Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 32,691 - 32,700 (kaikkiaan 32,723)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • 140ärrä

    Saisikohan 80-luvun alun Helkamasta romutuspalkkiota, jos ostaa uuden?

    Rane2

    Moottoripyörissä Abs-jarrut on ehdoton varuste.Olen kaatunut kolme kertaa moottoripyörällä ja joka kerta syy on ollut että jarrutin etupyörän alta.Nykyisessä on onneksi lukkiintumattomat jarrut.

    Rukopiikki

    Yhtenä päivänä kattelin kävelylenkillä nuita alamäkipyöräilijöitä. Se ollu viimeset 5v hittilaji. Alkoi yleistyä joskus 10v sitten. Maastopyöräilyssä oli jonkunlainen buumivaihe 90 luvulla ja sitten oli hiljaista ja taasen se on ollu kovassa huudossa. Läskipyörät näkyy vähenevän. Kohta taasen pyöräily on on out. Niin ne buumit jaksoissa kulkee.

    Visakallo Visakallo

    Sähköpyörä on osoittautunut meillä metsänhoitohommissa oivalliseksi kulkupeliksi nuoremmalle tekijälle, jolla ei ole vielä riittävästi ikää autoiluun. Muutaman kilometrin siirtymät majapaikasta työmaille hoituvat nyt kevyesti.

    Visakallo Visakallo

    Vielä löytyy ihan hyviä uusia bensa-autojakin:

    https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/2097db11-ee69-4a53-9c0f-705ede54c2db

    isaskar keturi

    Minulla oli hommissa vanha työjohtaja, joka ajoi työuran alussa työmaille polkupyörällä. Matkaa saattoi olla kärrypolkuja pitkin kymmeniä kilometrejä suuntaansa. Pyörät eivät olleet mitään vaihdemaastopyöriä…

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Saab 900 V6 cabriolet nähty tänään Espoossa.

    Gla Gla

    Mazda on kiinnostava poikkeus, vaikka ratkaisujen edut ei ole yksiselitteisiä.

    Iso vapaasti hengittävä bensakone jakoketjulla ja momentinmuunninautomaatti. Olihan Visakallon Mazda 2:n katumaasturiversiossakin 2 l moottori. Oliko se automaatti vai manuaali?

    Iltalehdellä meni numerot sekaisin vääntömomentissa, 238 on oikea. 283 kuulostaa ahdetun moottorin lukemalta. Sama moottori on Mazda 3:ssa ja CX30:ssä. Iltalehti moittii kulutusta, mutta oikeasti kone on taloudellinen. Adac on testannut CX30 manuaalina ja saanut hyvät lukemat. Automaattina se vie 0,5-1 l enemmän eli vaihteisto on tuossa murheena. Toki varmasti kestävämpi kuin Bemarin, Fordin, Nissanin, Volkkarin yms. katastrofilaatikot.

    CX5:n vetokyky on hyvä, 2000 kg. Miksi CX30 samalla tekniikalla saa vetää vain 1300 kg?

     

    Visakallo Visakallo

    Meikäläisen Mazda CX3 oli manuaali. Kahden litran ahtamaton kone oli kyllä myönteinen kokemus, kuten koko auto yleensäkin. Vääntöä ja potkua riitti, mutta oli kuitenkin pieniruokainen. Isopyöräinen auto oli vajaavetoiseksi myös hyvä ajettava huonoilla keleillä. Sekin auto ”ostettiin minulta alta” kun vaihdon aika tuli.

    rööri roope

    Mazdat ja volvot historiaa omalta kohdalta.Ajelen diesel mesellä ja hydriti tojotalla sekä sokerina pohjalla sähköpyörä jolla kulutan tiestöä n 50km päivässä.

    Raitis ilma tekee hyvää itse kullekkin.

Esillä 10 vastausta, 32,691 - 32,700 (kaikkiaan 32,723)