Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,241 - 3,250 (kaikkiaan 32,621)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Jätkä

    Jeessiä juilii, kun hän ei ole saanut romujansa Kamuxille työnnettyä. Ainoa autoliike, joka on niin epätoivoisessa tilanteessa, että ottaa Jeessin vaihdokin, on Pökötin kauppias, jonka olisi pakko saada keksintöjään kaupaksi, kun maahantuoja työntää väkisin eihaluttujakin malleja sopimusmyyjälleen.

     

    Gla Gla

    Mikset osaa olla iloinen Jessen puolesta? Hän teki kaupat, johon tuskin kukaan muu tämän palstan kirjoittajista on pystynyt. Saanut tuhansien eurojen remonttia odottavasta bensarosvosta 10 000 euron hyvityksen vaihdossa taatusti tehtävänsä hoitavaan autoon.

    Minulla ainakin on varaa olla iloinen Jessen puolesta. Sääli, jos kaikilla ei ole. Toivottavasti Rinne seuraavan hallituksen aikana onnistuu köyhyyden poistossa. Noin köyhän kohtaloa en toivo kenellekään.

     

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    ”Autuaita ovat hengellisesti köyhät” sanoi joku profeetta. Henkinen (ei siis hengellinen) köyhyys lienee pahempaa kuin aineellinen.

    Jos ennustettu dieselin hinnan nousu toteutuu, tulee mielenkiintoinen tilanne dieselautojen markkinoiden suhteen. Erityisen kiinnostavaa on, mitä biodieselin hinnalle käy. Tuleva hallitus voi veropolitiikallaan vaikuttaa automarkkinoihin paljonkin.

    Puuki

    Kaikki yritykset, pankit, vakuutusyhtiöt ja kaupat koettaa sitouttaa asiakkaan käyttämään vain ko. firman palveluksia. Autokaupoissa sama juttu. Ranskalaisisssa autoissa varsinkin se tapahtuu ehkä helpoiten , koska vaihdokin arvo tippuu nopeasti.  Pari tapausta tiedän tuttujen  kohdalta, kun yrittivät päästä ranskalaisesta autosta eroon.  Muillakin merkeillä voi olla saman tyylistä vaihtoautojen hinnoittelua mutta ei yhtä selkeästi kuin noilla etelän ilmasto-oloihin suunnitelluilla kulkuneuvoilla.  Maanantaikappaleita voi toki olla millä merkillä tahansa.

    Silti on hyvä asia jos pystyy olemaan tyytyväinen autovalintaansa olipa se auto millainen tai minkämerkkinen tahansa ; kaikki ei kaipaa eikä tarvitse samoja ominaisuuksia autoonsa. Kuitenkin liiallinen hehkuttaminen jonkin kojeen paremmuudesta ei lisää luottamusta eikä toimi mainonnan edistämiseksi muuten kuin negatiivisessa mielessä .

    Gla Gla

    Jos seuraava kauppa menee puihin huonon vaihtoarvon takia, vaihtoehtona on ajaa samalla autolla niin kauan kuin se riittävän luotettavana pysyy. Sen jälkeen sillä ei kuitenkaan ole vaihtoarvoa. Joko ajaa paaliin tai laittaa myyntiin, suurta eroa ei rahassa tule. Kun halvalla myy, kaikki menee kaupaksi, vaikkei se ostajalle edullista olisikaan.

    En käsitä, miksi Jessen autovalinta voi aiheuttaa niin paljon ongelmia joillekin, kun ratkaisu on äärimmäisen yksinkertainen.

    Jätkä

    Gla. Mikä sinun ongelmasi on? Kerro! Jos peppu on auki, niin kyllä me voitaisiin koittaa kolehdilla auttaa…

    Jeessin ongelma ei suinkaan ole se, että hän teki onnistuneet autokaupat, vaan se, että hänellä ei ole varaa myöntää Dieselin hyviä ominaisuuksia varsinkin nyt, kun uusilla Dieseleillä on mahdollista ajella niin, että pakoputkesta tulee puhtaampaa ilmaa kuin mitä kone ottaa käydäkseen.

    Nykydieselit ovat jo sitä luokkaa, että ne ympäristön kannalta ovat kaikkein parhaita kulkineita. Kävellenkin on ilmastopäästöt pahemmat kuin nykydieselillä kulkeminen.

    Nimetön

    Jätkä kirjoitti tässä ketjussa aiemmin 3000 kilometriä vuorokaudessa kiitävistä tavarajunien vetureista. Nyt kirjoitat: ”…uusilla Dieseleillä on mahdollista ajella niin, että pakoputkesta tulee puhtaampaa ilmaa kuin mitä kone ottaa käydäkseen.”

    Tämäkin on minulle uutta tietoa. Olisiko tuossa jopa ratkaisua ilmasto-ongelmiin? Kerro ihmeessä mihin tutkimuksiin tietosi perustuu.

    Jätkä

    Kun tekniikan maailman testeissä uusi mersedes työnsi pakoputkestaan nollat, niin tarvitseeko sitä sen enempi tutkia.

    Joillakin Suomessakin käytössä olevilla Dieselvetureilla on huippunopeudeksi ilmoitettu yli 200 km/h, kyllä niillä ehtii. Järjestelyvetureina on myös kalustoa, jonka huippu on jopa alle 90 km/h.

     

    jees h-valta

    Niin, se mersu työnsi nollan siinä yhdessä arvossa jota silloin mitattiin. Ei se kyllä ilmaa yhtään sen suhteen puhdista muuten. Kyllä sieltä haitallisia piisaa silti ja varsinkin kun uusi auto vanhenee käytössä suodatusten osalta heti ilmaishuoltojen ja tarkistusten jälkeen. On sitten omistajasta riippuvainen päästäänkö muutaman vuoden jälkeen minkäänlaiseen suodatukseen muuta kuin katsastuksen ajaksi. Sähköauto on ainut varma ilman puhdistaja koska siitä ei tule minkäänlaista päästöä. Päästöt ovat silloin muiden päästöjä jotka ajelevat vanhakantaisella polttomoottoritekniikalla. Minun autovalintani tulee varmasti pysymään ranskalaisvalmisteisissa koska ne ovat yksinkertaisesti niin paljon mukavampia autoja. Ja kun siihen aletaan mennä sähköistämisen kautta ei varmasti tarvitse ranskalaisversioista luopua silloinkaan. Nytkin bensakoneisetkin ovat erittäin vähäpäästöisiä ja kun siihen laitetaan lyhyen matkan ajoihin sähkö tykö ollaan aika tavalla oikeassa kuosissa. Aion jatkossakin tehdä kohtuullisia autokauppoja, hyviä tekee harvemmin kukaan. Minulle tärkeintä on matka-ajon luotettavuus johon Puretec-moottori on kuin luotu ja lähinurkkiani en halua saastuttaa joten siihen sopii hybridinä näistä kolmen valmistajan ranskalaisista lähes mikä vaan.

    Visakallo Visakallo

    Luulojen sijaan koettua tietoa dieseleistä:

    https://www.is.fi/autot/art-2000006034465.html

     

Esillä 10 vastausta, 3,241 - 3,250 (kaikkiaan 32,621)