Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 7 vastausta, 32,381 - 32,387 (kaikkiaan 32,387)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• isaskar keturi

Vielä hankintatoimessa ollessani hankintainsinöörillämme oli oikein vtt:n tekemä laskentaohjelma, jolla hyvin helposti pystyi todentamaan, että käytetyt autot olivat kilometrikustannuksiltaan +/- sentin kalliimpia/halvempia ajettua kilometriä kohden hiukan riippuen lähinnä korkokannasta tai aiotusta käyttöiästä. Tämä oli todella yllättävää, mutta järkeen käyvää. Uudessa autossa säästää heti katsastuksissa. Käytetyssä autossa alkaa tulla kalliita perushuoltoja ja polttoaineen kulutus sekä voiteluaineiden kulutus kasvaa jne.

Tuolloin päätin, että minä alan tuottaa käytettyjä autoja, kun mukavuudellakin on hintansa. Mukava on katsella, kun naapuri on kerran kuussa autonsa alla jotain värkkäämässä.

narisija

Joka toinen vuosi pitää auton alla käydä kahdesti, ensin avata öljyproppu ja toinen kerta sulkemassa, ajokki on 14v ja risat.

narisija

Ylen sivuilla näkyy olevan Tytti Erästöltä harvinaisen suoraa puhetta Euroopan ja Suomen vellihousupäättäjistä, rumemmastikin voisi sanoa.

Nostokoukku

Viime elokuussa ostin minun hintaluokan ylärajalla olevan lavamaasturin, 4 000 €. Juuri oli katsattettu, vuosimalli 2000. Kohtapuoliin vuosi ajettu, kerran huolto-asemalla öljyt vaihdettu. Itse olen vaihtanut kuskinpuoleisen ajovalon polttimon. Öljynvaihto maksoi 80 €, polttimo 7 €. Niin ja talvirenkaat vaihdoin itse, nekin tulivat kaupassa. Hirvimetsällä ajeltu umpihankea ja polttopuiden perässä siloisimpia avohakkuukankaita tukinlumppien perässä. Muuta remonttia ei ole tehty. Ilmoitan kuukauden päästä kuinka kävi katsastuksen. Jatkuuko vanha perinne, että katsastaja pyytää tulemaan toisenkin kerran kuukauden sisään, vai katkeaako perinne nyt.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Ehkä narisija tarkoittaa tätä? https://yle.fi/a/74-20169456

On asiaa kyllä, eli Irania saattaa nyt alkaa kiinnostaa ydinase oman turvallisuutensa takaamiseksi ellei aiemmin kiinnostanut. Ehkä amerikkalaiset eivät ajatelleet peliä yhtä siirtoa pitemmälle? Irania haluttiin kurmottaa, ja ydinaseiden oletettu (vrt. Saddam Husseinin oletetut joukkotuhoaseet) kehittely keksittiin tekosyyksi. Kurmotuksen suurin syy on ehkä Iranin jatkuva uhittelu Israelille, jolla on aina USA:n vankkumaton tuki. Varmaan ei olisi pommitettu vehkeilystä Venäjän kanssa, vaikka sitäkin on ollut kiitettävästi.

Kaikkein kovin jätkä ei ole kuitenkaan Trump pommeineen vaan hän on Putin, joka on tapattanut ja vammauttanut suuren joukon kansalaisiaan, heikentänyt siinä sivussa yli 100 miljoonan venäläisen elämänlaatua ja vielä päälle kymmenien miljoonien eurooppalaisten.

konstapylkkerö2

Huonokuntoiset nokivasarat joutaisi saada liikenteestä pois.  Nokeavat ilmaa kaasutettaessa.  Päästöt saastuttaa liiaksi .

Visakallo Visakallo

Jollekin saattaa olla yllätys, että Slovakiassa valmistetaan eniten autoja maailmassa asukasta kohden, 184 autoa / 1000 asukasta, Tshekissä toiseksi eniten, 117 autoa / 1000 asukasta. Lisäksi naapurimaat Puola ja Unkari ovat myös merkittäviä toimijoita.

Esillä 7 vastausta, 32,381 - 32,387 (kaikkiaan 32,387)