Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,111 - 3,120 (kaikkiaan 32,622)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Näyttää siltä, että Harjavaltalaisesta putkiliikkeestä ei saa muuta kuin väärää tietoa ja jopa siinä määrin, että kun myyjä sanoo ”hyvää päivää”, hän valehtelee.

    Visakallo Visakallo

    Sähköauton ostaneiden kyselyn mukaan lähes 90% ilmoitti ostoperusteekseen hyvän kiihtyvyyden. Tämä luonnollisesti kuluttaa renkaita. Ympäristöasiat taisivat olla ostoperusteissa vasta sijalla viisi tai kuusi.

    Nimetön

    Sähköauto kiihtyy 0-50km hyvinki ripeästi, epämiellyttävästi nykästen, 0-100:n kiihtyvyys aika verkkasta. Myyntitilastojen ykkönen NissanLeaf 0-100:n kiihtyvyys 11.5 s,  ei mitenkään riitä Jeeselle,  ja varsinkaan ohitus tilanteissa.

    Akun paino ja hybriidi autoissa kahden järjestelmän kulettaminen mukana saattaa vaikuttaa kans renkaitten kulumiseen.

    Jätkä

    Tuttava osti lataus hybridin. Hänelle ainoa, mutta tärkein kriteeri oli kiihtyvyys. Rahasta ei ole kiinni, mutta kun kirmaa Norjan lappiin omalle lomakartanolle, ei edessä saa ajaa kukaan. Kertaakaan ei ole Audi ollut johdon päässä. – eikä ole, niin kauan kuin se on hänellä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Onko nyt niin, että sähköauton korkea hankintahinta ja edullisempi käyttövoima kumoavat toisensa, niin että sähköautoilu on ennen veromuutoksia vielä tällä hetkellä kalliimpaa kuin polttomoottoriautoilu? Seuraava hallitus on sitten paljon vartijana veromuutosten kanssa. – Voihan sillä sähköautollakin ajaa nätisti, niin renkaat säästyvät. 🙂

    Tolopainen Tolopainen

    Kukaan ei tiennyt 10v sitten miten älypuhelimet ja läppärit kehittyivät. Tulevaisuuden sähköautokin on vielä keksimättä. Sähköautojen määrää kannattaa lisätä ensikiksi Keski- ja Etelä-Euroopassa ja viimeksi täällä sysi Suomessa. Turpeenpolttoa kannattaa lisätä ja tuontienergian osuutta vähentää. Meillä ei ole varaa alkaa höntyilemään pienen maan energiapolitiikassa, emme voi pelastaa maailmaa, mutta romahdutetaan ihmisten toimeentulo täällä pohjolan perällä. Energian käytön muutokset tulevat olemaan paljon hitaampia kuin poliitikot antavat ymmärtää tai vaalipuheissa puhutaan. Kaikista hyvistä tietokonemalleista huolimatta ilmasto saattaa alkaa jäähtyä, ei se lämpötila kuitenkaan loputtomasti nouse, vaikka hiilimäärä ilmassa nouseekin. Lumikelit kesällä olisivat kuitenkin huonompi vaihtoehto. Vieläkö uskaltaa sanoa että Suomi hyötyy ilmaston lämpenemisestä vielä useita vuosikymmeniä.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Ilmaston muutokseen sisältyy suuria kysymysmerkkejä, muun muassa se miten merivirtaukset muuttuvat kun jäätiköt sulavat. Turvetta on hyvä olla säästössä jos täällä alkaa kovasti kylmetä. Silloin suomalainen saattaa joutua jopa  ilmastopakolaiseksi.

    Jätkä

    Turpeenpoltto pitää lopettaa, ainakin kuravesien uittaminen järviin. Parempi toimi oolisi tyhjentää turvekura järvistä pois, nykyvehkeillä se tulee imuruoppaajalla nätisti kovaa pohjaa myöten. Soistuneet järvenlahdet myös tyrvekattilaan ja kun ne kaikki on putsattu, lämpökeskukset ottamaan maalämpöä / kalliolämpöä täydellä teholla.

    Kun maapallon navat siirtyvät, muuttuu kaikki tilanteet kaikkialla maailmassa.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Ei se napojen siirtyminen taida vaikuttaa, mikäli maan kallistuskulma aurinkoon nähden ei muutu?

    jees h-valta

    Ei se jätkä kyllä paljon lataamisesta piuhalla paranekkaan jos Norjaan pyyhkäistään lomailuun. Kun se lataushybridi menee siitä muutaman kymmenen kilometriä sähköllä on järkevämpää heti alkuun runtata liikenteeseen senverran reippaasti että säästää virrat lyhyisiin kaupunkishoppailuihin. Tuo tuntuukin olevan se harkullisin mustamaalaus hybridin ajajista ettei koskaan piuhan päässä. Mistä me tiedämme kenen auto on piuhan päässä yön yli omassa pihassaan. Kyllä minäkin uskoisin käyttäväni sähkövirtaa tässä kylällä käyntireissuihini. Siksi ajatus juuri siihen parhaiten sopiikin. Toisin kuin itsekkin ensin kuvittelin ja Glallekin vähän vastaankin laitoin, kyllä tuo lyhytmatkan virrankäyttö on juuri sitä järkevintä. Mutta ei auto pitkänmatkan ajossakaan saa nykyistä enempää kuluttaa tietenkään. Siinähän menee sen hyöty silloin hukkaan. Joten, taas kerran, keskustelu aiheesta on saanut mieleni muuttumaan. Pitäisikö kirota vai kiittää?

Esillä 10 vastausta, 3,111 - 3,120 (kaikkiaan 32,622)