Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 32,631 - 32,640 (kaikkiaan 34,066)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Nostokoukku

    Minulle ei rahaa niin paljon tule, että lapioisin sitä uuteen autoon. Autot ja niillä ajaminen kyllästyttävät  minua aina, mutta kun on pakko täällä syrjäseudulla joku kulkuneuvo olla. Vastenmielisiä kapineita, mutta minkäs teet.

    Visakallo Visakallo

    Sehän on vain kevythybridi, eli sen ajoakku ei ole suuri. Sellainen auto saattaa myös jatkaa elämäänsä pelkkänä bensa-autona jossain vapaamielisemmässä maassa. Maailma on nyt sellaisessa asennossa, että nämä autojen päästöt eivät taida enää olla niitä kaikkein tärkeimpiä juttuja.

    Nostokoukku

    Tuo on totta. Eiköhän se käytännössä lähes pelkkänä bensa-autona ole toiminut tähänkin asti. Liikenteen päästöistä ei taideta meuhkata enää missään muualla maailmassa kuin Suomessa. Ukraina-Venäjä akselilla ei enää puhuta edes panssarivaunujen päästöistä, Israelissa-Gazassa-Iranissa on toiset huolet kuin hävittäjäkoneiden päästöt.

    Tolopainen Tolopainen

    Joskus kysyin noista kevyt hybrideistä automyyjältä, missä on akku ei tullut mitään vastausta. Koska tuo pitää salata. Kevyt hybridin akusta ei voi keskustella, niin kieroa peliä.

    Visakallo Visakallo

    Taitaa olla noissa akkuasioissa hieman eri käytäntöjä eri automerkkien suhteen. Kyllä ainakin minulle heti kerrottiin Sukisukin ajoakun sijainti peräkontin pohjan alla.

    Gla Gla

    Automyyjissä on eroja kuten meissä kaikissa, mutta yhteistä on taktikointi vastauksissa. Kannattaa katsoa joku selkeä tyyppivika, vaikka Toyotan 12 v akku ja seurata myyjän kiemurtelua aiheen ympärillä. Yleensä totuuskin vastauksista löytyy piilotettuna rivien väleihin, kunhan vastauksen tietää.

    Tarkoitatko ajoakulla 12 v käynnistysakkua vai 48 v hybridiakkua? Kevythybridillähän ei voi ajaa sähköllä.

    Rane2
    Visakallo Visakallo

    Gla:lle vastaan, että tarkoitin sitä 48 voltin hybridiakkua. 12 voltin akku on polttomoottorin käynnistys- ja ajoakku. Nämä termit tekivät näköjään minulle tepposet, eli Sukisuki onkin hybridi, ei kevythybridi. Pelkällä sähköllä voi ajaa lyhyitä matkoja aina silloin kun akku on latautunut hidastusenergian ansiosta.

    Tolopainen Tolopainen

    Visakallo ei ole vielä ehtinyt perehtyä minkälaisella autolla ajeloo ja kahteloo. Siinä on 140v ajoakku 0.84kwh, jolla voi ajaa 80km/h nopeuteen saakka. Tai hänen auto on pienemmällä 1.4l koneella. Kun usein vaihtaa autoa ei ehdi kaikkiin ominaisuuksiin perehtyä. Visakallon auto ei toimi ilman ajoakkua, koska siinä ei ole perinteistä startti moottoria. Uusi akku maksaa lähes 1000€ ja asennukset päälle. Kyllä nuo hybridijärjestelmät on niin tehty, että varmasti saadaan uusi akku myytyä. Lisäksi tuo auto lataa ajoakkua myös bensiinimoottorilla eli ei paljon säästöä synny, kun Visakallo jarruttaa autonsa Hartolan s-marketin pihalle rouvineen kerran viikossa ( pitkä lista).

    Metsuri motokuski

    Oletko tolopainen varma? Minulla on ns kevythybridi ja siinä on ns ajoakku ja käynnistysakku. Auto ei moottori ei luonnollisesti käynnisty ajoakulla. Se voi olla totta että auto tarvii myös ajoakun toimiakseen mutta varauskyky ajoakulla voi olla huonokin ja siitä huolimatta bensiinimoottori toimii. Se on selvä että akusto lisää auton painoa ja nykyään päästään samoihin kulutuslukemiin jo pelkillä bensiini tai diesel moottoreilla.

Esillä 10 vastausta, 32,631 - 32,640 (kaikkiaan 34,066)