Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 32,851 - 32,860 (kaikkiaan 32,880)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • narisija

    Huomasin kyllä, kauppamerenkulkua on vaikea vähentää. Risteilyt toki vois pudottaa pois, siellä päästöt kuljetettua henkilöä kohti hakkaa lentämisen todennäköisesti mennentullen.

    Rukopiikki

    Lentäminen lisääntyy vuosi vuodelta hurjaa tahtia. Mitään rajoituksia ei kaavailla. Miksi?

    Nostokoukku

    Vai vielä rajoituksia ! Päinvastoin, valtio tukee verovaroin muhkeilla summilla etelän aurinkoon läskejään tiristämään lenteleviä. Lentäminen huvikseen on perusoikeus, toisin kuin omalla autolla tai junalla tehtävät työmatkat. Niistä yritetään rangaista, huvikseenlentelystä palkita, ainakin lennättäjää.

    narisija

    Kaupallisessa lentoliikenteessä käytettävä poltto-aine lienee verotonta. 1970-luvun energiakriisin aikoihin lomalennoilla oli pieni vero, Ruotsissa taitaa olla edelleen, ellei ole aivan hiljattain poistettu. Siinä olisi yksi verotuskohde, mutta eeeeiiii se kokkareille käy, se voi haitata yrittäjyyttä.

    Visakallo Visakallo

    Suomen EU-edustajilla on toiseksi pisin matka Brysseliin, eli Vantaalta lentäen 1650 km, (Rovaniemeltä peräti 2111 km). Kreikkalaisilla on Ateenasta 2090 km. Myös YK:n ilmastokokouksiin on suomalaisilla yleensä pisin matka. Ei liene kenellekään epäselvää, miksi meillä ei juurikaan keskustella lentojen rajoittamisesta. Me vanhempi väki muistamme vielä hyvin sen ajan, kun yksityisautoilua alettiin kovan verotuksen keinoin Suomessa rajoittaa. Mallia siihen saatiin itä-blokin maista, jossa henkilöautot oli varattu vain puolueen jäsenille. Tästä peruna meillä on vieläkin erilaisia auto-etuja, kun silloin aikoinaan virkamiesten ja yritysten avainhenkilöiden oli päästävä jotenkin liikkumaan ja hoitamaan tehtäviään.

    Nostokoukku

    Eu -edustajat eivät lennä huvikseen. Yk:n ilmastokokoukseen lentely on jo turhaa. Tarkoitan näitä lomalentelijöitä, jotka huvikseen lentelevät etelään. Eu-edustajat sopisivat yhteen koneeseen.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Kannattaisi lentää Savonlinnaan oopperajuhlille: lennot ovat subventoidut ja sisältävät kuulemma hyvät palvelut.

    Visakallo Visakallo

    Vuoden 2019 tietojen mukaan EU-komissiossa työskenteli  noin 550 suomalaista. Heistä 350 on hallintovirkamiehiä, loput ovat assistentteja ja teknistä henkilökuntaa kuten vahtimestareita tai autonkuljettajia. Kaikissa EU-instituutioissa on töissä pyöreästi 1 300 suomalaista.

    jupesa

    Mm. sinne meidän verorahat menee. Esim. puunmyyntiverot pitäisi pysyä korvamerkitsemään mihin ne käytetään. Puolustusmenoihin voisi sijoittaa verorahansa.

    Nostokoukku

    Eu:ssä työskentelevät tuskin täyttävät kaikkia lentoja Suomeen. Siskoni oli aikoinaan yhden kauden Eu avustajana Brysselissä. Kävi kaksi kertaa vuodessa Suomessa.

Esillä 10 vastausta, 32,851 - 32,860 (kaikkiaan 32,880)