Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,151 - 3,160 (kaikkiaan 32,485)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Planter Planter

    3x16A töpselillä lataa nykyisillä akuilla ajomatkaa tunnissa noin 50km.

    puunhalaaja

    Sähköautojen tulo on kuitenkin varmaa ja siihen on sopeuduttava joka taloyhtiön lähivuosina.

    Varmaa ja varmaa, voihan sähköautosta tulla automaailman bluray-levy. Sen piti korvata DVD:n mennen tullen, mutta niin vaan fyysisiä levyjä kuluttavat pääosin katsovat näitä, ja iso osa jo siirtynyt striimaamaan.

    En minä ainakaan uskalla väittää että reilun kymmenen vuoden päästä sähköautot ovat valtavirtaa, tiedä mitä tekniikkaa ennen sitä on kehitetty.

     

    Visakallo Visakallo

    Ruotsissa on hyvistä teistä johtuen Suomea vähemmän kuolonkolareita. Suomessa autoilijat jätetään – palkaksi yhteiskunnalle suorittamastaan rahankeruusta – ajelemaan keskenään kuolonkolareita hengenvaarallisille teille.

    Suomalaisautoilijaa kyykytetään yhdeksän prosenttia korkeammalla bensaverolla kuin Ruotsissa. Olisimme puhtaiden polttomoottoreiden maa yhdessä yössä, mikäli puolueet päättäisivät lopettaa kotimaisen, sataprosenttisesti uusiutuvasta raaka-aineesta tehdyn biodieselin lisäverotuksen.

    Puolueet ovat sen sijaan tehneet kaiken mahdollisen, jotta autokanta ei uudistuisi, työssäkäynnin kulut madaltuisi, liikkumisolot pysyisi tasapuolisina ja ympäristö puhdistuisi.

    Puolueilla on syvä haluttomuus ikääntyvien autojen vähentämiseen, koska se tarkoittaa isosta verokertymästä luopumista. Saastuttava autoilija on veroautomaattina sata kertaa puhdasta arvokkaampi.

    Poliitikko saa auttajan sädekehän päänsä päälle kerätessään aktiivisemmalta väestönosalta rahaa tulonsiirtoina passiivisemmalle väestönosalle.

    Autoilija on ihanteellinen verovanki, koska ei voi lakata ajamasta. Työpaikka menisi, lapset eivät pääsisi kouluun ja ruoat jäisivät kauppaan.

    Ympäristötavoitteet saavutettaisiin, jos autokaluston annettaisiin itsestään uudistua vähäpäästöiseksi. Biodieselin veroale tekisi sähköautot lähes kokonaan tarpeettomiksi.

    Sähköauto ei ole ympäristöteko, koska sen elinkaari on ympäristön kannalta katastrofi. Sähköautoa täytyy pitää yhdeksän vuotta, ennen kuin se edes kuolettaa oman elinkaarensa ympäristösynnit.

    Vähäpäästöinen polttomoottoriauto on aikaa sitten saavuttanut kestävyystavoitteen.

    Puolue, joka kiirehtii kalliita ja vikaantumisherkkiä sähköautoja, tekee massiivisen väärinarvion.

    Autokansa ratkaisee tulevat vaalit, koska pohjimmiltaan on kyse liikkumisvapaudesta ja oikeudesta yrittää ja tehdä työtä.

    Asettuessaan sähköauton puolelle muutamat puolueet ovat jo hylänneet työväen perustarpeet.

    Itä-Häme

    – Tarvitseeko tuohon mitään lisätä!

    Tolopainen Tolopainen

    Tässä on vain yksi ongelma, Suomessa tuotettu biodiesel riittää vain 10%:lle nykyisistä dieselautoista eli etanolibensaa tarvitaan myös sekä sähköautoja. Mutta ei nämä yhdessäkään vielä riitä juuri mihinkään. Öljyn asema on niin iso, että alasajo kestää vuosikymmeniä, vaikka valtio tekisi mitä muutos on hidasta. Yksityisautoilulla on edessä rankka vähentyminen ja sen korvaamiseen julkisella liikenteellä ne rahat kannattaa käyttää, ei sähköautojen hinnanalennuksiin.

    Biodieselin verotus on jo nyt alhaisempaa kuin tavallisen dieselin. Ihmiset kiipeilevät eduskuntatalon pylväisiin ja vaativat valtiolta toimia hiilipäästöjen vähentämiseksi. Nuo päätökset on ihan omassa valinnassa. Ei asuntoa ole pakko lämmittää ja sähköliittymänkin voi irtisanoa jos haluaa. Auton voi myös myydä pois, eikä töhinkään kukaan pakota menemään. Kaupasta ei myöskään ole pakko ostaa mitään, ruuan voi hakea roskiksista.

    Visakallo Visakallo

    Fortum perustaa lähiaikoina merkittävän kokoisen biojalostamon. Heinola on yhtenä mahdollisena sijoituspaikkakuntana listalla.

    Visakallo Visakallo

    Täyssähköauton ostamiseen tai pitkäaikaisvuokraamiseen tarkoitettu 2000 euron tuki otettiin käyttöön Suomessa viime vuoden alussa.
    Tuki ei ole autoilijoita mainittavasti kiinnostanut. Joulukuussa tuettuja täyssähköautoja on saatu liikenteeseen noin 200 kappaletta.
    Ruotsissa täyssähköauton tuki on 6000 euroa.
    Siellä uusista henkilöautoista täyssähköautojen osuus on 1,4 prosenttia.
    Suomessa täyssähköautolla ajaa vain kaksi kansanedustajaa, pääministeri Juha Sipilä (kesk) ja Eero Lehti (kok).  IS

    Puuki

    Sähköauton toimintamatka pakkasessa (keskim. -11 c)  putosi n. 120 km ilmoitetusta (wltp) .

    Nissanilla pääsi 150 km Lapissa. Muilla autoilla pääsi  pidemmälle. (TM 05) . Yllättäen sisälämpötilat kuitenkin nousee hyvin täyssähköautoissa. Jos ei sitten lämpö kuitenkaan muuten riitä, niin lisälämpöä voi saada hatun alle etsiskellessä latauspistettä.

    Tolopainen Tolopainen

    Tuossa saattaa olla Aslakalle tulevaisuuden bisnes, kun turisti kolkuttelee pakkasyönä ikkunan takana töpseli kourassa. Voi myydä sitä kallista sähköä, kun halpa pääsi just loppumaan. Kun petokorvausrahatkin on tulossa  postitoimistossa 300km päässä.

    Gla Gla

    Puukin kommenttiin vielä, että latauspisteellä sitten töpseliraivosta saa sitä vielä lisää.

    Aslak kyllä osaa ottaa hintansa pakkasyön jälkeen ihan bensa-auton vaatimasta sähköstäkin, vaikkei sähkön määrä kaksinen olekaan. Halvemmaksi tulee pitää oma kalusto kunnossa ja varusteet mukana.

    Rane2

    Visallakin on näköjään poliittinen muisti huonontunut.Kun Berner esitti alustavasti autoveron poistoa alkoi hirmuinen parku.Poistamista vastustivat etunenässä autoilijoiden etujärjestö Autoliitto ja autojen myyjien etujärjestö.

    A-studion lähetyksessä tiivistyy koko prosessi.Poliitikkojen oli pakko taipua kansan tahtoon .

    https://areena.yle.fi/1-3948325

     

Esillä 10 vastausta, 3,151 - 3,160 (kaikkiaan 32,485)