Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 32,621 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi sitten MJO toimesta.
Esillä 10 vastausta, 3,231 - 3,240 (kaikkiaan 32,623)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Kylläpä Vr – ja sen aloitteleva kiskoliikennettä hoitava yhtiö edes hieman osaavat laskea, kun molemmat hankkivat Diesel-vetureita. Jopa järeitä 2100 hevosvomaisia vetureita tulee kiskomaan tavarajunia suomen rautateille.

    Olisi voinut kuitenkin kannattaa kysyä Jeessiltä hankinnan järkevyyttä – tosin hän taitaa olla vahvasti vähemmistössä aatteineen.

    Diesel-Transitilla olen viimeksi ajanut n. 25 vuotta sitten. Kyllä Jeessiä pitäisi hävettää, kun hänen MOPO-Pököttinsä syö bensaa yhdistetyn kulutuksen mukaan kaksi litraa enemmän kuin minun viimeisin hankintani, ostin sen perjantaina. Sen pakokaasu on normaali naftalla samaa tasoa kuin Jeessillä, mutta putoaa n, 15 %:iin, kunhan alan pumppaamaan siihen MY-dieseliä.

    Jos sen ajaa Harjavallan torille käymään tyhjäkäyntiä, niin parin tunnin käyttelyn jälkeen koko taajaman ilma on puhdistunut noin 60 % :lla.

    jees h-valta

    Alkaa jutuista päätellen aika huonossa hapessa edellinen kirjailija olemaan. Parasta on kuitenkin ääretön mielikuvitus jolla saadaankin sitten se omahyväisen täydellinen huvitus.

    Jätkä

    EDIT sähköautot ovat vain onneton yritys ”pelastaa maailma”, kun kuitenkin on jo puhtaat polttoaineet keksitty ja niitä alkaa saamaan kautta valtakunnan. Suomessa on jo suurimmat teollisuusmahdit aloittaneet bio-polttoaineiden valmistamisen oikein isossa mittakaavassa ja niissä on tulevaisuus, ei turhien metallien kaivelussa patteriautoja varten.

    jees h-valta

    Tottahan biolitkut ovat järkevä pössyttäjien loppusijoitukseen asti polttoaine. Mutta kun kauaa ei edes kukaan autonvalmistaja halua sellaisia edes vamistaa niin loppuuhan nuo kärsyttimet pikkuhiljaa. Käytetyillähän lähinnä enää kauppaa tehdään.

    Jätkä

    Patteriautot ovat ihan Jees taajamissa, joissa kyllä joukkoliikennekin toimii niin, että pääsee kätevästi kotiin, kun autosta on patteri tyhjentynyt.

    Puhtaat pakokaasut ja edulliset autot ovat kuitenkin tulevaisuutta ja suurimmat autonvalmistajat ovatkin esitelleet uudet huippu-dieselinsä, joissa ei ole vielä ollut mittauksissa Biopolttoainettakaan = paras tulos on päästöjen osalta nolla. EDIT

    Visakallo Visakallo

    Käytettyjä autoja myyvä Kamux on laajentanut toimintaansa Saksaan. Kertoivat uutisissa, että kauppa on käynyt heillä hyvin, eikä dieseleidenkään kanssa ole ongelmia, vaan niidenkin kysyntä on ollut hyvää.

    Gla Gla

    Visakallo: ”Kertoivat uutisissa, että kauppa on käynyt heillä hyvin, eikä dieseleidenkään kanssa ole ongelmia, vaan niidenkin kysyntä on ollut hyvää.”

    Sehän olisikin vitsikästä, jos Kamux kertoisi kaupan käyvän huonosti, varsinkin dieselien.

     

    Visakallo Visakallo

    Kyllä ne Kamuxin hyvät myyntiluvut ovat ihan aitoja. Nykyajan markkinoinnissa on menneisiin aikoihin se ero, että totuuden kertominen toimiikin parhaiten. Kamux löysi Saksasta hyvän markkinaraon. Siellä kun ei aikaisemmin ole ollut vastaavaa valtakunnallista automyyntiketjua.

    Tolopainen Tolopainen

    Saksassa autokaupan volyymi on 80mrd€ vuodessa, kyllä siitä Kamux muutaman kymmenen miljoonaa voi saada, että pääsevät kehumaan kovalla kasvulla.

    jees h-valta

    Kamux myy varmasti käytettyjä autoja ja juuri niitä nimenomaan jotka ovat valtakunnissa suosittuja merkkeinä ja malleina. Siellä otetaan hyvinkin varman päälle. Jos yrittää tarjota vaihdossa sellaista joka ei heitä kiinnosta se suoraan kerrotaan heti. He eivät yksinkertaisesti ota lainkaan. Kermankuorintayritys jonka tie tulee tulevaisuudessa ohdakkeiseksi. Monestakin syystä.

Esillä 10 vastausta, 3,231 - 3,240 (kaikkiaan 32,623)