Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 31,041 - 31,050 (kaikkiaan 32,394)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• A.Jalkanen A.Jalkanen

Soste laski sosiaaliturvaetuuksien indeksikorotuksen, työttömyysturvan lapsikorotuksen sekä työttömyysturvan ja yleisen asumistuen suojaosien palauttamisen vaikutukset köyhyyden kehittymiseen SISU-mikrosimulointimallilla. … Sosiaali- ja terveysministeriö on arvioinut tänä ja viime vuona tehtyjen leikkausten lisäävän köyhien ihmisten määrää noin 100 000:lla. (Köyhä on tässä ilmeisesti sellainen jonka tulot ovat alle 60 prosenttia keskimääräisestä tulotasosta. Iso osa työttömistä ja eläkeläisistä siis kuuluu tähän ryhmään.)

http://www.hs.fi/politiikka/art-2000011182904.html

Kulttuuritapahtumat ja urheilupaikat tukevat harrastuksia, joilla on kansanterveydellinen merkitys. Mitäs meidän elossa oleminen olisi ilman näitä – ainakin paljon henkisesti köyhempää.

narisija

Narsija on osaltaan tukenut kulttuuria viimeisten 50 vuoden aikana kohtuullisen isolla summalla. Esim. viimeisestä teatterissa käynnistä on aikaa noin edellä mainittu aika. Valtio on ehtinyt säästää euron jos toisenkin tuona aikana,  kun ei ole tarvinnut narisijan lippuja tukea.

mehtäukko

Kansallisoopperalaitos se vasta on kallis pulju, hyötysuhteen keikkuessa lähellä nolla tai miinuksen puolella. Jokohan on viikate heilunut?

Nostokoukku

Kansallisooppera saa verovaroja yli 51 miljoonaa euroa vuosittain. Onneksi olen synnitön moiseen tuhlaukseen. En ole koskaan käynyt, enkä mene jos ei väkisin viedä. Teatterissakaan en ole vielä vieraillut.

Visakallo Visakallo

Niin, kaikki on suhteellista. Metka-tukeen menee 37 miljoonaa, oopperaan 51 miljoonaa. Onko se paljon vaiko vähän? Taitaa minuakin odottaa melko muhkeat veronpalautukset, koska olen hyvin vähän käyttänyt valtion ja kunnan kustantamia kulttuuri- ja liikuntapalveluja. Oopperassa olen toki käynyt…ja lähtenyt saman tien. Kesäteattereissa ja joissain konserteissa tulee käytyä, mutta nehän eivät juurikaan yhteiskunnan tukia saa.

narisija

Konserteissa joskus tullut käytyä, luulen kaikkien elättäneen itse itsensä ilman yhteikunnan tukia. Se huono puoli niissäkin, että joutuu kuuntelemaan senkin mitä ei välittäisi kuunnella. Kirjaston kohdalla lienen vähintään suurkuluttaja, ellei jopa holisti, oireet pahentuneet kun teoksia voi tilata kotoa käsin, mikäli omasta kirjastosta löydy, ja siihen omatoimikirjasto vielä päällä.

Metsuri motokuski

Niin tässä näkee että meidän tarpeet ovat hyvin erilaiset. Itse olen käynyt konserteissa, muutamissa vuosittain. Toisaalta kirjastoissa en ole käynyt vuosiin. Luen paljon netin kautta ja ostan kirjat jotka havaitsen kiinnostavaksi.

Ymmärrän kulttuurin leikkaukset ja hyväksyn sen että kun vähästä on jakaa niin joitain aloja ei voi jättää ulkopuolelle.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Hesari kirjoittaa venäläisten toimista vähemmistökansojen mailla ja miten joillakin alueilla on orastavaa itsenäisyyshalua. ”Jos emme ala taistella olemassaolomme puolesta nyt, kansamme saattaa yksinkertaisesti kadota”, vepsäläisaktivisti sanoo Novaja Gazetalle.

http://www.hs.fi/maailma/art-2000011182053.html

A.Jalkanen A.Jalkanen

Autorintamalta hyviä uutisia: lupaillaan että Daciaa aiotaan alkaa valmistaa (Duster ja uusi malli Bigster) nelivetoisena automaattina.

”Dacialta kerrotaan, että myöhemmin Bigsterin ja Dusterin mallistoon liittyy automaattivaihteinen nelivetoversio, jossa taka-akselin veto on toteutettu sähkömoottorilla erotuksena nykyisestä mekaanisesta nelivedosta. …

Kuljettajan ympäristöön kuuluu myös Dacian turvavarustetoteutus. Renaultilta lainattu My Safety -painike on ehkä markkinoiden paras ratkaisu, sillä siihen voi ohjelmoida omaksi profiiliksi kaikki piippaimet kerralla ja profiilin saa käyttöön painikkeen kaksoispainalluksella.”

http://www.moottori.fi/koeajo/koeajo-dacia-bigster-enemman-autoa-enemman-jarkea/

Scientist Scientist

Karjalan tasavaltahan taisi kerran julistautua itsenäiseksi jo Jeltsinin aikana. Sama häviämisen ongelma on Suomessa varsinkin kolttasaamelaisilla ja inarinsaamelaisilla.

Täällä Italiassa näyttää olevan miesten vaateliike nimeltään Russo Uomo eli venäläinen mies. Myy hintavia vaatteita. Mitenkähän menestyisi Suomessa.

Esillä 10 vastausta, 31,041 - 31,050 (kaikkiaan 32,394)