ihan halveksimatta kieltämme. Hupaa kyllä, niin paljon saksalainen ”arvostaa”suomea vaikka kelpaamme heidän ”orjikseen” niitä tekemään.

    Jätkä

    Muut valmistajat ovat niin paljon jäljessä saksalaisten autonvalmistajien laadusta ja tekniikasta, että vaikka Saksalaisisissa autoissa ei tapahtuisi kymmeneen vuoteen mitään uudistusta, ne olisivat vielä kehityksen kärjessä.

    Viimeisessä Tuulilasissa ”autotohtori” tutki suosittuja automalleja ja merkkejä. Autoilla on ajettu maltilliset määrät ja ne on hinnoiteltu kaikki samaan hintaluokkaan.

    Mielenkiintoista on, että vain yksi automerkki / malli on saanut kysymykseen ”kannattaako ostaa” – vastauksen ”Ei kannata”.

    Se auto on Ranskalainen valmiste ja Suomessa ”Kaikki Harjavaltalaiset ajavat sellaisella”.

    jees h-valta

    Eihän kaikkien tarvitse ranskalaisella autolla ajaakkaan. Se on vain harvojen herkkua eikä sitä tuonkaltaisille autoista mitään käsittämättömille kannata tyrkyttääkkään. Mutta edelleen olen kyllä tyydytyksellä huomioinut Harjavaltalaisten autojen nokalla leijona-merkin runsauden. Kertoo älyllisestä kultturellista maankolkasta.

    oksapuu

    Ford pisti sitten pikku-uutisen markkinoille…

    Hevosmiesten tietotoimiston mukaan Avensiksen valmistaminen olisi jo lopetettu, katsotaan…

    Jokohan se Toyota Camry tulee Suomeen…

    Visakallo Visakallo

    Tämä on hyvä uutinen Jesselle! Onkohan harjavaltalaiset olleet tavallista aktiivisempia vastaamaan Valittujen Palojen kyselyyn:

    http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201805072200927006_oa.shtml

    jees h-valta

    Ainakin Audin suhteen vallan hyvin ymmärrettävä järjestys. Ja ranskalaiset tulee parantamaan sijoituksiaan niin myynnin kuin luotettavuudenkin suhteen. Onhan noissa H-vallan pösöttelijöissä jo käyttökokemusta kasaantunut kun ovat jo toista tahi kolmatta pösöä ostelleet. Minähän olen vielä aika vähäisellä käyttäjäkokemuksella. Näissä 3008:n samoihin aikoihinkin ostaneissa on jo tuplasti kilometrejä minun pariinkymmeneen tuhanteen verraten. Ja mitään ongelmia ei heiltäkään ole kuulunut. Kuten olen maininnut, saksalaiset putoaa jo pelkästään ylihintaisina mutta ei laadultaan ylivertaisina. VW:kin on tosiaan parempi ostos esim. Audiin verrokkina. Näin päätteli minulle asiakas joka harmitteli kun vaihtoi Tiquaninsa Q5:een. Pieni ongelma on ettei Palin ole pystynyt vastaamaan lisääntyneeseen huoltotarpeeseen vaan minäkin joudun lähes kuukauden vartoamaan ekaan huoltoon pääsyä. Kolme Peugeot-erikoistunutta ei enään riitä vaan ainakin pari huoltopaikkaa lisää tarvitsisivat. Taitaa sittenkin kilsat aika maksimitappiin keritä omassakin. Visakallollekkin ilouutinen, vatrmasti kohta siellä Päijät-Hämeen peltoaukeillakin vastaan tulee koska meillekkin nyt viikonloppuna tuli 3008 niillä peltoaukeilla vastaan. Kuten viisi peuraakin syömässä keskellä kirkasta auringonpaistetta jonkun syysviljoja aika likellä maantietä. Ei tippaakaan välittäneet liikenteestä. Metsälehdelle tiedoksi etten ole aivan niin omakriittinen vaan klikkasin vahingossa ilmoita asiaton viesti-namikkaa. Kun piti hakea muokkaa-namikka. Aamu-unisuutta vielä.

    Jätkä

    Vai joutuu Palin jo hankkimaan lisää Peugeotin korjaustaitoisia asentajia. Mikäs siinä, hyvähän se vaan on, että työllisyys lisääntyy silläkin osastolla. Niitä asentajia saattaa liietä Toyotan ja Korealaisten autojen korjauspisteistä. Niissä kun ei ruuhkaa ole, jos edes öljyt on muistettu vaihtaa, kun auto tarpeesta ilmoittaa.

     

     

Esillä 10 vastausta, 291 - 300 (kaikkiaan 31,350)