Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 32,351 - 32,360 (kaikkiaan 32,366)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• MJO

Pääomistaja on kiinasta. Jos yhtiö on Tukholman pörssissä omistajana voi olla vaikka Nostokoukku.

Osat eivät ole kiinasta yhtään enempää, kuin muillakaan merkeillä.

Nostokoukku

Eli todella paljon on osia Kiinasta, vaikka yhtään enempää ei olekkaan. XC 60ja S90 mallithan tehdään kokonaan Kiinassa.

Rukopiikki

Mikä merkitys sillä missä jokin tehty. Ruotsikin on nykyään niin kansainvälinen maa että itse työntekijä voi olla mistä tahansa päin maailmaa, samoin työnjohto. Tuotteissa laadun ratkaisee se mitä laatua tuotannolta vaaditaan ja kuinka hyvin sitä tarkkaillaan. Tämä ei riipu siitä missä fyysisesti ollaan.

Nostokoukku

Se on totta. Mutta joitakin autouskossa olevia saattaa nolottaa ajaa Kiinassa tehdyllä ruotsalaisella autolla. Henkimaailman asioita, nääs.

MJO

Nähtävästi Nostokoukkua haittaisi, kun alkoi sillä perusteella volvoa haukkuun. Taitaa Kiinan laatu olla ihan kilpailukykyistä kaikkien kanssa nykyaikana.

EX30, Ex40, Ec40, xc90 kasataan euroopassa ja euroopassa valmistettuja moottoreita viedään Kiinan tehtaalle.

Älä pelkää. Ei niitä 1900-vuosisadan Volvoja ole Kiinassa kasattu.

Nostokoukku

Minulle on aivan sama missä autot kasataan. Aina on luonto sopinut minkä merkkiseen autoon tahansa. On ollut itä ja länsi autoja. Ainoa kriteeri on ollut hinta, nykyjään se on asettunut 3- 4 000 välille. Sen enempää en suostu autoon ”sijoittamaan”. Ja autojen rekisteriotteessa lukee omistajakolungissa nimeni, ei mikään rahoitusyhtiö.

MJO

Minulla taas on rahoitusyhtiön auto, jonka leasing lyhennyksen maksaa työnantaja. Tästä syystä maksan vähän korkeampaa veroa.

Nostokoukku

Eliitillä on omat kotkotukset. Minulle työnantaja on aina maksanut vain kilometrikorvaukset, verottomana. Hyvin niillä aina kalustoa uusin, kun pysyi tuossa mainitsemassani hintaluokassa.

MJO

Niinpä. Miksipä ei vapaa autoetu kelpaisi? Jos sellaista tarjotaan.

Nostokoukku

Minä en osaa ajaa uusilla ja hyvillä autoilla. Niitä joutuu varomaan eikä uskalla ajella kaikkia kinttupolkuja ja etenkään uusia avohakkuukuvioita polttopuita keräämässä. Yli 20 vuotta vanhaa neliveto lavamaasturia tuskin kukaan tarjoaa autoeduksi. Se on kuitenkin tarkoituksiini paras mahdollinen.

Esillä 10 vastausta, 32,351 - 32,360 (kaikkiaan 32,366)