Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 32,491 - 32,500 (kaikkiaan 32,516)
  • Me keskustelemme taas!

Merkitty: 

Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

Terveisin: Korpituvan Taneli

• Tolopainen Tolopainen

Sehän riippuu siitä miten hybridiä käyttää, jos ajaa pelkästään sähköllä, se on sähköauto. Mutta ei sillä niin voi tehdä

MJO

Aika paljon sähköllä, jos bensiiniä kuluu noin 3 l/100 km

MJO

10v patteriautot on menee ennemmin paaliin, kuin kaupaksi vaihtoautoliikkeessä. Tai pohjakolhun saaneena lunastukseen.

Niihän ne piti mennä turbot, ruiskukoneet, katalysaattori yms. autotkin. Silti niillä uusilla taidetaan ajaa keskimäärin enemmän.

Nostokoukku

3 l / 100 km on aivan tavallinen kulutus täys bensiiniautolla. Ainakin joku vuosi sitten, kun kuuntelin työpaikalla kahvitunnilla autouskossa olevien juttuja. Itse en ole päässyt lavadieseleillä koskaan alle 10 litran. Minua on ilmeisesti aina autokaupoissa petetty.

A.Jalkanen A.Jalkanen

Riippuu moottorista, osa on vähempiruokaisia. Seat Ateca 1.5 nelivetona kulutti alimmillaan 6,75 sadalla. 1.4 litran moottorilla luvataan pääsevän vielä vähemmällä.

Visakallo Visakallo

Neliveto Sukisuki 1,5 litran koneella kuluttaa minulla vuositasolla (30 000 km) 6,3 litraa/100km. Kesällä menee toki alle kuuden litran, jos on sellaiset kelit, ettei tarvitse ilmastointia pitää päällä, eikä ole kärry perässä.

Gla Gla

Spritmonitor.de kertoo hyvin, millaisiksi kulutukset käytännössä muodostuu.

Suzuki on niin pieni merkki, ettei tilastoa synny.

Tolopainen Tolopainen

Visakallo käyttää surutta uusiitumatonta fossiilisilista yli 1900l savuna ilmakehään vuodessa. Lisäksi 500l raivaussaha bensaa.

isaskar keturi

2 litrainen foresteri vie pitkän aikavälin kulutuksella alle 6l/100km (~5,8l/100km). Kesällä lämpöisellä kulutus hiukan suurempi ilman ilmastointiakin. Johtunee pienoisesta nelivedon sykronointiongelmasta (kesärenkaat kuluvat aika nopeasti) ja boxerdieselin ”ominaisuudesta”, joka jostain syystä pakkasilla kuluttaa vähemmän. Nykyisessä jäähdytystä jo petrattu, kun ero ei niin iso kuin aikaisemmissa.

140ärrä

Itse en ole päässyt lavadieseleillä koskaan alle 10 litran.

Nämä laitteet on tehty hieman eri filosofialla. Voimansiirto ja ripustukset ovat järeämpiä ja niistä tulee enemmän vastusta, kuin henkilökuljetukseen tehdyissä säästöpossuissa. Painoakin on enemmän, eikä ilmanvastuskaan auta pihistelyssä. Moottorit on tehty täyttämään lakisääteiset pakokaasujen puhtausvaatimukset ja kestämään silti rasittavaa käyttöä, taloudellisuus on alempana prioriteeteissa. Työkalun kalleimmat kilometrit tulee korjaamolla ollessa, ei tien päällä. Toisaalta kuormituksen vaikutus kulutukseen onkin sitten suhteessa pienempi, kuin henkilöautoissa.

Uusilla lavapakuilla pääsee kyllä allekin kympin, muttei paljon alle.

Esillä 10 vastausta, 32,491 - 32,500 (kaikkiaan 32,516)