Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,211 - 3,220 (kaikkiaan 32,598)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • pitkät neulaset pitkät neulaset

    Politiikkaa tuohon ei kannata sotkea ollenkaan. Tälläkin hetkellä yksi sukulaismies pötköttelee laitoksessa, paino siinä 45 kilon huitteilla.

    Hoitaja sanoi että tänne tullaan kuolemaan – ei täältä kukaan hengissä lähde.

    Virikkeitä aikalailla nolla. Ruoka laitosmaista. Vanhukset unohdetaan laitoksiin – pirun yksinäistä. Hyi helevetti. Kyllähän siinä jotakin virikettä olisi kun lehmän nylkemispäivä ja sen paloittelu pitäisi suorittaa.

    Puolukoita voisi yrittää porukalla noukkia – ja miksei jotain sienen tapasta?

    Suppilovahveroja,rouskuja ja tatteja. Joku huru-ukko vanhasta muistista voisi vielä vaikka ampua hirven tahi kaksikin. Hirvihorkka jos iskisi ja kuukahtaisi , niin kuitenkin saisi lähteä touhuntippa nokan päässä.

    Terve mieskin jos pannaan sänkyyn muutamaksi vuodeksi makaamaan, niin ei hyvä heilu.

    MJO

    Liikenteen polttaoaineen hinta on aivan järjettömällä tasolla, Suomen talous tulee ajautumaan lamaan, jos dieselin hinnalle  ei tehdä jotakin.

    No nostamalla polttoaineveroa, jolloin valtio saa tuloja?

    Markkinahinnalle kun on vaikea tehdä mitään. Eikä minun taloutta ainakaan tuolaiset lillukan varret liikuta vaikka litrahinta olisi euron tai kaksi.

    Tolopainen Tolopainen

    Ei tuo minuakaan pahemmin liikuta alle 50l on mennyt dieseliä tänä vuonna.

    Olemme vaarallisella tiellä, kun täällä sysi-Suomessa nostetaan kustannukset pilviin ja kuvitellaan, että meidän pitää pelastaa maailma. Kymmeneen vuoteen ei ollut talouskasvua, eikä kukaan tehnyt mitään kustannusten laskemiseksi. Nyt kun jotain on tehty, pääministeri on epäsuosiossa ja puhutaan hakkuiden vähentämisesta ja verojen korottamisesta yrittäjille. Ja tavoitteeme päästöjen vähennyksessä on tuplasti sen mitä vaaditaan Keski-Euroopassa olevilta rikkailta mailta. Täältä on lähtenyt yli miljoona ihmistä siirtolaisiksi, sen takia että täällä ei ollut elinmahdollisuuksia. Vasemisto ja kookomus pelaavat venäläista rulettia sotella eikä ihmisten terveysasioita oteta vakavasti, taas hukattiin neljä vuotta. Millään muulla maalla ei ole varaa tällaiseen touhuun kuin hölmölällä.

    VR vasta nyt tilasi uusia diesel vetureita, joilla nuo valtavat vanhat säästepesät voidaan korvata, juna-asemat ovat pakkasilla sinisen savun peitossa kun dieselveturit käyvät tyhjäkäyntiä. Kyllä valtio on autoilijoiden kimpussa ollut jo vuosikymmeniä, mutta omassa käytössä on 50v vanha diesel kalusto. Eikä puhettakaan, että olisi valittu polttoaineeksi lng, kyllä siinä korruptiomiljoonat vilahtivat taskuun nopeasti, kun päätöksiä on tehty.

    Apli

    Täytyy kehua yhtiötä nimeltä Neste, nyt kun se vielä hakeutuu muovin kierrätykseen ja siinähän riittää työn sarkaa niin avot, onnea ja menestystä heille.

    jees h-valta

    Tolopan linjoilla. Kyllä nyt pitäisi nimenomaan ryhdistäytyä ja tunnustaa mikä hallitus sai jotain myönteistäkin pitkästä aikaa aikaiseksi. Mutta se ei luonaa ilman talousosaajaa joita ei kepussakaan aivan pilvin pimein löydy. Sipilää tarvitaan edelleen ja vaikka sitten valtion kirstun vartijaksi. Mutta alkavaa hyvää kehityssuuntaa ei saisi hölmöillä hukkaan. Sotekin tulisi jo hyvin kevyesti vanhasta valmistelusta. Mutta jos sitä alkaa säätää vihervasemmisto voi sanoa että sinne meni hukkaan nekin miljoonien valmistelut. Toki vasukit siihen pyrkivätkin, tuottamattomaan kokoustamiseen joiden palkkiot kuitataan mielellään omiin liiveihin. Satakuntalaisen Kiurun kevät on varmasti hyvällä liksalla pedattu. Pääsee kesälaitumille seteleillä pehmustetulla rantapatjan tyynyllä varustettuna.

    pitkät neulaset pitkät neulaset

    Keskeneräistä ja huonosti tehtyä työtä on maailma pullollaan.

    ”Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä” ja ”pessimisti ei pety ” – fraasit

    eivät ole tyhjästä nyhjäisty.

    Gla Gla

    Ei auta Ruotsin malli päästöjen vähennyksessä:

    ”Ostajien siirtyminen uusissa henkilöautoista dieselmoottorisista yhä enemmän bensiinimoottorisiin aiheutti Euroopassa odotetun ilmiön. Hiilidioksidipäästöt, jotka ovat vähentyneet tasaisesti vuodesta 2007 lähtien, kasvoivat reilusti 2,4 g/km. Eikä kasvu suinkaan lopu tuohon. Kun kaikissa maissa siirrytään ilmoittamaan päästöt WLTP-mittaustavan mukaisesti, tulee lukemaan hurja hyppy ylöspäin.

    Ainoastaan Norjassa, Alankomaissa ja Suomessa hiilidioksidipäästö putosi viime vuonna. Kaikissa kolmessa tähän päästiin valtion toimenpiteillä. Alankomaissa ja Norjassa kannustetaan sähköauton ostoon ja meillä oli viime vuonna voimassa romutuspalkkio, jolla autoilijoita ohjattiin vaihtamaan vanha paljon kuluttava autonsa uuteen vähäpäästöiseen.

    Autonvalmistajilla trendi oli samanlainen, sillä vain viiden merkin (20 suurinta merkkiä) hiilidioksidipäästö putosi. Monella merkillä oli ongelmana, että loppuvuonna lataushybridi ei enää täyttänyt uusia WLTP-vaatimuksia, minkä takia viimeisinä kuukausina myytiin vain reippaasti tupruttelevia autoja. Sen takia Mercedes-Benzin (+ 10,5 g/km) ja BMW:n (+ 7,1 g/km) keskipäästöt kasvoivat eniten.

    Ykkösenä jatkoi Toyota, joka sai pudotettua runsaan hybridimyynnin ansiosta Euroopassa rekisteröityjen autojen keskipäästöä 1,4 g/km ja se alitti sadan gramman. Tosin niukimmalla mahdollisella tavalla, sillä yhtiö päätyi lukemaan 99,9 g/km. Ero seuraaviin oli melkoinen, sillä 110 g/km rajan alitti ainoastaan ranskalaiskolmikko (Peugeot 107,7 g/km, Citroën 107,9 g/km ja Renault 109,1 g/km).

    Nissanin myymien autojen keskipäästö putosi eniten, 5,2 g/km ja se nousi listalla pari pykälää ylemmäksi viidenneksi (110,6 g/km). Muut rekisteröityjen autojensa keskipäästöjä alentaneet olivat Suzuki, Seat ja Volkswagen.”

    https://tekniikanmaailma.fi/suomi-taas-karjessa-yksi-kolmesta-viime-vuonna-europassa-co2-paastoja-vahentaneesta-maasta/

    Jätkä

    ”VR vasta nyt tilasi uusia diesel vetureita, joilla nuo valtavat vanhat säästepesät voidaan korvata, juna-asemat ovat pakkasilla sinisen savun peitossa kun dieselveturit käyvät tyhjäkäyntiä. Kyllä valtio on autoilijoiden kimpussa ollut jo vuosikymmeniä, mutta omassa käytössä on 50v vanha diesel kalusto. ”

    Kun tuo vanha Dieselveturi, jonka moottori  ja muukin tekniikka on vaihdettu uuteen jo moneen kertaan – kiskoo täyttä tavarajunaa, se saastuttaa vähemmän kuin mikään maalla tai ilmassa liikkuva kuljetusväline / nettotonni.

    Visakallo Visakallo

    Sveitsistä hankittavat uudet dieselveturit ovat Suomen huoltovarmuuden takia aivan välttämättömiä, sillä laaja sähkökatko pysäyttäisi kaikki liikenteessä olevat sähköveturit. Nämä veturit on varustettu toimimaan jopa -40 asteen pakkasessa.

    Visakallo Visakallo

    Geneven autonäyttelyssä esiteltiin meikäläisen seuraava auto. Mazda CX30:ssa on uusi Skyactiv-X bensadieselmoottori.

Esillä 10 vastausta, 3,211 - 3,220 (kaikkiaan 32,598)