Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 31,683 vastausta, 173 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 5 minuuttia sitten GlaGla toimesta.
Esillä 10 vastausta, 31,671 - 31,680 (kaikkiaan 31,685)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Pyörä on erinomainen kulkuneuvo moneen tarpeeseen. Ei silti kannata yrittää pyörällä asioita, joihin pyörä ei sovellu. Löytyyhän netistä video, jossa pyörällä vedetään peräkärryssä kajakkiakin.

    Raivauskelit taitaa olla jo loppuneet koko Suomessa, jatkuu syystalvella. Ja silloin hiestä märkänä pyörän selkään hyppääminen, vaikka vaihtaisikin kuivat vaatteet, on enemmän suorittamista suorittamisen vuoksi kuin metsänhoitoa.

    Pyörällä voi ottaa mukaan raivausveitsen ja tehdä sillä täsmäraivausta, esim. poistaa lehtipuustoa tai vatukkoa taimien vierrstä

    suorittava porras suorittava porras

    Suorittamisesta ja pyöräilystäkin sen verran ,että juniori ”toipuu” juuri 24 tunnin reissusta ,jossa pyöräiltiin 150 kilometriä, melottiin 30 ja juostiin(tai käveltiin) 40 kilometriä. Reissun kuluessa tuli löytää ”muutama” rastikin. Taktiikkalaji , jossa enemmän rasteja löytänyt ei välttämättä voita vähemmän rasteja kiertäneitä.

    Husq165R

    Joo, mutta tuon listan lisäksi vk raivaa vielä 14 tankillista. Saman 24h sisällä.

    oksapuu

    Alkaa olla lehti puussa, eli lehtipuu rytöjen raivuuaika kohta parhaimmillaan.

    Männikkö ensi/kakkos harvennuksen lehtipuu räipän poistoa pitää ruveta tekemään…

    Rane2

    Täällä amatöörit pohtii mittakepin kuljettamista sähköpolkupyörällä.Linkin videolta voi ottaa mallia ammattilaisilta…

    (9) vietnam biggest loads on bicycles – YouTube

    suorittava porras suorittava porras

    Kylällä vaikutti aikanaan ”mopokuljetuksiin erikoistunut” nuori mies , jonka valtavat ja sekalaiset kuljetukset mopon selässä aiheuttivat melkoisesti keskusteluja. Kerran ,kun kuorman seasta näkyi vain kypärä ja kuskin naama ,joku ihmetteli mahdottoman isoa lastia. Siihen mopomies tuumasi , että kyseessä on vasta nuppikuorma.

    Nostokoukku

    Luultavasti samanlaisia nuppikuormia tuli poikasena kuljetettua pappatunturilla. Oli hirveä hinku luontokuvaukseen. Tinkasin läheiseltä valmisteltavalta turvesuolta ilta- ja viikonloppu-urakoita pitkin kevättalvea. Laudasta tehtyjen sala-ojaputkien rakentamista ym. Ja lintujen muuton kynnyksellä rahat järjestelmäkameran olivat kasassa. Sitten alkoi kuvauskojujen rakentelu. Pappatunturiin köytettiin lauta- ja lankkunippuja ja sitten kohteelle metsäautoteitä ja metsäpolkuja pitkin. Jollekkin palokärjenpesälle tarvittiin jo yli kuusi metrisiä lankkuja jotta sai kojun riittävän korkealle. Huteria olivat kuormat. Joku suojelusenkeli täytyi rissalla istua, kun mitään isompia haavereita ei sattunut.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Vantaanjoen alueella poistetaan kaloilta vaellusesteitä. Pohditaan myös joen suulla olevan padon purkamista. Kalamaallikko kysyy: voitaisiinko vettä ohjata enemmän koskeen padon sijasta ja auttaisiko tämä kaloja suuntaamaan enemmän sille reitille?

    https://yle.fi/a/74-20163389

    Visakallo Visakallo

    Ei voi kuin jatkuvasti ihmetellä, miten niin edistyksellinen Suomen pääkaupunki onnistuu olemaan lähes aina viimeinen juuri niissä asioissa, joita se niin voimakkaasti ohjeistaa muuta maata tekemään. Maan lähes viimeiset kivihiilet paloivat Helenin voimalassa, ja kalojen nousun täysin estävä pato on edelleen Vantaanjoen suulla! 138 patoa on jo täältä muualta Suomesta purettu, ja työ jatkuu. Vapaan Virtaankosken avajaiset ovat muuten täällä 6-7. 6. 2025

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Täydellinen este josta jutussa kirjoitettiin on siis Järvenpään Haarajoen pato, joka on nyt päätetty purkaa. Vantaanjoen suulla on jo olemassa ison padon itäpuolella koskihaara, jota pitkin kalat voivat nousta. Kaikki mereltä uivat kalat eivät osaa mennä siihen ja sen jyrkkyys haittaa nousua.

    Lähteissä jotka löysin kerrotaan että padon purku on mahdollista ja yläpuolisen vesistön veden pinta voidaan pitää riittävän korkealla pohjapatojen avulla. Purkamisen vaihtoehtona voisi olla itähaaran kunnostus ja suuremman virtaaman ohjaus siihen padon yläpuolisten pohjapatojen avulla.

    Tilanne näkyy selkeästi Google mapsin ilmakuvassa, hae: Vanhankaupunginkoski.

Esillä 10 vastausta, 31,671 - 31,680 (kaikkiaan 31,685)