Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 31,581 - 31,590 (kaikkiaan 31,598)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Visakallo Visakallo

FitNord Ava 300

Gla Gla

Suomalaisuus on aika venyvä käsite tuossa, mutta toivottavasti pyörä vastaa odotuksiasi. Erityisen hienoa on se, että ylipäätään hyppää pyörän selkään.

Ammatti Raivooja Ammatti Raivooja

Yli 25 vuotta sitten pelkkä täysjousitettu maastopyörä saatto maksaa 30000mk. Sähköpyörien hinnat tulee alas kovaa vauhtia ja tietysti ensimmäisiä ostajia harmittaa samanlailla kun kaikessa muussakin missä tekniikka menee eteenpäin ja hinnat ropisevat.

Tolopainen Tolopainen

Yleensä kun Visakallo ostaa jonkin kulkuneuvon, se vaihtuu parissa vuodessa uuteen.

suorittava porras suorittava porras

Sitten tiedämme ,onkon Visan hankinta onnistunut ,kun pyörällä on ajettu ensimmäiset 10 000 km.

Pariin taloutemme luomupyörään on tullut tuo lukema täyteen ja vähän ylikin. Renkaat uusittu molempiin, ketjuja 3:t/ pyörä, takarataspakat 2/pyörä ja muuten pelkkää ajoa, pääasiassa sorateillä ja poluilla. Kertaakaan ( kop kop) tähän mennessä ei ole jääty tien päälle. Ajetulle kilometrille on kertynyt hintaa pääomakuluna alle 7c. Ko luvun voisi Visakin ottaa tavoitteeksi harrastukselleen näin aluksi.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Laskeskelin että auton pääomakulu eli jälleenmyyntiarvon aleneminen voisi olla keskihintaisella automallilla tyypillisesti luokkaa 10 snt eli 10000 km ajo maksaa 1000 euroa, aluksi tosin nopeammin ja lopuksi hitaammin. Iän mukana hinta alenee myös jonkin verran, eli saman verran ajettu vanhempi on halvempi.

Visakallo Visakallo

Tolopaisella meikäläisen 3-5 vuoden auton vaihtoväli onkin näköjään muuttunut ”pariksi vuodeksi”. Pyörä tulee minulle etupäässä työajoon. Puoliso ajaa nykyisin luomupyörällä enää n. 5000 km vuodessa.

Tolopainen Tolopainen

Ne on nuo Visakallon luvut aika isoja. Pitäisi joka työpäivä ajaa 20km, jotta tulee 5000km. Taisi tulla yksi nollaa liikaa. Minulla on mönkkäri ollut yli 10v ja siinä on vajaa 1000km mittarissa.

MaalaisSeppo

Saisikohan polkupyörän metsätalousmenoihin? Viikatetta olen muutaman kerran vienyt istutusalueen heinäykseen. Pyörä tosin on jo vanha, vuodelta 1974.

Rane2

Olen huomannut että ei enää pärjää näissä kisoissa.Viime kesänä kun painelin kevyeen vastatuuleen yksivaihteisella miestenpyörällä niin semmoinen hiukan pulskahko pariskunta veti urheilutrikoissa kevyesti ohi.Yritin lohduttaa itseäni että taisi olla sähköpyörät…

Esillä 10 vastausta, 31,581 - 31,590 (kaikkiaan 31,598)