Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

  • Tämä aihe sisältää 32,522 vastausta, 175 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 50 minuuttia sitten MJO toimesta.
Esillä 10 vastausta, 32,501 - 32,510 (kaikkiaan 32,524)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    ”2 litrainen foresteri vie pitkän aikavälin kulutuksella alle 6l/100km (~5,8l/100km).”

    Ilmeisesti bensakone, kun vertaat uuteen, jota ei dieselinä enää saa.

    Kulutus riippuu tietysti käytöstä. Käsitys kulutuksesta riippuu siitä, miten lukema on saatu. Uskotaanko ajotietokonetta , huomioidaanko mittarivirhe vai käytetäänkö luotettavampia mittausmenetelmiä.

    Tm:n 60 tkm käyttötestissä tuo luku olisi lähellä testihistorian taloudellisimpia malleja. Ne on saavutettu matalilla kaksivetoisilla hybrideillä ja tavallisella pikkudieselillä.

    Forestetin tavanomainen kulutus on 8 l/100 km.

    Nostokoukku

    Mutta kun hirviporukassa on pari kaveria jotka ajaa yhtä vanhoilla saman merkkisillä lavadieseleillä 7 litran pintaan jatkuvasti. Onko minun kaasujalassa jotain vikaa vai laskupäässä? Vuodenvaihteessa, kun auraamattomia teitä rymyää, ei tahdo 15 litraakaan sataselle riittää.

    Gla Gla

    Minäkään en osaa ajaa, kun vastaavalla kalustolla päästellään puolet pienemmällä.

    Yritän kyllä parhaani, jarrupalat ja levyt meni juuri vaihtoon 270 tkm ajon jälkeen. Ajotietokone näyttäää pitkäaikaista lukemaa 5,1 l/100 km dieseliä. Tankkausten ja matkamittarin avulla laskettu on hyvin lähellä samaa. Toki mittarivirhettä en tiedä.

    MJO

    3 l / 100 km on aivan tavallinen kulutus täys bensiiniautolla.

    Ehkä unelmissa.

    Nostokoukku

    No kyllä nämä kertomukset ”Siskon luona Turussa käynti 3,2 litraa” vanhalla Seatilla on kerrottu aivan totisella naamalla.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kaasun virtausta Venäjältä yritetään estää. Ville Niinistö puuhaa.

    https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/474408de-fd2f-4741-9366-dc1a2f27d33b

    140ärrä

    Mutta kun hirviporukassa on pari kaveria jotka ajaa yhtä vanhoilla saman merkkisillä lavadieseleillä 7 litran pintaan jatkuvasti. Onko minun kaasujalassa jotain vikaa vai laskupäässä? Vuodenvaihteessa, kun auraamattomia teitä rymyää, ei tahdo 15 litraakaan sataselle riittää.

    Siinä ei saa nopeudet olla sellaisia, että oltaisiin kovin kaukana tyhjäkäynnistä. Tai sitten niiden kaikki ajot on pelkästään myötätuuleen ja alamäkeen. 🙂

    Oletan, että nyt puhutaan oikeista nelivetopakuista, eikä mistään felicioista tai muista kukkakimpunkuljettimista.

    Gla Gla

    Ville iltalehdessä: ”Hintavaikutus on olematon useimmille EU-maille, ja myös näille maille, jotka ovat riippuvaisia Venäjän putkikaasusta, Niinistö sanoo.”

    Onko tämä taas jotain vihreän ideologian mukaista ajattelua vai mitä tuossa yritrtään sanoa. Riippuvuus ja korvaavan ratkaisun olematon hintavaikutus ei ihan heti yhtälönä avaudu minulle.

     

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Ongelmana Unkarilla ja Slovakialla on siis joko kaasun saatavuus tai hinta. Saatavuus on turvattava muilla lähteillä ja hinta on ehkä subventoitava lisäämällä ko. maille tukia ellei solmu muuten aukea. Sotimisen jatkaminen on myös monin tavoin kallis vaihtoehto, joten sodan lopettamiseen kannattaa satsata ja kiristää vaan vyötä.

    Gla Gla

    Ai Ville on siis valmis hyvittämään noille kalliimman kaasun hankinnasta syntyvät kustannukset.

Esillä 10 vastausta, 32,501 - 32,510 (kaikkiaan 32,524)