Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,251 - 3,260 (kaikkiaan 32,634)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • kim1

    Epäilen että diesel veturin huippunopeudeksi olisi ilmoitettu yli 200 km/h.

    Vetureissa yleensä ilmoitetaan huippunopeudeksi suurin sallittu nopeus….Pendoliinossa 220 km/h.Sr 2 veturissa 210 km/h.Silloin kun on kyseessä uusi tai perusparannettu rata osuus se koe ajetaan + 10% nopeudella,esim oikoradalla 242 km/h.

    Netistä löytyy kaikenlaista kivaa tietoa,mut väitän ettei monikaan tiedä esim mikä on oikeasti sr2 huippunopeus…,se on ainakin 280 km/h,ja ihan Suomessa ajettu..(mun vastaava mestari aikoinaan kyydissä.,sähkön kulutus oli sillä nopeudella valtaisa.).,p.s.mitä nykyaikaisiin diesel moottoreihin tulee,niin olen samoilla linjoilla…

    jees h-valta

    Siellä Visa oli edelleen linkki jossa kerrottiin autoilijan tavoista poistaa DPF-suodattimia autoistaan. Eli kyllä, ne olisivat kohtalaisia jos ne pidettäisiin kunnossa. Mutta kuten tiedämme paljon ajavat kuten kaupparatsut sun muut juuri dieseleitä suosivat karsivat kaiken ylimääräisen ja kulut minimiin. Mutta sähköautoa on paha karsia, eli se kestää jopa jätkän kuin jätkän kun ne ei uskalla mennä suurta jännitettä pelätessään näpelöimään. Joten sitä tietoa Visakallo voi lukea koko arsenaalin eikä valikoida itselleen mukavimmat.

    Visakallo Visakallo

    Itselleen mukavimmat?? Ei minulla ole koskaan ollut diesel-autoa ja tuskin tuleekaan. Mutta jos joku on varmaa, niin dieseleillä ajetaan Suomessa vielä silloinkin, kun meidän silmille lorotetaan kukkiankasteluvettä.

    jees h-valta

    Saattahan niitä nurkissa lojua ja niillä joku pätkä varmasti ajetaankin. Ajetaanhan nytkin lähes niin vanhoilla rottosilla mitä maailman menossa on tehty. Mutta niillä kait ei ole kuitenkaan muuta kuin vanhojen autojen ihailijoiden arvo. Eikä vaikutusta enää minkään laiseen ilmastoon. Satoi tai paistoi. Mutta kuten tiedämme ne dieselien jakajat katoavat aikanaan ja silloin on syytä olla jotain nurkissa jonka saa siellä koneessa palamaan. Niin, ja tietysti pitää olla hyvin varustetut rompetorit että saa osteltua varaosia niihin pössyttäjiin.

    markules markules

    Tähän uutiseen taisi joku aiemmin viitata. Alkaa pikkuhiljaa perusteet dieseleiden kielloille käydä vähiin, ainakin suhteessa bensa-autoihin:

    https://www.kauppalehti.fi/uutiset/dieselautojen-kieltoperusteilta-pohja-typenoksidipaastot-testissa-uskomattoman-alhaisia-jopa-nollassa/d734bd1e-9c3c-4572-aa7f-c7050a72c3ff

    Jätkä

    Jeesi: ”kerrottiin autoilijan tavoista poistaa DPF-suodattimia autoistaan.”

    Et taida ymmärtää, että katsastuksessa auto hylätään, jos siitä on karsittu toimintoja. Se näkyy jo siinä, kun autosta luetaan koodit. Kaikki väärikäytökset näkyvät auton muistissa, jota ei voi tyhjentää ihan tavallinen Jeessi.

    Nykyautot ovat jo viisaampia kuin käyttäjänsä.

    mehtäukko

    Voimme vai kuvitella, millainen möläkkä puolesta ja vastaan, ylös ja alas ym.ym. tässä aiheessa maailmalla käydään, ennenkuin selvyys saadaan. Tuo testi viittaa sihen,mikä on hyvin monelle on ollut selviö alusta alkaen. Voittanut merkki on sama jolla ajelen,ei kylläkään ihan uusi.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Päästöistä vielä. Dieseleiden päästöt alkavat olla aika hyvin kurissa, niin että päästöperustein ei dieseliä pidä karsastaa. Lisäksi sen vääntö on kai edelleen bensakonetta parempi. Kolmas peruste valintaan: siihen voi tankata suoraan biopolttoainetta ilman mitään muunnostöitä. Tosin juuri nyt yllämme leijuu dieselin hinnannousun uhka…

    https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/dieseleista-tuttu-hiukkassuodatin-nyt-myos-bensiinimoottoreihin-syyna-korkeat-pienhiukkaspaastotdieseleista-tuttu-hiukkassuodatin-nyt-myos-bensiinimoottoreihin-syyna-korkeat-pienhiukkaspasto/

    Jätkä

    EDIT

    Kysynpähän vain, kuka on vapaaehtoinen ostamaan tuollaisen Voittajamersun tasoisen auton patterikäyttöisenä, mutta tuplahinnalla? Sen patteriauton hiilijalanjälki on valmistumishetkellä suurempi, kuin Nollapäästöisen mersun päästöt ensimmäisen miljoonan kilometrin aikana.

    sitolkka

    Akut ja patterit kuuluu lasten leluautoihin.

Esillä 10 vastausta, 3,251 - 3,260 (kaikkiaan 32,634)