Keskustelut Harrastukset Me keskustelemme taas!

Esillä 10 vastausta, 3,291 - 3,300 (kaikkiaan 32,669)
  • Me keskustelemme taas!

    Merkitty: 

    Tänä iltana kymmenen jälkeen palasimme taas keskustelupalstalle! Tuliko joku järkiinsä vai pitikö tilapäisesti palauttaa entinen versio, jonkun bugin korjaamisen ajaksi?

    Joka tapauksessa tervetullut muutos jos jää pysyväksi!

    Terveisin: Korpituvan Taneli

  • Gla Gla

    Totta kai sieltä putki tulee, kun toisessa päässä putki ilmaa imee. Yhdisteiden koostumusta yritetään muuttaa hiilidioksidiksi ja vedeksi.

    Jätkän tilasto kertoo typen oksideista. CO2-luvut on vielä eri asiansa. En tiedä, mikä sinun tilasto oli. Minä laitoin tiedon mm. merkkikohtaisesta co2-päästökehityksestä. Sen mukaan Toyota ja ranskalaiset oli kärjessä päästöjen vähennyksen suhteen.

     

    jees h-valta

    Nimenomaan juuri tämän CO2-päästöjen listan kaivoin itekkin autosivuilta jokin aika sitten. Mielestäni kuitenkin nykyautot ovat huomattavasti parempi vaihtoehto kuin ruotsista jatkuvasti kiihtyvä vanhojen dieselautojen ralli jossa näyttää järki pimenneen lopullisesti.

    Tolopainen Tolopainen

    Pelkästään siirtyminen diesel autoihin puolittaisi henkilöautoliikenteen päästöt nykyisestä Suomessa. Jessekään ei pääse pököllään alle 7l keskikulutuksen edes kesällä ja näin talvella kulutus  on 10l tienoilla satasella.

    Gla Gla

    Oletko Jees ihan varma, että tuontiralli korvautuisi uusien autojen myynnillä, jos tuonti loppuisi? Vai ajettaisiinko täällä entistä vanhemmilla dieseleillä. Entä mihin perustuu käsityksesi siitä, että tänne tuodaan suuripäästöisiä dieseleitä. Tuttuni toi sieltä GTE-Passatin.

     

    jees h-valta

    Aivan selvää on että autoilun puhtaus riittää tulevina vuosina kunhan vaihdamme mahdollisimman uusiin ja huollamme automme merkkihuollossa emmekä yritä vilpillisiä keinoja auton kulujen karsimiseen. Se on aivan sama vaikka se näkyy tietokannassa että välillä on oltu mustalla alueella kun katsastuksella ei voida rangaista kuin senhetkisestä auton tilanteesta. Joten kaikki vanhat autot, siis isot massat niin nopeaan uudistukseen kaikilla mahdollisilla vero-sun muilla etuuksilla niin se puoli maailman menostamme on kunnossa. Muut sitten vasta ohjelmaan. Oikea tapa on kyllä puuttua nimenomaan päästöihin. Nielut tulee kaukaa perästä. Luonto hoitaa aaina hommansa kun sille annetaan edes jonkinlainen mahdollisuus. Nyt olemme kokeneet synkän kauden jolloin kaikki saastutus oli äärimmäisen raskasta niin teollisuudessa, maa-ja metsätaloudessa kuten teollisuudessakin. Myös ihmiset pilasivat omaakin terveyttään mielettömällä tupakointimäärällä. Senkin kielto pitäisi saada aika nopeaan jo aikaan. Näiden jälkiä kuitenkin joutuu luontokin vielä pitkään neutraloimaan.

    Puuki

    Typen oksidipäästöt on haitallisempia varsinkin vilkasliikenteisillä alueilla kuin hiilidioksidipäästöt.    Niiden vähentäminen on onnistunut erinomaisesti uusilla dieselautoilla melkein jokaisella merkillä.  Mersu , Opel, BMW kärjessä ; ei huonosti Pösölläkään vaikkakin 30 x enemmän vielä päästää kuin esim.  Ooppeli.    Hiilidioksipäästöt voi vielä lisäksi kompensoida istuttamalla puita puuttomalle alueelle.  Tai istuttamalla nopeakasvuisia jalostettuja puun taimia entisten hitaasti kasvaneiden , e. talojen seinissä hiilivarastona jatkavien puiden tilalle.

    jees h-valta

    Toloppa, teet tuota aivan turhaan. En ota enää kantaa tuohon älyttömään väärillä tiedoilla yrittämääsi palstaterroriin. Sama koskee jätkää. Kyllä asiaa voidaan puhua mutta tuota laatua sinultakin tulee päivittäin. Puukille että asia on todella juuri noin. Mutta kun tämä yhteiskunta ja puuteollisuus toimivat juuri päin hel…tiä. Kun olen istuttanut jo 2000-luvun alussa hiilensitojapuustoa monelle ha:lle juuri mahdollisimman nopeakasvuista, niin sertit ja yhteiskunta alkaa lyödä hanttiin sitäkin. Mitään muuta täällä ei näytä juurikaan saavan, kuin kuraa silmille, teit kuinka ympäristötekoja tahi et. Veroa ja maksua kerta,kerran jälkeen lisää.

    Gla Gla

    ”Oikea tapa on kyllä puuttua nimenomaan päästöihin.”

    Samaa mieltä. Siksi en tajua yli 2 tonnisten X5-möhköjen hehkuttamista.

    Jätkä

    Vaikka tuotaisiin hieman vanhempaakin kalustoa Ruotsista, mutta käytettäisiin siinä esin Nesteen MYDieseliä, niin päästöasia olisi aika pitkäälle klaarattu. Kun vielä pakoputkeen asennetaan hiukkasloukku, niin päästöt ovat käytännössä nolla – kulutuksen määrästäkin riippumatta.

    Miksi asia on joillekkin niin pirun vaikea tajuta?

    Nuo viimeisimmät tiedot päästöistä ovat nyt keikkuneet uutisissa vähän joka mediassa. Jos ne ovat jääneet joltakulta huomaamatta, niin oma häpeä.

    Tolopainen Tolopainen

    Jessen olisi myös syytä siirtyä faktatietoon. Koska saamme pösön talvikulutusmäärän nummeroina l/ 100km.

Esillä 10 vastausta, 3,291 - 3,300 (kaikkiaan 32,669)